دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

به نظافت محیط کاری خود اهمیت بدهید

فرزاد هاتفی | سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۲۱ ب.ظ

اما آیا میدانید عامل بسیاری از این حالات روحی  مسائلی چون بی توجهی به نظافت محل کار یا نظافت منزل ، آشفتگی وسایل موجود در محل کار یا محل زندگی ، گرد و غبار نشسته رو اشیای دور و اطراف شما و … هستند.

شاید در ظاهر امر نظافت مساله ساده ای به نظر برسد اما جالب است بدانید که نظافت محل کار بازدهی و رضایت کارکنان را بالا می برد و همچنین بر رفتار کارکنان تاثیر مثبت میگذارد.

نظافت محیط های مشترک تمام شرکت ها

بعد از نظافت محلی های فعالیت کارکنان نوبت به مکانهای عمومی مانند ،توالت،آبدار خانه،اتاق انتظار،اتاق جلسه یا کنفرانس مانند اینها است .در نظافت آبدار خانه تنها جای است که با موادی ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد. درحین نظافت مواد نظافت را در فضا  رها نکنید.هنگام نظافت توالت ،دربها،دستگیره ها ،زیر کابینت روشوی،کاسه توالت ،توالت فرنگی، این سطوح را با آب تاید ومحلول الکل وضدعفونی دیگر پاک شود.بعد از خالی کردن سطل های زباله باید شسته شود. کاغذ توالت ،صابون ومانند آنها را جایگزین شود.

محل کار شما چه در یک دفتر اداری کوچک باشد و چه در یک مجتمع تجاری بزرگ و شلوغ، در طول روز با تردد زیاد کارمندان، فروشنده‌ها و مشتریان مواجه است. از آن‌جایی که افراد زیادی در معرض آلودگی‌های محیطی خواهند بود، نظافت شرکت و محیط کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

به همین دلیل شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری تجاری بزرگ، هر کدام دستورالعمل خاصی برای رعایت نظافت از طرف کارمندان و نیروهای خدماتی نظافتی تدوین می‌کنند که همه موظف‌اند به این دستورالعمل نظافتی عمل کنند.

پس باید در نظر داشته باشید که مسئله ای با این اولویت را در برنامه ی کاری خود قرار دهید. برای این کار می توانید کارهای خود را برون سپاری کنید و به کلینکس سرویس آنلاین خدمات نظافت و خدمات منزل اعتماد کنید.

نظافت محل کار و اداره :

نمای شرکت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به خصوص وقتی درباره‌ ساختمان‌های بزرگ و مرتفع اداری و مراکز تجاری عظیم حرف می‌زنیم. نمای ساختمان به نوعی ویترین شرکت و محل کسب و کار شما از دید افراد بیرونی است. معمولا شرکت‌های خدماتی برای نظافت شیشه‌های بیرونی ریسک نمی‌کنند و تنها نظافت شیشه‌های داخلی را قبول می‌کنند. برای نظافت نما و شیشه‌های بیرونی باید از خدمات نماشویی استفاده کنید. طبق ارتفاع و نوع نما، از روش‌های مختلفی برای نماشویی استفاده می‌شد. درباره سرویس نماشویی ساختمان و روش‌های مختلف نماشویی قبلا به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

یکی از مهمترین عوامل موثر بر عملکرد محل کار وشرکت، پاکیزگی و منظم محیط کار است. به منظورداشتن فضای کار سالم در دفاتر، نظافت دفتر باید بدون وقفه انجام شود. در یک دفترباید شرایط بهداشتی پایه رعایت شود که در آن شرایط پایه بهداشتی، کارایی کارگر و وعدم گسترش میکروارگانیسم ها، که می تواند باعث بیماری شود، اجتناب شود.

جمع آوری لوازم اضافی وزباله ها و بیرون گذاشتن

درشرکت یا دفتر بدون پرت کردن حواس کارمندان بایستی نظافت را انجام داد.بهترین زمان برای نظافت شرکت قبل از شروع کار یا پایان هفته می باشد .قبل از نظافت پرونده ها یا مدارک مهم را در آرشیو وکشوها قرار دهید تا گم نشود. چیزهای بدرد نخور را دور بریزید.بعد از آن سطل های زباله را تخلیه کنید با آب تاید وضد عفونی کننده به درستی نظافت کنید.

  • فرزاد هاتفی