دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

اتفاق عجیبی نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شوی و آرزو کنی کاش شب هنوز ادامه داشت. برا همه ما پیش آمده بعضی روزها توان دل کندن از رختخواب نداریم و با وجود کارهایی که به صورت روزانه باید انجام دهیم، باز هم در طول روز کسل و بی حوصله‌ایم. در چنین مواقعی حتی نوشیدن نسکافه و قهوه غلیظ هم به هوشیار شدن کمکی نمی‌کند. این وضعیت معمولا برای افرادی دردسرساز است که کار روزانه‌شان نیاز به تمرکز بالا داشته باشد؛ از جمله این افراد می‌توان به رانندگان خودرو و موتور سیکلت اشاره کرد. برای اینکه از خطرات احتمالی بی حالی و کسالت در طول روز در امان باشیم، لازم است برخی عادات روزانه را ترک و بعضی عادت‌ها را جایگزین کنیم.

پیک موتوری تهران

بی حالی‌های خطرناک

اگر احساس خستگی روزانه‌تان بیش از حد انتظار است و هر روز معمولا با احساس خستگی و بی‌حالی از خواب بیدار می‌شوید، لازم است نشانه‌ها را جدی بگیرید. اگر دوره مشاهده این روند طولانی باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اما اگر خستگی‌های بی‌دلیل روزانه‌تان اخیرا آغاز شده و از سلامت خود اطمینان دارید می‌توانید با چند تغییر در سبک زندگی بار دیگر سرزندگی و شادابی را تجربه کنید.

خواب با کیفیت

بدیهی است که خواب شبانه کم و بی‌کیفیت نقش مهمی در بی‌حالی و کسالت روزانه خواهد داشت. خواب شبانه کمتر از ۷ ساعت، علاوه بر خستگی روزانه، عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. از شایع‌ترین تاثیرات کم‌خوابی می‌توان به اضافه وزن و افسردگی اشاره کرد. اغلب افراد گمان می‌کنند کم‌خوابی موجب کاهش وزن می‌شود اما افزایش وزن به دنبال خواب ناکافی از جمله تاثیرات خطرناک است. احتمال ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی نیز از جمله دیگر عوارض خواب ناکافی در طول شب است.

البته تحقیقات نشان می‌دهد، خواب بیش از ۹ ساعت در شب نیز آثاری مشابه کم‌خوابی به دنبال دارد. در واقع کم‌خوابی و پرخوابی هر دو به یک شکل بر مکانیزم بدن تاثیر گذاز خواهند بود. یکی دیگر از نکاتی که در مورد خواب باید به آن توجه کرد، زنگ هشدار ساعت در صبح است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که زنگ موبایل را قطع کرده و به خواب ادامه می‌دهند، لازم است بدانید که چند دقیقه خواب پس از بیدار شدن، می‌تواند عوارض مخرب زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد.

جابجایی مورد اعتماد پیک موتوری عالی و سریع کالا و مسافر با راکبین آموزش دیده در سفرهای درون شهری و برون شهری.

نقش پررنگ صبحانه

اگر پس از بیدار شدن در برنامه صبحانه شما کمترین میزان مواد قندی قرار دارد و یا اینکه فقط از نان استفاده می‌کنید، باید بدانید که ساعتی بعد از صرف صبحانه، احتمالا با گرسنگی شدید روبرو خواهید شد. اگر می‌خواهید صبح پر انرژی داشته باشید، کافی است مقادیری پروتئین را در برنامه صبحانه‌تان قرار دهید. اگر هم به صورت کلی عادت به خوردن صبحانه ندارید، لازم است که این عادت مخرب را در اولین فرصت ترک کنید.

بی‌تحرک نباشید

بی‌تحرکی یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب می‌شود افراد در طول روز احساس بی‌حالی و کج خلقی داشته باشند. برای مقابله با این حال و احوال لازم نیست ساعت‌ها در باشگاه ورزش کنید. فقط مراقب باشید که در طول روز حداقل ۲۰ دقیقه را برای پیاده‌روی اختصاص دهید. گنجاندن این زمان، به شما کمک می‌کند تا شادابی خود را حفظ کرده و خواب آرامی در شب را تجربه کنید.

معجزه آب

از دست دادن آب بدن به سرعت به صورت خستگی پدیدار می‌شود. اغلب افراد در طول روز (مخصوصا در روزهای سرد سال) به ندرت آب می‌نوشند که همین موضوع خستگی را به دنبال خواهد داشت. از دیگر روش‌های مقابله با کم آب شدن بدن و خستگی، می‌توان به شستن دست و صورت و دوش گرفتن روزانه اشاره کرد.

  • فرزاد هاتفی