دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

افراط در هیچ زمینه‌ای سودمند نیست

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۸ ب.ظ

بدون شک شما بارها و بارها درباره فرمول موفقیت خواندید و شنیدید. راه های جالب و متنوعی برای موفقیت وجود دارد که شک ندارم بیش تر شما آن ها را امتحان کردید. اما فکر نمی کنم تا به حال در مورد فرمول شکست زیاد کنجکاو شده باشید چون هیچ کس دوست ندارد شکست بخورد.

اما به نظر من دانستن فرمول شکست بسیار مهم است. قصد دارم در این مقاله درباره کارهایی صحبت کنم که باعث کم شدن احتمال موفقیت شما می شود و به شما کمک می کنند تا شکست بخورید. البته منظور من فرمول کلی شکست نیست بلکه کارهایی است که اگر بعد از بیدار شدن از خواب آن ها را انجام دهید، شما را به سمت شکست هل خواهند داد.


به تعویق  انداختن زنگ هشدار ساعت

 

معمولا بیشتر ما عادت داریم با صدای زنگ  ساعت بیدار شویم اما شاید شما هم مثل خیلی ها، دوباره هشدار زنگ را برای چند دقیقه بعد تنظیم می کنید و می خوابید. طبق بررسی های انجام شده، این کار به ظاهر ساده اثرات منفی بر زندگی و موفقیت شما دارد حتی اگر فقط برای پنج تا ده دقیقه هم چرت بزنید باز هم عادت خوبی نیست و باعث کم شدن کارایی تان می شود.

بیش تر متخصصان خواب به ما توصیه می کنند با اولین هشدار زنگ ساعت مان از خواب بیدار شویم و سعی نکنیم دوباره بخوابیم.

دلیل این توصیه  این است که اگر شما وقتی زنگ هشدارتان را خاموش می کنید و دوباره می خوابید، وارد یک چرخه خواب عمیق می شوید و حتی اگر زمان کمی هم بخوابید، باز هم در طول روز کسل خواهید بود.

یکی از بهترین توصیه هایی که من درباره بیدار شدن از خوب خواندم، مربوط به کتاب قانون پنج ثانیه است که نویسنده کتاب مل رابینز به ما توصیه می کند به حالت معکوس تا پنج بشماریم و مثل موشک خودمان را از تخت خواب به بیرون پرتاب کنیم.

این نکته را هم فراموش نکنید خواب کافی یکی از عواملی است که به ما کمک می کند صبح ها زنگ هشدارمان را به تعویق نیاندازیم. پس سعی کنید که شب ها به وقع بخوابید. البته اگر یک شب موفق نشدید به موقع بخوابید صبح باز هم زنگ هشدار خود را خاموش نکنید و دوباره نخوابید تا روز پر نشاط تری داشته باشید.

البته الگوی خواب هر کسی با دیگری تا حدی فرق دارد.

 

قهوه و چایی خوردن

 

بیش تر آدم ها فکر می کنند به محض بیدار شدن باید قهوه بخورند تا سر حال شوند اما متاسفانه این کار هم مثل مورد اول اشتباه است و شانس موفقیت تان را در طول روز کاهش می دهد.

طبق بررسی روانشناسان بدن ما بین ساعت 8 تا 9 صبح، به  صورت طبیعی مقدار زیادی  هورمون استرس یعنی کورتیزول ترشح می‌کند، و اگر در این زمان یا زودتر از آن قهوه بنوشید، چون کورتیزول کم تری در بدنتان ترشح می شود، به همبن کارایی و تمرکزتان هم کاهش می یابد.

پس بهترین راه حل این است که بعد از ساعت 9:30 سراغ نوشیدن  قهوه یا چایی بروید. فراموش نکنید این موارد به ظاهر ساده هستند اما بررسی های علمی در مورد آن ها صورت گرفته و انجام دادن این موارد می تواند موفقیت و کارایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

محتوای مفید و معتبر:

  1. هوش مالی
  2. قانون جذب
  3. پولسازی‌
  4. کارما چیست
  5. فیزیک کوانتوم
  6. پاکسازی کوانتوم
  7. روانشناسی ثروت
  8. ثروت هماهنگ چیست؟

 

 نشستن یا بی حرکت ماندن در رختخواب

شما بعد از بیدار شدن از خواب سریع بلند می شوید یا همچنان دراز کش می مانید یا حتی سر جایتان می نشینید؟ گاهی پیش میاید که ما بعد از بیدار شدن دقایق طولانی بی حرکت در حالت درازکش یا نشسته می مانیم. این کار باعث کسلی شما  در طول روز می شود و کارایی شما را پایین می آورد.

بهتر است در این حالت بی حرکت نمانید و کش و قوسی به بدن تان بدهید. طبق تحقیقات انجام شده، بی حرکت ماندن بعد از بیداری باعث می شود تا در طول روز بی نشاط باشید. اما وقتی حرکات کششی انجام می دهید روز پر نشاط تری برای شما رقم می خورد.

یکی از این تحقیقات مربوط به امی کادی روانشناس دانشگاه هاروارد است. طبق تحقیقات امی باز کردن دست ها و حالت دادن به آن ها پس از بیدار شدن از خواب باعث می شود شما اعتماد به نفس کافی برای شروع یک روز خوب را داشته باشید.


حتما برای روزتان برنامه داشته باشید

وگرنه این اتفاقات و دیگران هستند که روزتان و زندگی‌تان را برای شما تعیین می‌کنند نه خودتان

برنامه‌ریزی کردن هر روزتان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌دانم شاید بارها شنیده‌اید ولی جالب هنوز هم تعداد زیادی از مردم انجامش نمی‌دهند. وقتی هیچ برنامه‌ای ندارید عملا شاید خودتان هم خبر نداشته باشید این دیگران و سایر اتفاقات هستند که برنامه‌ی زندگی‌تان را تعیین می‌کنند.

و برای برنامه‌ریزی درست و در عین حال به دور پیچیدگی برنامه‌ریزی‌های کتاب‌های سنگین توصیه می‌کنم حتما ویدیوی آموزشی پربازده‌ترین سیستم برنامه‌ریزی را ببینید و دانلود کنید. تا به ساده‌ترین روش بهترین و منعطف‌ترین برنامه‌ریزی ممکن را برای روزتان و زندگی‌تان داشته باشید.

نکته جالبی که امی کادی به آن اشاره می کند، این است که اگر شما بعد از بیدارشدن از خواب، بازوهایتان را به شکل V   باز کنید و بکشید ، شادتر خواهید شد  و روحیه‌ ی بهتری خواهید داشت.

 

درمان تنبلی برای بسیاری از مردم غیرممکن به نظر می‌رسد. تنبلی به مشکلی تبدیل شده که توان و انرژی فرد و متعاقباً جامعه را پایین می‌آورد.  در هر چیزی و در هر کاری ممکن است رخ دهد، اما بهترین راه شناخت علت آن و امتحان کردن راه‌های مختلف برای رفع آن است.

یادتان باشد در اینجا راه های علاج تنبلی را به شما نشان می‌دهیم ولی نیاز نیست تا همه‌ی راه‌ها را به یکباره مورد استفاده قرار دهید. بهتر است در ابتدا یک یا چند راه را امتحان کنید و در مراحل بعدی به سراغ راه‌حل‌های بعدی روید.

 

1- موانع روانی فعالیت‌های خود را شناسایی کنید و پیش از شروع هر فعالیتی انرژی روانی خود را تقویت کنید.
وقتی که در کل انسانی هستید که از نظر روانی و احساسی حال و حوصله ندارید پس برای رفع این مانع به یک ذره هیجان نیاز دارید. کارهایی مانند یک استراحت کوتاه، گوش دادن به یک موسیقی زیبا، خوردن غذای مورد علاقه‌تان و … می‌تواند انرژی احساسی شما را تقویت کند.

 

2- پیش از شروع هر کاری، مقدمات آن را فراهم کنید.
هر قدر از موضوعی بیشتر آگاهی داشته باشید و از قبل مقدمات آن را آماده کرده باشید، تسلط شما بر آن کار بهتر و سرعت عمل شما بیشتر می‌شود.

 

3- سه دلیل کاملاً شخصی و مربوط به خودتان بیاورید که بهتر است اهمال کاری را کنار بگذارید.
هر قدر دلایلتان ملموس‌تر باشد، بهتر است.

 

4- کار را از هر نقطه‌ای که برایتان راحت‌تر است، آغاز کنید؛
زیرا همین که قدم اول را بردارید، نیمی از راه را پیش رفته‌اید؛ پس چند قدم دیگر به جلو بردارید. وقتی درگیر کار شدید، دیگر برایتان سخت است که آن را نیمه کاره کنار بگذارید.

5- چشم اندازهای بزرگ اما اهداف کوچک داشته باشید.
اهداف بزرگ وقتی محقق می‌شوند که به مجموعه‌ای منسجم از اهداف کوچک تبدیل شوند.

 

6- پس از انجام هر بخشی از کار، به خودتان پاداش کوچکی بدهید،
مثلاً بگویید اگر این بخش از کار را تمام کنم، برای خود چای تازه، دم خواهم کرد. حتماً به قولی که به خودتان می‌دهید، عمل کنید؛ زیرا به این شکل، مکانیسم لذت و پاداش در هنگام انجام کارها در ذهن شما فعال می‌شود.

 

7- برای انجام کارهای مهم خود، یک ضرب الاجل زمانی تعیین کنید و با تمام وجود به آن متعهد باشید.
این کار انرژی‌هایی را در شما بیدار خواهد کرد که تاکنون از وجود آن بی اطلاع بوده‌اید، درست مانند شب امتحان.

 

13- به جای استفاده از واژه‌ی «باید» برای انجام کارها، سعی کنید مزایای ملموس و منطقی آن کار را در ذهن خود برجسته کنید.
ذهن ناخودآگاه شما از حس تحکم و اجبار بیزار است و بهتر است برای آن، انگیزه‌های ایجابی را تقویت کنید.

 

14- اگر هیچ یک از روش‌های غلبه بر تنبلی روی شما جواب نمی‌دهد، این روش را نیز امتحان کنید؛
بر روی یک صندلی بنشینید و برای مدتی سعی کنید هیچ کاری را انجام ندهید و حتی فکر هم نکنید. به زودی خواهید دید که نمی‌توانید این همه انفعال را حتی برای نیم ساعت تحمل کنید و بلند می‌شوید تا کاری انجام دهید.

 

15- انجام کارها هنگامی که حس خوبی دارید، بسیار راحت است؛
اما شما نمی‌توانید برای انجام کارهای ضروری همیشه به حس و حالتان تکیه کنید. کارهای مهم را انجام دهید؛ حتی وقتی حس خوبی ندارید یا کمی خسته هستید.

 

16- به خاطر داشته باشید بسیاری از کارها آنقدر که در ذهنمان بزرگشان کرده‌ایم، بزرگ نیستند
و وقت و انرژی چندانی از ما  نمی‌گیرند. این گونه کارها را به سادگی و حتی بدون فکر کردن و برنامه‌ریزی قبلی به انجام برسانید و در موردشان زیاد سخت نگیرید.

 

17- هرگاه ذهن شما تمایل به تسلیم در برابر لذت‌های زودگذر و کوچک ناشی از توقف انجام فعالیت را داشت، لذت‌های عمیق حاصل از اتمام کار را در ذهن خود برجسته کرده و یا جزئیات کامل آن را مرور کنید.

 

18- افراط در هیچ زمینه‌ای سودمند نیست.
در کار، تفریح، فعالیت، استراحت و … بهترین روش همان اعتدال است.

 

19- وقتی قصد انجام کاری را دارید ولی مدام آن را به تعویق می‌اندازید، دائماً درباره‌ی آن احساس گناه می‌کنید؛ اما وقتی کاری را که می‌توانید تا دو ماه دیگر انجام دهید همین حالا به انجام رسانید، ذهنتان در این دو ماه آسوده‌تر می‌شود و کمتر به آن فکر می‌کنید.

  • فرزاد هاتفی

روی رضایتمندی طرف مقابل تمرکز کنید

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ

در دنیای متغیر کسب و کار امروز، توانایی انجام مذاکرات موفقیت‌آمیز برای بقا حیاتی است. مذاکره کردن لذت بخش است، البته به شرطی که بدانید چه کار دارید می‌کنید. در اینجا برای همه‌ی افراد پُر کار و تلاش، ده نکته را که باید برای انجام یک مذاکره موفقیت‌آمیز به آن‌ها توجه داشت بیان می‌کنیم. با پرسیدن سئوالات مناسب در مذاکره دستاورد بهتری به دست آورید. از پرسیدن سئوالاتی که پاسخ‌شان بله یا خیر است و همچنین سئوالات جهت‌دار مانند: «شما فکر نمی‌کنید نظر من عالی است؟»، خودداری کنید. به جای اینها بهتر است سئوالات خنثی بپرسید تا از پاسخ‌های طرف مقابل اطلاعات به دست بیاورید. به عنوان مثال بپرسید «در سه ماهه‌ اخیر با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟»


1 » شعور مذاکره را در خودتان تقویت کنید:

مذاکره کنندگان موفق اعتماد به نفس بالایی دارند و همه چیز را زیر سؤال می‌برند، چون می‌دانند که همه چیز قابل بحث و مذاکره است. «زیر سؤال بردن» یعنی اینکه چیزی را تنها از روی ظاهرش نپذیرید. یعنی اینکه به جای باور کردن هر چیزی که به شما گفته می‌شود، خودتان تصمیم بگیرید و استقلال رأی داشته باشید.

این حرف یعنی اینکه برای مثال شما حق دارید قیمتی را که فروشنده برای یک اتومبیل جدید به شما می‌دهد زیر سؤال ببرید. همچنین این حرف معنای این است که شما باید هر چیزی را که در تلویزیون یا رادیو می‌شنوید و می‌بینید زیر سؤال ببرید.

تا وقتی که حاضر نباشید اعتبار گفته‌های طرف مقابل را زیر سؤال ببرید، نمی‌توانید یک مذاکره‌ی واقعی انجام دهید.

 

صراحت داشته باشید. یعنی اینکه خواسته‌ی مورد نظرتان را مطرح کنید و هیچ وقت جواب «نه» را به عنوان پاسخ نهایی نپذیرید.

تمرین کنید تا بتوانید احساسات‌تان را بدون اضطراب یا عصبانیت بیان کنید. بگذارید بفهمند شما چه می‌خواهید؛ البته این کار را با حالتی تهدیدآمیز انجام ندهید. استفاده از ضمیر «من» را در جملات‌تان تمرین کنید. برای مثال، به جای اینکه بگویید:«تو نباید این کار را بکنی»، سعی کنید این جمله را جایگزین آن کنید:«وقتی این کار را می‌کنی، من راحت نیستم».

دقت کنید که «صراحت داشتن» با «پرخاشجو بودن» فرق دارد. «صراحت داشتن» یعنی اینکه به فکر منافع خودتان باشید و در عین حال به منافع دیگران هم احترام بگذارید. «پرخاشجو بودن» یعنی هیچ توجه و اعتنایی نکنید. صراحت داشتن بخشی از شعور مذاکره است.


2 » شنونده‌ی خوبی باشید:

مذاکره کنندگان حرفه‌ای مثل یک کارآگاه با طرف مقابل صحبت می‌کنند. برای این کار باید سؤال‌های معنی‌دار بپرسیم و بعد ساکت بمانیم. آن وقت طرف مقابل تمام چیزی را که باید بدانیم به ما می‌گوید: فقط کافی است گوش بدهیم. اگر یاد بگیریم چطور گوش بدهیم، بسیاری از مشاجره‌ها به آسانی حل می‌شوند.

نکته اینجاست که «شنیدن» هنری است که فراموش شده است. ما فقط در فکر این هستیم که مطمئن شویم دیگران به چیزی که باید بگوییم گوش بدهند و آنقدر ذهن‌مان را درگیر این مسئله می‌کنیم که اصلاً بادمان می‌رود به حرف‌های دیگران گوش بدهیم.

وقتی اجازه بدهید که طرف مقابل بیشتر صحبت کند، می‌توانید شنونده‌ی خبره‌ای بشوید. از قانون 30/70 پیروی کنید. یعنی 70% از زمان مذاکره را گوش بدهید و تنها 30% از آن را صرف حرف زدن کنید.

مذاکره کننده‌ی مقابل را تشویق به حرف زدن کنید. برای این کار «سؤال‌های آزاد» بسیاری از او بپرسید. منظور از سؤال‌های آزاد سؤال‌هایی است که نیاز به توضیح دارند و نمی‌توان با یک «بله» یا «خیر» ساده به آن‌ها جواب داد.

در بسیاری از مذاکرات، دو طرف تنها به یک عامل توجه می‌کنند و توجه چندانی به عوامل دیگر ندارند. در حالی که باید در مذاکرات تمام عوامل را در نظر گرفت. ممکن است بعضی موارد برای شما اهمیت چندانی نداشته باشند، در حالی که برای طرف مقابل بسیار با اهمیت باشند و بر عکس. با در نظر گرفتن تمام موارد می‌توانید مبادله‌ای منصفانه داشته باشید که دو طرف به خواسته‌‌های خود برسند.


3 » آماده باشید:

پیشاهنگ‌ها درست می‌گویند. تمام اطلاعات مربوطه را قبل از مذاکره جمع‌آوری کنید. ببینید خواسته‌های طرف مقابل چیست؟ از چه نظر برای انجام این معامله در فشار است؟ و چه انتخاب‌های دیگری جز انجام این معامله دارد؟ بررسی و مطالعه‌ی مقدماتی برای موفقیت در مذاکره حیاتی است.

بهتر است به جای داشتن یک گزینه، چندین پیشنهاد آماده در آستین داشته باشید. اگر طرف مقابل مذاکره‌تان تمامی آنها را رد کرد، از او بپرسید که کدام‌ یک از پیشنهادات شما بهتر بوده و چرا. سپس بر روی آن پیشنهاد کار کنید و اگر می‌توانید در مورد آن کمی انعطاف به خرج دهید یا با طوفان فکری و ارائه‌ یک پیشنهاد جدید و فوق‌العاده، یک معامله‌ برد-برد بسازید. استراتژی ارائه‌ چندین پیشنهاد هم‌ زمان می‌تواند احتمال شکست در مذاکرات را کاهش دهد.

 

محتوای مفید و معتبر:

هوش مالی

قانون جذب

پولسازی‌

فیزیک کوانتوم

پاکسازی کوانتوم

روانشناسی ثروت

ثروت هماهنگ چیست؟

کارما چیست
 


4 » بالای هدف را نشانه بگیرید:

افرادی که در مذاکره دست بالا می‌گیرند موفق‌تر هستند. اگر از طرف مقابل انتظار بیشتری داشته باشید، بیشتر هم نصیبتان می‌شود. مذاکره کنندگان موفق خوش‌بین هستند. یک استراتژی مسلم و اثبات شده برای رسیدن به نتایج بهتر این است که بالاتر از نقطه‌ی هدف را نشانه گیری کنید.

برای مثال اگر فروشنده هستید، باید قیمتی بیشتر از آنچه طرف مقابل به عنوان خریدار انتظار دارد پیشنهاد بدهید. اگر خریدار هستید، باید مبلغی کمتر از آن مقداری که حاضرید بپردازید به فروشنده یا طرف مقابل مذاکره پیشنهاد کنید.

 
5 » صبور باشید:

این کار برای خیلی از افراد سخت است. ما می‌خواهیم فوراً معامله را تمام کنیم. هر کسی که در مورد زمان انعطاف‌پذیرتر باشد، کفه‌ی ترازو به نفع او سنگینی می‌کند. اگر طرف مقابل عجله داشته باشد، صبر شما می‌تواند او را از پا درآورد.


6 » روی رضایتمندی طرف مقابل تمرکز کنید:

کمک کنید مذاکره کننده‌ای که در مقابل شما قرار گرفته است احساس رضایت کند. رضایتمندی یعنی اینکه «منافع اصلی» شخص تأمین شود. منافع اصلی را با دست آوردن «موقعیت بهتر» اشتباه نگیرید. «موقعیت بهتر» طرف مقابل چیزی است که می‌گوید می‌خواهد اما «منافع اصلی» او چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارد.


7 » شما اولین پیشنهاد را ندهید:

بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا خواسته‌ها و نیازهای طرف مقابل کوچک است یا بزرگ، این است که کاری کنید اول او پیشنهادش را مطرح کند. ممکن است کمتر از چیزی که شما فکر می‌کردید بخواهد. اگر شما اول شروع کنید، ممکن است بیشتر از آن چیزی بدهید که لازم است.


8 » پیشنهاد اول را نپذیرید:

اگر این کار را بکنید، طرف مقابل پیش خودش فکر می‌کند می‌توانسته معامله‌ی بهتری هم بکند(چون این معامله‌ زیادی راحت بوده). اگر شما پیشنهاد اولش را رد کنید، نهایتاً خوشحال‌تر می‌شود چون وقتی سرانجام «بله» را بگویید، او پیش خودش فکر می‌کند که بالاخره توانسته شما را با استفاده از محدودیت‌هایتان تسلیم کند و دست آخر مجبور شده‌اید تصمیم به معامله بگیرید.


9 » یک طرفه امتیاز ندهید:

هر وقت چیزی می‌دهید، در ازایش چیزی بگیرید. عادت کنید همیشه وقتی طرف مقابل امتیازی می‌خواهد، بگویید:«اگر این کار را بکنم، تو هم باید در عوض آن کار را بکنی». در غیر این صورت، طرف مقابل را تشویق می‌کنید تا باز هم امتیازات بیشتری از شما بخواهد.


10 » قانون برادو: همیشه آماده باشید خودتان را از معامله کنار بکشید

همیشه گزینه‌های دیگر را هم مد نظر داشته باشید و هرگز بدون داشتن انتخاب‌های مختلف وارد گود مذاکره نشوید. اگر زیادی روی کسب نتیجه‌ی مثبت از یک مذاکره پافشاری کنید، توانایی خود را برای «نه» گفتن از دست می‌دهید. همیشه آماده باشید تا در شرایط نامناسب خود را از مذاکره کنار بکشید.

 

نکاتی که در مذاکرات باید رعایت کنید


۱. گزینه‌های جایگزین را مد نظر داشته باشید

 

توانایی‌تان برای تغییر توافقی که از آن راضی نیستید، می‌تواند منبع قدرت‌تان باشد. مذاکره‌کنندگان خبره پیش از نشستن بر سر میز مذاکره زمان زیادی را صرف بررسی گزینه‌های مناسب برای جایگزین می‌کنند.
۲. بر سر روند مذاکره هم مذاکره کنید

هرگز تصور نکنید که در خصوص شرایط مذاکره مانند اینکه چه زمانی و در کجا مذاکره انجام شود، با طرف مقابل هم نظر خواهید بود. بهتر است شرایط مذاکره را مشخص کنید تا بتوانید هدفمند و با تمرکز بیشتری مذاکره کنید.
۳. با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید

مهارت های مذاکره - برقراری ارتباط با طرف مقابل می‌تواند نتایج سومندی در یک مذاکره داشته باشد.

شاید در برخی مواقع رسیدن به نقطه‌ مشترک برای آشنایی بیشتر با طرف مقابل دشوار باشد، ولی انجام این کار مزایای بسیاری دارد. اگر در ابتدای مذاکره، چند دقیقه‌ را صرف آشنایی بیشتر با طرف مقابل کنید، احتمال اینکه با طرف مقابل به توافق برسید، بیشتر خواهد بود. حتی اگر کانال مذاکراتی شما پست الکترونیکی است، معرفی مختصر در حد چند دقیقه‌ به صورت تلفنی می‌تواند تأثیرات چشمگیری داشته باشد.
۴. فعالانه به طرف مقابل گوش دهید

بسیاری از افراد در هنگام مذاکره بدون اینکه به طرف مقابل گوش کنند، فقط می‌خواهند حرف خود را بزنند و مواضع خود را بیان کنند. به جای این کار، بهتر است به طرف مقابل با دقت گوش دهید و با نقل قول از حرف‌هایش، به او بفهمانید که به سخنانش توجه دارید. با دقت گوش دادن به طرف مقابل، نه تنها می‌تواند اطلاعات بیشتری را به شما بدهد، بلکه این کار باعث می‌شود طرف مقابل نیز با دقت بیشتری به حرف‌هایتان گوش دهد.

  • فرزاد هاتفی

هر چه می‌خواهید بنویسید. این تمرین، شادی بخش است.

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ

شما تصمیمی واضح گرفته‌اید و قصد خود را با انجام مراسمی به کائنات اعلام کرده‌اید. در زندگی روزانه‌تان کارها را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهید. کلمات منفی را دور ریخته‌اید و حالا کلامی مثبت دارید. انباشتگی‌های محیط و قلب خود را پاکیزه کرده‌اید و در حال جذب پول هستید، اما پول به عنوان انرژی می‌تواند همان طور که به نزد شما آمده است، از شما دور و ناپدید شود، مگر این که سرچشمه‌ی فراوانی خود را کشف کنید و همواره از آن رودخانه‌ سیراب شوید.

هنگامی که موهبت‌های خود را کشف می‌کنید، آن‌ها را به جهان هدیه می‌دهید و ارزش‌های جدیدی در جهان خلق می‌کنید، آنگاه ثروتی پایدار به دست می‌آورید و از صمیم قلب خشنود و راضی هستید.

هنگامی که توانایی‌های خود را به کار می‌گیرید، بلند مرتبه و رفیع می‌شوید. آنگاه مغناطیس پول هستید و بلافاصله ثروت به سوی شما سرازیر می‌شود. از این پس برای کسب پول تقلا نمی‌کنید، بلکه انگیزه‌ی شما برای کار کردن، هدیه دادن موهبت خود به دنیا و افزودن ارزشی به جهان و خدمت به مردم است.

پول به خودی خود بی‌ارزش است. کسی که تصمیم دارد که پایان عمر در جزیره‌ای متروک زندگی کند، باید احمق باشد که بخواهد مغناطیس پول شود.

 

محتوای مفید و معتبر:

  1. هوش مالی

  2. قانون جذب

  3. پولسازی‌

  4. کارما چیست

  5. فیزیک کوانتوم

  6. پاکسازی کوانتوم

  7. روانشناسی ثروت

  8. ثروت هماهنگ چیست؟

 

چگونه اشتیاق قلبی خود را بیابید؟

صد و یک آرزوی خود را بنویسید. ابتدا چهل آرزوی خود را بنویسید و سپس سی آرزوی دیگر. بالاخره آرزوی صد و یکم خود را بنویسید. نوشتن چهل آرزوی اول آسان است، ولی این تمرین وقتی مفید است که صد و یک آرزوی خود را بنویسید.

حال بین این صد و یک آرزو مواردی را انتخاب کنید که می‌خواهید طی یک سال آینده به آن‌ها برسید. این آرزوها را در فهرستی جداگانه و در سمت راست صفحه‌ای بنویسید تا در سمت چپ کاغذ، فضای کافی باقی بماند.

در این فهرست جدید، خیلی سریع دو آرزوی اول را بررسی کرده و یکی از آن دو را انتخاب کنید که بیشتر می‌خواهید. این تمرین باید خیلی سریع انجام شود. انتخاب اول، انتخاب قلب شماست. اگر جواب دادن طول بکشید، مغز فرصت مداخله پیدا می‌کند و این تمرین بی‌فایده می‌شود.

 

این تمرین را تا پایان فهرست انجام دهید؛ یعنی آرزوها را دو تا دو تا بررسی کنید و خیلی سریع یکی از آن دو را انتخاب کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا فقط هشت مورد باقی بماند. سپس چهار مورد را انتخاب کنید، سپس دو تا را انتخاب کنید تا بالاخره فقط یک انتخاب باقی می‌ماند. این مورد، اولین اولویت و خواسته‌ی قلبی شماست.

 

یکی از مهم‌ترین فواید این تمرین، واداشتن خود به فکر کردن به شیوه‌ای متفاوت است؛ فکر کردن به شیوه‌ای خارج از منطقه‌ی امن و همیشگی. چهل یا شصت آرزوی ابتدای فهرست برای شما آشناست، ولی وقتی اصرار می‌کنید که 101 آرزو را بنویسید، بالاخره قلب شما راز خود را فاش می‌کند.

 

هر چه می‌خواهید بنویسید. این تمرین، شادی بخش است. هنگام انجام دادن این تمرین، لبخند بزنید. از آرزو کردن نترسید. اشتیاق واقعی خود را با لذت پخش کنید، پول به زندگی شما سرازیر خواهد شد. وقتی فهمیدید چه می‌خواهید، همه چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد و جذب کردن هر چیزی از جمله پول آسان می‌شود.

اشتیاق خویش را با باور کردن خود و عملگرا بودن محترم بشمارید. اگر به چیزی زیاد اهمیت نمی‌دهید و در آن شکست بخورید، برایتان زیاد مهم نیست، ولی احتمال شکست خوردن در چیزی که دلتان را برای آن گذاشته‌اید، ترسناک است.

 

شاید زمانی برای چیزی اشتیاق داشتید، ولی حالا دیگر به آن مشتاق نیستید و به چیز دیگری تمایل پیدا کرده‌اید. باید حاضر باشید مسیر قبلی خود را رها کنید و در راهی جدید گام بردارید. قدم نهادن در مسیر جدید به شما کمک می‌کند تا شما بتوانید مسیر قلبی خود را پیدا کنید.

 تصور کنید بیش از حد نیازتان پول دارید و در حال خرج کردن آن هستید

اگر در زندگی پول کافی ندارید، به احتمال زیاد اکثر تصورات شما نیز در حال تصویر سازی عدم وجود پول است.
شاید دقیقا عدم داشتن پول را تصویر سازی نکنید اما زیاد نگران پول باشید و یا از بطن وجود در مورد هر اقدامی ابتدا به شرایط مالی تان فکر کنید.

اگر میخواهید جریان ورودی پول را به زندگیتان هموار کنید باید دقیقا برعکس عمل کنید :

  1.     تصور کنید بیش از حد نیاز پول دارید
  2.     تصور کنید بیش از حد نیاز پول خرج میکنید
  3.     و احساس کنید؛ تمام لذتی را که داشتن پول و خرج کردن بدون هراس آن دارید را احساس کنید.

مغز شما فرق بین تخیلات و خاطرات شما را نمیداند. اکثر افراد هنگام تصویر سازی و تخیل کردن مدام از تصاویری که در حافظه شان هست استفاده میکنند ، از تجربیات گذشته شان، از احساسات فعلی شان… این غلط است.

شما باید هرآنچه را دوست دارید تصویر سازی کنید، تخیل کنید.
دنیا به آنچه که در ذهنتان تشکیل میشود پاسخ میدهد، اختلاف بین تصویر واقعی و تخیلی را نمیداند.

پس اگر تا به حال پول زیادی نداشتید از فکر کردن و تخیل کردن در مورد پول زیاد هراس نداشته باشید. از تصویرهایی که میسازید لذت ببرید.

 شکرگزار پولی که دارید باشید

شکرگزار پولی که در حال حاضر دارید باشید و اینکه چه نقشی در زندگی شما دارد، برای مثال :

  •     غذایی که تهیه میکنید
  •     نوری که پول پرداخت قبوض را دارید
  •     اجاره ای که میپردازید
  •     پول لباس هایی که دارید و …

قدردان چیزهایی که دارید، بودن به معنی این است که به خدا و کائنات اعلام میکنید از چیزی که دارید راضی هستید و باعث میشود ارتعاشات هماهنگ بیشتری با همان فرکانس ساطع کنید و در نتیجه تمام چیزهایی که جذب شما یا شما به آنها جذب میشوید ارتعاشاتی هماهنگ خواهند داشت : پول، سلامتی، شادی و …

  • فرزاد هاتفی

در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین های مداربسته

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۶ ب.ظ

دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود.

واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.
دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

 

انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت
دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :

این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.

سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال شده و در آنجا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود. دوربین های آنالوگ حداکثر تا رزولوشن 582*960 قادر به ضبط تصویر هستند به همین جهت در مقایسه با دیگر دوربین های مداربسته از کیفیت پایین تری برخوردارند.


دوربین مدار بسته آنالوگ HD

بزرگترین تفاوت این دوربین ها، رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. دوربین های آنالوگ HD به 4 نوع HD-CVI ،AHD ،HD-SDI و HD-TVI تقسیم می شوند که همه آن ها قابلیت پشتیبانی از تصویربرداری با رزولوشن 1080*1920 را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید.

در تصویر زیر به خوبی می توانید تفاوت کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ معمولی با دوربین های آنالوگ HD را تشخیص دهید.

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول نصب این سیستم بود.
در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

 

 اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.منبع محتوای معتبر سایت آلرت ایران

دوربین مداربسته تحت شبکه :

این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید.

در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید. دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد.

یک دوربین تحت شبکه به طور کلی از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است. زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود. سپس این دیتا فشرده سازی شده و روی شبکه ارسال می شود.
انواع دوربین مداربسته براساس ظاهر و عملکرد

دوربین مداربسته ثابت ( Fixed ) و متحرک ( PTZ ) :

همانطور که از نام دوربین های ثابت مشخص است، این دوربین ها در نقطه ای مشخص قرار گرفته و یک زاویه دید ثابت در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین های مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه بر روی یک مکان ثابت مناسب هستند . اگرچه این دوربین ها ثابت هستند اما می‌توان در برخی مدل ها ( دوربین های جعبه ای ) برای تعویض لنز اقدام کرد و زاویه پوشش دوربین را تغییر داد.

دوربین مدار بسته متحرک یا PTZ دوربین هایی هستند که می‌توانید آن ها را در محورهای افقی و عمودی به صورت دستی یا اتوماتیک به حرکت درآورده یا روی تصویر زوم کنید. این موارد باعث می شود بتوان نظارت بیشتری روی مناطق مورد نظر داشت.


دوربین مداربسته دام ( DOME )، اسپید دام ( SPEED DOME )، جعبه ای ( BOX )، بولت ( BULLET ) :

دوربین های مدار بسته به 4 صورت دام، اسپید دام ، جعبه ای و بولت موجود است. مزیت استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دام پوشش گسترده تر محیط است درحالی که در دوربین مداربسته باکس شما قادر به پوشش تمام زوایا نیستید و همین مورد سبب می شود از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده شود. برای جبران مشکل زاویه دوربین های باکس، امکان تعویض لنز و تغییر زاویه دید را برای کاربران فراهم کرده اند.

دوربین های مداربسته بولت دوربین هایی استوانه ای هستند که دارای تنوع زیاد و ویژگی های گسترده هستند. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امروزه دوربین های تولید شده ترکیبی از موارد مختلف هستند و بهتر از قبل می توانند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهند.

 

کاربرد صنعتی:
در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین های مداربسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.در مراکز صنعتی استفاده از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج زیادی دارد.

  -کنترل ترافیک:
امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط gps به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند. منبع محتوای معتبر سایت آلرت ایران

 

-امنیت نقل و انتقالات:
در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری.

  • فرزاد هاتفی