دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

برنامه ریزی جهت استفاده از میلگرد با هزینه مناسب

فرزاد هاتفی | پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۱۲ ب.ظ
در سقف های تیرچه بلوک تیرچه به عنوان اصلی ترین عضو سقف بیشترین نقش را در تحمل نیروهای اعمال شده بر سقف دارا میباشد.این عضو از یک پاشنه بتنی و یک خرپای فولادی  تشکیل شده است. همچنین خرپای فولادی تیرچه از یک میلگرد در بالا ، دو میلگرد در پایین و دو میلگرد هم به عنوان زیگزاگ در وسط تشکیل شده است. البته در بسیاری از تیرچه ها از میلگردهای تقویتی نیز استفاده میشود. در این مقاله نقش میلگرد کششی مورد بررسی قرار میگیرد.
 میلگرد کششی (میلگردهای پایین)که توسط جوش و یا قلاب به زیگزاگ وصل شده اند. و به همراه بقیه میلگردها تشکیل خرپا میدهند تنها عضوی در سقف است که در برابر نیروی کششی مقاومت مینماید و ضامن بقای سقف در تنشهای اعمال شده در زمان زلزله میباشد.
 نکته حائز اهمیت آن است که تنها میلگردهای سقف که پایین تر از تار خنثی قرار میگیرد همین میلگردهای پایین تیرچه میباشد. در نتیجه در صورت آسیب دیدگی و یا عدم اجرای صحیح آن تقریبا عدم مقاومت سقف در برابر تنشهای کششی حتمی می باشد.

تاثیر قیمت میلگرد

در هفته گذشته میانگین قیمت‌ها در بازار فولاد در ابتدای هفته روند نزولی داشت، اما در پایان هفته دوباره با رشد روبه‌رو شد به این ترتیب میلگرد که به دلیل رکود و جو روانی به زیر ۱۷۰۰ تومان کاهش یافته بود دوباره به بالای این رقم رشد کرد به طوری که در نهایت آخرین قیمت میلگرد در بازار آزاد در حدود ۱۷۳۰ تومان است که به نظر بسیاری از معامله‌گران با توجه به قیمت ارز، نرخ جهانی و هزینه‌های موجود نمی‌توان این عدد را غیرواقعی دانست بلکه بالعکس به نظر می‌رسد این ارقام قابل قبول است. 
 
روز چهارشنبه ۴ هزار تن میلگرد فولاد خراسان در مجموع با قیمت ۱۶۵۰ تومان در زمان اصلی و ۳ هزار تن در زمان مچینگ فروخته شد. 
 
البته فولاد آذربایجان هم با همین قیمت محصول خود را عرضه کرده بود که معامله نشد. میلگرد آریا ذوب آهن ۱۶۲۰ تومان عرضه شد، اما خریداری نداشت. میلگرد نورد ایوان غرب هم ۱۶۳۰ تومان عرضه شد، اما فروشی نداشت. 

ردیف سایز نوع میلگرد نوع بسته استاندارد محصول واحد قیمت (تومان)
بنگاه کارخانه
1 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  ظفر بناب  کیلوگرم  - -
2 میلگرد سایز 8  آجدار  کلاف  A3  کویر کاشان  کیلوگرم  - -
3 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A3  کویر کاشان  کیلوگرم  - 1.790
4 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  قزوین  کیلوگرم - -
5 میلگرد سایز 8  آجدار  کلاف  A2  الیگودرز  کیلوگرم  - -
6 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A3  فولاد احرامیان یزد  کیلوگرم -  -
7 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  آذر فولاد امین  کیلوگرم  - -
8 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  کاوه تیکمه داش  کیلوگرم  - -
9 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  پارس آرمان  کیلوگرم  - -
10 میلگرد سایز 8  آجدار  کلاف  A2  کویر کاشان  کیلوگرم  - -
11 میلگرد سایز 8  آجدار  شاخه  A2  شاهین بناب  کیلوگرم  - -
12 میلگرد سایز 8  ساده  کلاف  A2  کویر کاشان  کیلوگرم  - -

 

البته در صورت قلاب دار کردن تیرچه(تیرچه قلابدار به تیرچه ای اطلاق میگردد که بجای جوش دادن زیگزاگ به میلگردهای پایین زیگزاگ را کمی بلندتر تولید میکنند و به دور میلگرد پایین می چرخانند به این تیرچه تیرچه چکشی هم می گویند) ویا استفاده از سیستم جوش نقطه ای آسیب کمتری به تیرچه میرسد و در نتیجه نگرانی ها از تخریب سقف نیز کم میشود. 
یاد آوری می کنیم که در سیستم جوش قوس الکتریکی که به صورت سنتی در تولید تیرچه استفاده میشد به علت ذوب شدن میلگرد و دوباره سرد شدن آن اولا پوشش الکترود به صورت ناخالصی وارد میلگرد میشد و ثانیا بخشی از فولاد موجود در میلگرد از دسترس خارج میشد(به صورت مخلوط درگل جوش) و این امر منجر به تضعیف میلگردهای کششی میشد . همین امر موجب شده تا در آیین نامه ۵۴۳ تصریح نماید.

بررسی ویژگی های میلگرد آلیاژی در این مقاله برای شما در مورد میلگرد آلیاژی صحبت می کنیم و اینکه این میلگرد چگونه ساخته میشود و چه کاربردهایی دارد و آیا کاربردهای آن در ساختمان سازی می باشد و یا در فعالیت‌های عمرانی نیز کاربرد دارد.
برای شما در مورد تمام جزئیات میلگرد آلیاژی صحبت خواهیم کرد شما بدهیم وسیله ای می باشد که در ساختمان سازی بسیار پر استفاده می باشد که یک سری عناصر به میلگرد آلیاژی یا به بیانی به میلگرد خام اضافه شود محصولات مرتبط به انگلیسی را مانند آلومینیوم و ساخت به میلگرد آلیاژی می‌توان وسایل و یا سازه‌های را به وجود آورد که خصوصیات بهتری دارند و کیفیت بالاتری دارند و به کاربرد بیشتری دارند جنتی که در صنایع مختلفی کاربرد خواهند داشت با اضافه کردن نیک و کروم اس تغییراتی در فعالیت به وجود می‌آید که می‌توان با این سازه در سازه های ساختمانی با کیفیت تر استفاده کرد که هر کدام کاربردهای خاصی را در صنایع ساختمان سازی و صنایع مختلف کاربرد داشته باشند.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۱۲
  • فرزاد هاتفی