دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

سفر به کلات در خراسان

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹ ب.ظ


کلات یکی از شهرهای زیبا و تاریخی استان خراسان رضوی است که با شنیدن نام آن به یاد نادرشاه افشار می‌افتیم. کلات شهری در میانکوه‌های هزار مسجد است. این شهر زیبا آثار تاریخی زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها کلات نادریاست. اطراف باغ کلات را کوه‌های بلند و صعب‌العبور احاطه کرده است. مسیرمشهد به کلات یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که این مسیر به‌تنهایی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه است. در این مطلب به شناخت بیشتر شهر کلات پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید تا این شهر زیبا را بشناسید:

جغرافیا

کلات در شمال شرقی استان خراسان رضوی واقع‌شده است، فاصله مشهد تا کلات کیلومتر است و این جاده یکی از پرپیچ‌وخم ترین و زیباترین جاده‌های منطقه است. کلات از شمال به‌وسیله تپه‌ماهورهایی به طول ۱۸۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان هم جوار است. کلات از جنوب به کوه هزار مسجد و مشهد، از شرق به سرخس و از غرب به درگز محدود می‌شود. کلات مساحتی برابر با ۳.۵۱۸ کیلومترمربع دارد، آب‌وهوای کلات معتدل کوهستانی است و ارتفاع آن از سطح دریا برابر با ۲۱۰۰ متر است. بارش مستمر باران در فصل‌های بهار و پاییز منجر به رونق کشاورزی در این منطقه شده است. بزرگ‌ترین دره‌های عمیق ایران در منطقه روستای قله زو واقع، در شهرستان کلات قرار دارند. کلات شامل ۱۴۰ آبادی است.

وجه‌تسمیه


لغت کلات به معنی «آبادی و زیستگاه بر فراز کوه» است و همان‌طور که از اسمش پیدا است، این شهر در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا واقع‌شده است.

تاریخچه

کلات، به سرزمین دژهای نفوذناپذیر مشهور است و دلیل انتخاب کلات توسط نادر هم همین ویژگی منحصربه‌فرد آن بوده است. کاخ خورشید را می‌توان، کاخ و گنجینه گنج‌های نادر دانست. تخت طاووس، الماس کوه نور، الماس دریای نور و گنج‌های حاصل از لشکرکشی او به هندوستاندر تاریخ شهره عام است. نادر زمانی که هند را فتح کرد، در برابر دریافت کلید گنجینه هندیان پذیرفت که حکمرانی را از حاکم هند نگیرد و او حاکم هند بماند. سپس گنجینه‌ای آن‌چنان ارزشمند با خود به ایران آورد که تا ۳ سال تمام ایرانیان از پرداخت مالیات معاف شدند.


عکس از مهدی تمیزی

زمانی که نادرشاه افشار به حکومت خراسان رسید، ایران با بی‌کفایتی‌های حکومتی زیادی روبه‌رو بود، نادر تلاش کرد تا ایرانیان را باهم متحد کند و تمام مهاجمان در مرزها را به عقب راند.

یکی از محبوب‌ترین آثار تاریخی ایران، مجموعه کلات نادری یا کاخ خورشید است. کاخ خورشید، بنایی ۳ طبقه است که اسیرهای هندی آن را ساختند. این کاخ ۱۲ اتاق دارد که داخل هر اتاق تزییناتی از نقاشی و گچ‌بری دیده می‌شود. در میان این تزیینات، تصاویری از شاهزادگان نادری هم به چشم می‌خورد.

فرهنگ و آداب‌ و رسوم

پوشش


عکس از ایسنا

لباس محلی کرده‌ای منطقه‌ی لایین و کلات شبیه لباس اقوام ترکمن بوده و کاملاً متفاوت از لباس سایر کرده‌ای خراسان است. علت این مسئله را می‌توان نزدیکی این منطقه به مناطق ترکمن نشین مرز ایران و تأثیر آن در طول تاریخ دانست. زنان کلات از ابریشم برای بافت لباس‌های خود استفاده می‌کنند و رنگی که در لباس آن‌ها بسیار دیده می‌شود، رنگ قرمز است. دختران کرمانجی شال‌های تک‌رنگ با شلوارهایی بنفش می‌پوشند، دختران متأهل شال قرمز و مشکی و نوعروس‌ها چادرشب سبز یا زرد بر سر می‌اندازند. زنان مسن لباس‌هایی تیره و کت‌هایی کوتاه بر تن می‌کنند.

گویش و زبان

بخش زیادی از جمعیت کلات به گویش کرمانجی صحبت می‌کنند. محل اصلی سکونت کرمانج های خراسان، در شهرها و روستاهای خراسان شمالی و خراسان رضوی است.

آداب‌ و رسوم

مراسم عروسی و آداب‌ و رسوم آن در منطقه کلات، امروز هم در میان اقوام و طوایف مختلف همچنان ارزش خود را حفظ کرده است، چون با شیوه و سبک‌هایی به اجرا درمی‌آید که از سده‌های گذشته به نسل حاضر رسیده و در میان این مردم حفاظت‌شده است. در مراسم ازدواج زنان و مردان از پوشش‌های بومی و سنتی منطقه به رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند و با بهره‌گیری از سازهای سنتی ازجمله دهل، سرنا، قشمه و... به رقص و شادی می‌پردازند.

صنایع‌دستی

از صنایع‌دستی کلات می‌توانیم به فرش و گلیم‌های پشمی و لباس‌های پشمی بارنگ‌هایی زنده و زیبا اشاره کرد.

سوغات

از سوغاتی‌ها و محصولات کلات می‌توانیم به انواع برنج، عسل طبیعی، روغن کنجد، کره محلی، روغن زرد، گردو اشاره‌کنیم.

غذای محلی

غذاهای محلی کلات عبارت‌اند از آش کوریا، کاچی محلی.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۹
  • فرزاد هاتفی

ایرانگردی در ساوه

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

مسجد جامع ساوه کلکسیونی بی‌نظیر از آثار هنری و ویژگی‌های معماری سه دوره مختلف تاریخی یعنی دوران پیش از اسلام (سلسله ساسانیان)، قرون نخستین ورود اسلام به ایران و عصر صفویه است. این مسجد که جزو نخستین مساجد ایران محسوب می‌شود، علاوه بر ارزشمند بودن از لحاظ تاریخی، مجموعه‌ای بی‌نظیر از هنر ایرانیان در معماری، نقاشی، کاشی‌کاری و برخی از تزئینات مانند گچ‌بری را در خود جای داده است؛ البته این مسجد چندین مرتبه مرمت شده و از شکل اولیه خود خارج شده است.

این مسجد تماما از خشت و گل ساخته شده و همین موضوع باعث منحصر‌به‌فرد شدن آن شده است. مناره مسجد که به ثبت ملی هم رسیده است، نیز یکی دیگر از جذابیت‌‌های مسجد جامع ساوه است که قسمت فوقانی با هنر آجرکاری به زیبایی تمام آراسته شده است.

گنبد این مسجد که دارای ۱۶ متر ارتفاع و ۱۴ متر قطر است، تقریبا از همه جای شهر دیده می‌شود. قسمت خارجی این گنبد با کاشی‌های فیروزه‌ای زیبا و قسمت داخلی آن با گچ‌بری‌های چشم‌نواز مزین شده است.

دو ایوان بزرگ این مسجد که نمای بیرونی آن‌ها با هنر آجر‌کاری زینت داده شده‌اند، هر گردشگری را برای مدتی هر چند کوتاه به خود خیره می‌کنند. حوض بزرگ و دلنشینی نیز در صحن مسجد واقع شده که طراوت خاصی به مسجد بخشیده است. در ضمن به‌تازگی یک موزه مردم‌شناسی نیز در این مسجد افتتاح شده است

  • نشانی: جنوبی‌ترین نقطه ساده، خیابان سلمان ساوجی
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: یک ساعت

پس از بازدید از مسجد جامع ساوه به سمت گنبد چهارسوق حرکت می‌کنیم که به موزه مردم‌شناسی ساوه تبدیل شده است

گنبد چهارسوق

چهارسوق یکی از بناهای به جا مانده از دوران صفویه است که دارای دهانه ۱۵ متری و ارتفاعی به همین اندازه است. این بنا در زمان‌های مختلف کاربردهای گوناگونی داشته است؛ زمانی نقطه اتصال راسته اصلی و مسیر بازار بوده است، مدتی محل برگزاری مراسم عزاداری بوده و مدتی هم محل تجمع پهلوانان و انجام ورزش‌های باستانی بوده است؛ اما امروزه به موزه مردم‌شناسی ساوه و تنها موزه این شهر تبدیل شده است. سقف این بنا گنبدی بوده و با اشکال هندسی و چندین کتیبه تزئین شده است. این بنا از بیرون ۱۲ ضلعی و از داخل مدور به نظر می‌رسد. در اطراف این بنا هشت حجره قرار داد که در سقف هر یک از آن‌ها چندین روزنه نورگیر تعبیه شده است. در ضمن در قسمت فوقانی گنبد پنج پنجره بزرگ نورگیری ایجاد شده است.

بنای چهارسوق در حدود ۱۰۰ اثر را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها روایتگر فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردم ساوه و برخی دیگر مانند اشیای فلزی، سفالی، کاشی‌های تزئینی، تابلوهای نقاشی چند قفل قدیمی، کتب و نسخ خطی و چند سنگ قبر از دوران قاجار، آینه تاریخ و دربردارنده نشانه‌هایی از عهد باستان هستند. در ضمن ماکت چند اثر تاریخی نیز به همراه چند تندیس با لباس محلی نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

  • نشانی: حد فاصل میدان عاشورا به میدان انقلاب
  • ساعات بازدید: ۸ الی ۲۰
  • مدت زمان بازدید: یک ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: با خودرو ۲ دقیقه (۷۵۰ متر)، پیاده ۹ دقیقه (۷۰۰ متر)

توصیه می‌کنیم پس از بازدید از بنای تاریخی چهارسوق و موزه مردم‌شناسی به سمت دریاچه مصنوعی ساوه حرکت کنید.

دریاچه مصنوعی ساوه

اگر می‌خواهید کمی پیاده‌روی کنید، دریاچه مصنوعی ساوه که با ۳۳ هزار متر مربع سطح آبگیر و ۶۰ هزار متر مکعب در فضایی به وسعت ‍۱۲۰ هکتار در مجتمع تفریحی امام خمینی ایجاد شده است، مکان مفرح و خوبی برای انجام این کار است. در اطراف این دریاچه فضای کافی برای استراحت و ورزش‌های همگانی نیز ایجاد شده است.

از امکانات رفاهی و تفریحی این دریاچه مصنوعی می‌توان به تفریحاتی همچون قایق‌سواری و ماهی‌گیری و امکاناتی همچون شهربازی، پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری، جاده تندرستی، میادین ورزشی و نمازخانه‌ اشاره کرد. درختان جنگلی قدبرافراشته اطراف دریاچه نیز جلوه زیبایی به آن بخشیده‌اند.

  • نشانی: بلوار تختی
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: یک ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: با خودرو ۱۰ دقیقه (۴٫۹ کیلومتر)

پیشنهاد ناهار

در صورت تمایل برای صرف ناهار در رستوران، می‌توانید غذاهای خوشمزه و با کیفیت رستوران ناهارخوران کشاورز را واقع در میدان سرداران، بلوار معصومیه امتحان کنید که دارای محیط فرهنگی خوبی است و یک کتابخانه هم در آن ایجاد شده است. رستوران سنتی شب‌های ساوهواقع در کمربندی اصفهان هم دارای محیط فوق‌العاده زیبایی است و غذا خوردن در چنین محیطی واقعا لذت‌بخش است. اگر هم هوس فست‌فود کرده‌اید، می‌توانید سری به پیتزا دومینوز واقع در بلوار مطهری، نبش مطهری ۲۰ بزنید.

پس از صرف ناهار و اندکی استراحت به سمت چشمه بالقلو، پرآب‌ترین چشمه آب ساوه حرکت کنید.

چشمه بالقلو

  • چشمه بالقلو، پرآب ترین چشمه ساوه

گردشگران همیشه از چشمه‌ها که معمولا در نقاط خوش آب‌و‌هوا قرار دارند، استقبال می‌کنند و چشمه بالقلوه در منتهی‌الیه روستایی به همین نام آب در جنوب شهرستان غرق‌آباد در ۵۵ کیلومتری غرب ساوه واقع شده است، نیز از این قائده مستثتی نیست. روستای بالقلوه روستایی زیبا با طبیعی بکر و آب و هوایی متداول است که چشمه بالقوه، یکی از مطرح‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی را خود جای داده است. آب این چشمه که میزان آبدهی آن ۷۰ لیتر در ثانیه است، پس از جوشش از دل یک سفره سنگی وارد حوضچه‌ای می‌شود که زیبایی چشم‌نوازی دارد.

  • نشانی: روستای بالقلو در جنوب شهرستان غرق آباد
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: یک ساعت
  • فاصله از رستوران ناهارخوران کشاورز: با خودرو ۵۱ دقیقه (۶۰٫۶ کیلومتر)
  • فاصله از رستوران شب‌های ساوه: با خودرو ۵۲ دقیقه (۵۹٫۵ کیلومتر)
  • فاصله از پیتزا دومینوز: با خودرو ۵۲ دقیقه (۵۹٫۶ کیلومتر)

در حدود ساعت ۱۵ الی ۱۵:۱۰ از چشمه بالقلوه به سمت تاکستان حرکت می‌کنیم. تاکستان ۱۸۷ کیلومتر با این روستا فاصله دارد و طی کردن این مسیر  تقریبا دو ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین تقریبا باید ساعت ۱۷:۴۰ به تاکستان برسید.

تاکستان با برخورداری از ۳۵ هزار هکتار باغ انگور دومین شهر تولیدکننده انگور در کشور است و یکی از شهرهای کهن استان قزوین محسوب می‌شود. این شهر آثار باستانی زیادی را در خود جای داده است که تعداد زیادی از آن‌ها به ثبت ملی رسیده‌اند.

بقعه پیر تاکستان یکی از آثار تاریخی شاخص این شهر است که توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید.

بقعه پیر تاکستان

بقعه پیر یک آرامگاه مربع مستطیل است که دارای طاقی گنبدی شکل است. این بنا در عین سادگی و عدم برخورداری از تزیینات متنوع بنایی مستحکم و استوار است. تزیینات آجرکاری ورودی بنا و تزیینات آجرکاری بخش هشت ضلعی زیر گنبد (که عمدتا صلیب شکسته هستند) به همراه تکه‌های کوچک گچبری شده نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. با استناد به آثار یافت شده در اطراف این بنا و شیوه آجر‌کاری‌های آن می‌توان گفت که این بنا متعلق به دوران سلجوقیان است.

  • نشانی: شهرستان تاکستان، خیابان عاشورا
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: ۲۰ دقیقه

توصیه می‌کنیم پس از بازدید از بقعه پیر تاکستان به سمت امامزاده کمال در شهرستان ضیاآباد از توابع بخش دو دانگه شهرستان تاکستان حرکت کنید.

امامزاده کمال

امامزاده کمال بنایی متعلق به قرن نهم هجری است. ساختمان این امامزاده یک بنای استوانه شکل شش ضلعی است که در بالای آن گنبد مخروطی شکل ساخته شده است. لبه هر یک از شش ضلع این بنای استوانه‌ای با یک ردیف آجرکاری دندانه داندانه‌ای پوشانیده شده است. آجرکاری‌های این بنا و به ویژه گنبد آن در نهایت سادگی و دقت انجام شده است.

فضای درون امامزاده و قسمت آرامگاه نیز با نقوش گلدان و گل و بوته و رنگ‌های آبی آسمانی، سبز و صورتی آراسته شده است. شیوه معماری این امامزاده در منطقه بی‌نظیر است. البته دو بخش الحاقی کاملا نوساز بوده و هیچ ارزش تاریخی ندارد.

  • نشانی: بخش ضیاءآباد، شهر ضیاءآباد، روستای حیدریه
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: نیم ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳۷ دقیقه (۳۲٫۵ کیلومتر)

در صورتی که به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید پس از بازدید از  این بنای شب را در  تاکستان سپری کنید و روز بعد سفر خود را با گردش در منطقه گردشگری خراسانلو آغاز کنید که منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا و مأمن گونه‌های جانوری مختلفی از جمله قوچ و میش وحشی خرس قهوه‌ای، پلنگ و پرندگانی همچون کبک است.

 پس از بازدید از امامزاده کمال حرکت خود را به زنجان آغاز می‌کنیم. امامزاده کمال ۱۵۴ کیلومتر با زنجان فاصله دارد و طی کردن این مسیر یک ساعت و ۴۳ دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین شما حدودا ساعت ۲۱:۰۰ به زنجان می‌رسید. قطعا اولین دغدغه شما پس از رسیدن به زنجان، یافتن یک اقامتگاه مناسب است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۴۵
  • فرزاد هاتفی

روسیه و جام جهانی 2018

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ق.ظ

. در دوم دسامبر ۲۰۱۰، روسیه برای اولین بار در تاریخ، اجازه‌ی میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال را یافت. فینال مسابقات در ۱۴ و ۱۵ جولای سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

۲. ۳۲ تیم در این مسابقات شرکت خواهند کرد. روسیه و ۱۳ تیم ملی از قاره‌ی اروپا خواهند بود. (روسیه به دلیل میزبان بودن در مسابقات به طور اتوماتیک در لیست این تیم‌ها قرار گرفت)، ۵ تیم ملی از قاره‌ی آفریقا خواهند بود و ۵ تیم از آسیا و ۵ تیم از آمریکای جنوبی و ۳ تیم از کونکاکاف در این مسابقات حضور دارند.  

۴. از ۱۷ ژوئن تا ۲ جولای ۲۰۱۷، روسیه میزبان جام کنفدراسیون‌های فوتبال بود. ۸ تیم در این مسابقات شرکت کردند: روسیه به عنوان کشور میزبان جام جهانی فوتبال 2018، آلمان به عنوان قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، استرالیا به عنوان قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، شیلی به عنوان قهرمان کوپا آمریکای ۲۰۱۵، مکزیک به عنوان قهرمان جام کونکاکاف ۲۰۱۵، نیوزیلند به عنوان قهرمان جام ملت‌های اقیانوسیه ۲۰۱۶، پرتغال به عنوان قهرمان جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ و کامرون به عنوان قهرمان جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۷ تیم‌های راه یافته در این مسابقات بودند.

 ۵. مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در استادیوم‌های چهار شهر برگزار شد. کازان و سوچی میزبان رقابت‌های مرحله‌ی نیمه نهایی بودند. استادیوم اسپارتاک در مسکو میزبان مسابقات نیمه نهایی برای تعیین سومین جایگاه بود. سن‌پترزبورگ نیز میزبان اولین مسابقات نیمه نهایی و مسابقات فینال بود.

۶. در اکتبر ۲۰۱۴، فیفا از نشان مخصوص جام جهانی رونمایی کرد که به شکل یک جام زیبا و شکیل طراحی شده است. تم اصلی جام جهانی روسیه به شکل یک رویا و کشف فضای کیهانی است که از طریق حرکات پرنده‌های آتشین اشتیاق گروهی را به نمایش می‌گذارد و در این بین شاهد حرکات قومی و ماتریوشکاها نیز خواهیم بود.

۷. گرگی به نام «زابیواکا» (Wolf Zabivaka) به عنوان نماد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب شد. این نماد از طریق نظرسنجی اینترنتی برگزیده شد.

زابی واکا جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه

۸. ۲۰,۰۰۰ داوطلب برای شرکت در فرآیند مدیریت و میزبانی در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی فوتبال در روسیه همکاری خواهند کرد. آن‌ها برای ۲۰ نوع فعالیت آموزش داده خواهند شد. ۵۰۰۰ داوطلب برای میزبانی جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ و ۱۵,۰۰۰ داوطلب برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شدند.

۹. جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در هر یک از این شهرها توسط سفیران این شهرها برگزار خواهد شد. سفیران این شهرها از بین افراد مشهوری که در آن شهرها به دنیا آمده‌اند یا به نحوی ارتباطی با آن شهر دارند، انتخاب شده‌اند. 

۱۰. در کنار مسابقات فوتبال، مهمانان قادر به تماشای مسابقات از طریق «فستیوال‌های هوادارن فیفا» (FIFA Fan Fests) نیز خواهند بود. این رویدادها توسط فیفا برنامه‌ریزی می‌شوند. مناطقی برای این فستیوال‌ها اختصاص داده شده است که در آن افرادی که قادر به رفتن به استادیوم‌ها نیستند، می‌توانند در آرامش و به‌راحتی، مسابقات بین بهترین کشورهای دنیا را تماشا کنند و از تما

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۹
  • فرزاد هاتفی

هتل دلتا تورنتو

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ق.ظ

Delta Hotels by Marriott Toronto East

تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است این شهر دارای اقامتگاه های فراوانی میباشد.در این مطلب شما میتوانید اطلاعاتی را درخصوص خصوصیات ، امکانات ، مزایا و معایب هتل دلتا تورنتو کسب کنید.

[aparat id=”3wOqP”]


بررسی هتل دلتا تورنتو 

هتل دلتا تورنتو که در فاصله ۲ دقیقه ای از خیابان ۴۰۱ و ۲۳ دقیقه ای از مرکز شهر تورنتو واقع گردیده،این هتل مکانی مناسب برای برگزاری مهمانانی های مجلل میباشد ،آنهایی که تمایل دارند دسترسی راحتی به بزرگراه داشته و در خارج از مرکز شهر تورنتو اقامت داشته باشند این هتل میتواند انتخاب مناسبی در تور کانادا  باشد.

تمامی ۳۷۱ اتاق این هتل دارای اینترنت بی سیم رایگان، تلویزیون تخت، قهوه ساز، سشوار، اتو و تخته اتو می باشد. مهمانان می توانند میان اتاق های استاندارد (تخت های دو نفره و یا کینگ) و یا سوئیت های بزرگ (تخت های کینگ، دو تلویزیون تخت و یک یخچال کوچک) یکی را انتخاب کنند. امکان ورود حیوانات هم با هزینه ای برابر با ۳۵ دلار برای هر روز وجود دارد.

رستوران هتل دلتا تورنتو

مهمانان می توانند از رستوران Sagano (برای ناهار و شام به صورت روزانه) و یا Whitesides Terrace Grill (برای صبحانه، ناهار و شام به صورت روزانه) استفاده کنند. مهمانانی که متمایل به مصرف نوشیدنی و یا وعده ای کوچک هستند می توانند به T.W.’s bar بروند. دو غذاخوری دیگر هم در فاصله ۵ دقیقه ای از هتل قرار دارند. امکان پارک در محل هم با پرداخت ۱۸ دلار در هر روز وجود دارد.هتل دلتا تورنتو 3

امکانات هتل دلتا تورنتو

امکانات هتل شامل استخر سرپوشیده همراه با آبشار، هات تاب، سونا و یک سالن بدنسازی است.شما میتوانید با دریافت و اخذ ویزای کانادا و سفر به این شهر از اقامت خود نهایت لذت را ببرید.

موقعیت هتل دلتا تورنتو نسبت به اماکن دیگر

مرکز شهر Scarborough با خودرو ۶ دقیقه از هتل فاصله دارد. جاذبه های زیادی در نزدیکی هتل قرار دارند. مرکز علمی انتاریو با خودرو ۱۱ دقیقه و باغ وحش تورنتو حدود ۲۵ دقیقه با هتل فاصله دارد. مسافرانی که با هواپیما سفر می کنند باید فاصله چند کیلومتری میان هتل و فرودگاه بین المللی Pearson (YYZ) را طی کنند.

مزایای هتل دلتا تورنتو

۱_بخش عمده نظرات در رابطه با این هتل مثبت بوده اند و مهمانان بسیار از خدمات هتل به مشتریان و محل آن رضایت داشتند. مهمانان خدمات خوبی را از سوی کارکنان مقید و مایل به خدمت رسانی هتل دریافت کردند. کارکنان به صورت مداوم تلاش می کردند تا از راحتی و رضایت مهمانان اطمینان حاصل کنند، و سریعاً به درخواست مهمانان و یا مشکلات آن ها رسیدگی می کردند. تعدادی از مهمانان نام برخی از کارکنان هتل را ذکر کرده و از خدمات آن ها قدردانی کردند.

۲_مهمانان از نزدیکی هتل به خیابان ۴۰۱ راضی بودند و عنوان کردند موقعیت هتل مناسب بوده است. مهمانان اشاره کردند که فاصله هتل و فرودگاه بین المللی Pearson و مرکز شهر تورنتو (۲۳ دقیقه) مناسب بوده است.

۳_طبق نظر مهمانان اتاق ها تمیز و راحت بودند. آن ها عنوان کردند که اتاق ها برای نیاز آن ها به اندازه کافی بزرگ بوده اند.

۴_تعدادی از مهمانان از محدوده استخر رضایت داشتند و آن را تمیز و با نگهداری مناسب عنوان کردند. استخر دارای اندازه ای مناسب بود و مهمانان از آبشار آن راضی بودند.هتل دلتا تورنتو 6

۵_نظرات دیگری هم از سوی مهمانانی ارائه شده بود که غذای رستوران هتل را دوست داشتند.شما میتوانید با انتخاب تور کانادا و سپس سفر به این کشور از اقامت خود در این هتل نهایت لذت را ببرید.

معایب هتل دلتا تورنتو

۱_با وجود آنکه نظر اکثریت مهمانان مثبت بود، برخی از شکایات معمول هم عنوان شده بود، از جمله مشکل سر و صدا. برخی از مهمانان از صداهایی که از راهرو هتل شنیده میشد (اغلب در اواخر شب و صبح زود) و همچنین صداهای دیگر اتاق ها ناراضی بودند.هتل دلتا تورنتو 7

۲_برخی از مهمانان فکر می کردند که غذای رستوران هتل، به ویژه صبحانه آن بیش از اندازه گران قیمت بوده است.

۳_در حالی که برخی از مهمانان از محدوده استخر رضایت داشتند، برخی دیگر تصور می کردند ساعاتی که استخر و آبشار آن فعال بوده محدود بوده است (ساعت های متفاوت).هتل دلتا تورنتو 8

۴_تعدادی از نظرات دیگر هم بود که مهمانان عنوان کرده بودند ۱۲ دلار روزانه به عنوان هزینه پارکینگ بیش از اندازه بوده است.

منبعhttps://nilgam.com

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۹
  • فرزاد هاتفی

آشنایی با خور لاجولا

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

آشنایی با خور لاجولا

خور لاجولا یک خور کوچک و تماشایی و یک ساحل در احاطه صخره ها در لاجولای سن دیه گو کالیفرنیا است. این خور بخشی از منطقه محافظت شده دریایی است و داخل آب هایش، زیستگاه غنی آبزیان است. این خور محبوب غواصان، شناگران و غواصان آب های عمیق است.شما میتوانید با گرفتن وقت سفارت آمریکا و سپس سفر به این کشور از جذابیت های این ساحل لذت ببرید کنید.خور لاجولا 2

موجهایی که از اقیانوس به اینجا وارد می شوند نسبتا بزرگ و قوی هستند و برای همین آب های خور برای کسانی که مهارت کافی برای شنا ندارند چندان مناسب نیست. دمای آب هم کمی سردتر از ساحل سن دیه گو است. بدی این ساحل این است که هنگام مد، بخش ماسه ای بسیار کمی دارد. اما برعکس موقع جزر، آبگیرهای جزر و مدی زیبایی در خور نمایان می شوند.

توصیف خور لاجولا

ساحل خور بسیار کوچک است و ماسه کمی دارد. غریق نجات ها هر روز از ۹ صبح تا غروب آفتاب حضور دارند. این خور برای شنا، غواصی آماتور و غواصی در آب های عمیق، محبوب است. تابستان ها، دو راهنمای شناور در فاصله ۱٫۹ و ۲٫۲ کیلومتری از خور قرار می گیرند. شناگران ماجراجوتر تلاش خواهند کرد تا اسکله اسکریپس بروند و بازگردند که کلا ۴٫۸ کیلومتر است. این خور جایگاه رویدادهای فراوان شنا در فضای باز در کل سال است که از جمله آن شنا در آب های خروشان و شنای ۱۶ کیلومتری امدادی هستند.خور لاجولا 3

چون خور لاجولا در محدوده پارک زیر آبی لاجولای سن دیگو واقع است (محدوده امن دریایی)، ابزارهای شنا مثل تخته موج سواری و حتی قایق های بادی و کایاک در این خور ممنوع هستند. غریق نجات های حاضر در محل با دقت این قوانین را زیر نظر دارند. چون این خور یک منطقه محافظت شده اکولوژی هم هست، ماهیگیری در آن مجاز نیست. به علاوه، جمع کردن بی مهرگان دریایی (حتی جسد آن ها یا صدف) در منطقه ممنوع است. همه حیوانات دریایی منطقه تحت محافظت قانون هستند؛ از جمله ماهی نارنجی گاریبالدی (orange Garibaldi fish) که در اطراف خور فراوان هستند. صدها شیردریایی هم هستند که زیستگاهشان، همین خور است و گاهی می شود در آب های عمیق یا روی صخره ها آن ها را دید.

درست مثل ساحل های دیگر، برد نجات غریق ها حاوی مشخصات جزر یا مد بعدی است و دمای آب را نشان می دهد. دمای آب در خور گاهی از خطوط ساحلی دیگر سن دیه گو خنک تر است زیرا خور به سمت آب های خنک و عمیق تر قرار گرفته است. آب و هوای ساحل هم در طول سال به ندرت از محدوده ۱۵ تا ۳۲ درجه بالاتر می رود.

بوهای سمی در خور لاجولا

مسافران باید آگاه باشند که هوای کل خور لاجولا پر از مدفوع فوک ها و پرندگان است. در روزهای گرم تابستان، این بو آزاردهنده می شود. همچنین این مدفوع ها باعث شرایط غیرمساعد برای شنا می شود.خور لاجولا 6

امکانات خور لاجولا

درست بالای خور یک گروه دوش و سرویس های بهداشتی بزرگ هست که دوش فضای بسته و محوطه سربسته ای دارد که نیکمت و جارختی دارد تا لباس عوض کنید.

مناطق اطراف خور لاجولا

پارک اسکریپس بالای پرتگاه مشرف به ساحل است و تا سواحل اطراف از جمله ساحل شل (Shell) و ساحل چیلدرنز پول (Children’s Pool) به سمت جنوب امتداد دارد. این پارک یک محوطه سرسبز در وضعیتی مناسب پر از درخت و گیاه است. از پارک برای پیک نیک و استراحت استفاده می شود.

غارهای دریایی لاجولا («یا همان ۷ غار») درست در شمال خور هستند. معروف ترین این غارها، «غار سانی جیم (Sunny Jim)» است که تا خور و منطقه تجاری محلی آن طرف خط ساحلی، فاصله کمی دارد. از طریق Cave Store می توان به غار رفت و بابت پایین رفتن از پلکانی که به خود غار منتهی می شود باید مبلغی بپردازید.

رویدادها خور لاجولا

خور لاجولا هر سال محل برگزاری «شنای آب های خروشان خور لاجولا» است که یکی از قدیمی ترین رویدادهای شنای اقیانوسی در جهان است.خور لاجولا 8

دسترسی به خور لاجولا

پارکینگ عمومی رایگان کوچکی در کنار خیابان وجود دارد. در محوطه، پارکینگ های پولی هم موجود هست. از پارکی که بالای خور قرار دارد، چند قدم تا محوطه ایستگاه نجات غریق فاصله است. برد نجات غریق ها در این ایستگاه اطلاعات مفید و به روزی را به شما ارائه می دهد. از این ایستگاه، دو سری پله سیمانی با شیب زیاد هست که به ساحل می رسد. البته مسافران مجبورند برای پایین رفتن عملا از روی سنگ ها راه بروند.

ما بهترین مسیر را برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ، اخذ ویزای آمریکا و در نهایت اقامت در آمریکا با تور آمریکا پیش روی شما خواهیم گذاشت. منبع  

https://nilgam.com/khan-la-jolla



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۸
  • فرزاد هاتفی