دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

اتفاق عجیبی نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شوی و آرزو کنی کاش شب هنوز ادامه داشت. برا همه ما پیش آمده بعضی روزها توان دل کندن از رختخواب نداریم و با وجود کارهایی که به صورت روزانه باید انجام دهیم، باز هم در طول روز کسل و بی حوصله‌ایم. در چنین مواقعی حتی نوشیدن نسکافه و قهوه غلیظ هم به هوشیار شدن کمکی نمی‌کند. این وضعیت معمولا برای افرادی دردسرساز است که کار روزانه‌شان نیاز به تمرکز بالا داشته باشد؛ از جمله این افراد می‌توان به رانندگان خودرو و موتور سیکلت اشاره کرد. برای اینکه از خطرات احتمالی بی حالی و کسالت در طول روز در امان باشیم، لازم است برخی عادات روزانه را ترک و بعضی عادت‌ها را جایگزین کنیم.

پیک موتوری تهران

بی حالی‌های خطرناک

اگر احساس خستگی روزانه‌تان بیش از حد انتظار است و هر روز معمولا با احساس خستگی و بی‌حالی از خواب بیدار می‌شوید، لازم است نشانه‌ها را جدی بگیرید. اگر دوره مشاهده این روند طولانی باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اما اگر خستگی‌های بی‌دلیل روزانه‌تان اخیرا آغاز شده و از سلامت خود اطمینان دارید می‌توانید با چند تغییر در سبک زندگی بار دیگر سرزندگی و شادابی را تجربه کنید.

خواب با کیفیت

بدیهی است که خواب شبانه کم و بی‌کیفیت نقش مهمی در بی‌حالی و کسالت روزانه خواهد داشت. خواب شبانه کمتر از ۷ ساعت، علاوه بر خستگی روزانه، عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت. از شایع‌ترین تاثیرات کم‌خوابی می‌توان به اضافه وزن و افسردگی اشاره کرد. اغلب افراد گمان می‌کنند کم‌خوابی موجب کاهش وزن می‌شود اما افزایش وزن به دنبال خواب ناکافی از جمله تاثیرات خطرناک است. احتمال ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی نیز از جمله دیگر عوارض خواب ناکافی در طول شب است.

البته تحقیقات نشان می‌دهد، خواب بیش از ۹ ساعت در شب نیز آثاری مشابه کم‌خوابی به دنبال دارد. در واقع کم‌خوابی و پرخوابی هر دو به یک شکل بر مکانیزم بدن تاثیر گذاز خواهند بود. یکی دیگر از نکاتی که در مورد خواب باید به آن توجه کرد، زنگ هشدار ساعت در صبح است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که زنگ موبایل را قطع کرده و به خواب ادامه می‌دهند، لازم است بدانید که چند دقیقه خواب پس از بیدار شدن، می‌تواند عوارض مخرب زیادی برای بدن به دنبال داشته باشد.

جابجایی مورد اعتماد پیک موتوری عالی و سریع کالا و مسافر با راکبین آموزش دیده در سفرهای درون شهری و برون شهری.

نقش پررنگ صبحانه

اگر پس از بیدار شدن در برنامه صبحانه شما کمترین میزان مواد قندی قرار دارد و یا اینکه فقط از نان استفاده می‌کنید، باید بدانید که ساعتی بعد از صرف صبحانه، احتمالا با گرسنگی شدید روبرو خواهید شد. اگر می‌خواهید صبح پر انرژی داشته باشید، کافی است مقادیری پروتئین را در برنامه صبحانه‌تان قرار دهید. اگر هم به صورت کلی عادت به خوردن صبحانه ندارید، لازم است که این عادت مخرب را در اولین فرصت ترک کنید.

بی‌تحرک نباشید

بی‌تحرکی یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب می‌شود افراد در طول روز احساس بی‌حالی و کج خلقی داشته باشند. برای مقابله با این حال و احوال لازم نیست ساعت‌ها در باشگاه ورزش کنید. فقط مراقب باشید که در طول روز حداقل ۲۰ دقیقه را برای پیاده‌روی اختصاص دهید. گنجاندن این زمان، به شما کمک می‌کند تا شادابی خود را حفظ کرده و خواب آرامی در شب را تجربه کنید.

معجزه آب

از دست دادن آب بدن به سرعت به صورت خستگی پدیدار می‌شود. اغلب افراد در طول روز (مخصوصا در روزهای سرد سال) به ندرت آب می‌نوشند که همین موضوع خستگی را به دنبال خواهد داشت. از دیگر روش‌های مقابله با کم آب شدن بدن و خستگی، می‌توان به شستن دست و صورت و دوش گرفتن روزانه اشاره کرد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۰۲
  • فرزاد هاتفی

دو روغن در عملکرد موتورسیکلت تاثیر فراوانی خواهند داشت

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۰۱ ب.ظ

اگر شما هم اخیرا مشکلات زیادی با موتورسیکلت‌تان داشته‌اید، لازم است بدانید که به اندازه کافی به موتورتان رسیدگی نمی‌کنید و ناسازگاری موتور نیز برای جلب توجه است! موتورها هم مانند دیگر وسایل نقلیه برای کار درست و روی روال، به رسیدگی مدام و مراقبت نیازمندند. اگر این مراقبت‌ها به درستی انجام شود اوقات خوشی با موتورتان خواهید داشت.

روغن‌های حیاتی موتورسیکلت‌ها

دو روغن در عملکرد موتورسیکلت تاثیر فراوانی خواهند داشت؛ روغن گیربکس و روغن موتور. این دو با توجه به میزان کارکرد وسیله نقلیه تعویض می‌شوند. البته تعویض روغن گیربکس با توجه به نوع موتور و توضیحات منتشر شده در دفترچه راهنما انجام می‌گیرد. تعویض به موقع روغن‌های موتور باعث روان شدن و حرکت راحت‌تر دنده‌‌ها می‌شود و همچنین موتور را خنک نگه می‌دارد. مراحل و آموزش تعویض روغن موتور را می‌توانید از این بخش مطالعه کنید.

از سوی دیگر عوض نکردن روغن موتور می‌تواند به آسیب‌هایی تبدیل شود که در کوتاه مدت قابل مشاهده نیست اما در صورت تداوم استفاده از موتورسیکلت، به عنوان بیماری‌های لاعلاج ماندگار می‌شوند.

شمع با کیفیت بخرید

علاوه بر روغن‌ها، شمع نیز بخش دیگری از موتور است که نیاز به مراقبت‌، نگهداری و در صورت نیاز تعویض دارد. شمع در ساختار موتورسیکلت وظیفه ایجاد جرقه‌ای را بر عهده دارد که موجب احتراق بنزین می‌شود. بنابراین، قطعه مورد نظر باید از با کیفیت‌ترین مدل‌های موجود در بازار تامین شود. همچنین برای تعویض نیز باید از اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما استفاده کرد.

دلیل ناله‌های کمک فنر

سلامت کمک فنر تضمین‌کننده راحتی و سلامت موتورسوار و سرنشین آن است. خرابی کمک فنر نشانه‌های مختلفی دارد. صدای ناهنجار موقع ترمز و مشاهده بخار روغن روی فنر از جمله نشانه‌های خرابی این بخش حیاتی موتور است. هر کدام از این نشانه‌ها نیز دلیلی مشخص دارند. مثلا اگر اخیرا هنگام ترمز صدای ضربه می‌شنوید باید بدانید که سطح روغن در فنرهای موتور شما کاهش پیدا کرده و ادامه این روند کمک‌ها را از کار می‌اندازد.

جابجایی بهترین پیک موتوری ویژه و سریع کالا و مسافر با راکبین آموزش دیده در سفرهای درون شهری و برون شهری.

استفاده از وسایل نقلیه نیازمند نگهداری و مراقبت دقیق و حرفه‌ای است. رعایت نکردن اصول نگهداری می‌تواند موجب کاهش عمر موتور سیکلت شود.بنابراین افرادی که دائم از موتورسیکلت استفاده می‌کنند باید نکات و آموزش‌های نگهداری را مرتبا مرور کرده و رعایت کنند. یکی از این دست مراقبت‌ها به نگهداری موتور (انجین) موتورسیکلت مربوط می‌شود.

اصلی‌ترین مورد در ارتباط با انجین که به صورت منظم باید رعایت شود، تعویض روغن است. موتورسواران اغلب گمان می‌کنند که تعویض روغن کار ساده‌ای است اما در عمل، نکات حرفه‌ای و تکنیکی از سوی آنها رعایت نمی‌شود و همین مسئله باعث کوتاه شدن عمر موتور می‌شود. در ادامه نکات مهم تعویض روغن در انواع موتور سیکلت را مرور می‌کنیم.

مقدمات تعویض روغن به شیوه استاندارد

در مورد تعویض روغن موتورسیکلت‌ها باید بدانید که لازم است موتورِ دستگاه کمی گرم باشد. البته این میزان گرما نباید به اندازه‌ای باشد که دست را بسوزاند. برای اینکه حرارت انجین به اندازه مطلوب برسد لازم است حدود ۳۰ دقیقه مسافتی معادل ۱۰ کیلومتر را طی کنید. معمولا با طی این مسافت، گرمای مورد نیاز ایجاد می‌شود. حالا همه چیز برای یک تعویض روغن حرفه‌ای آماده است.

موتور هوندا ۱۲۵cc دارای ۲ پیچ تخلیه روغن است. بنابراین، هنگام تعویض روغن باید به این نکته توجه کرد. البته مدل‌های مختلف موتورها ریزه‌‌کاری‌های مخصوص به خود را دارند که وقتی کمی تجربه چاشنی روش‌های حرفه‌ای کنیم، مسئله به سادگی حل می‌شود.

عملیات آغاز می‌شود

هنگام تعویض روغن لازم است روغن کارکرده از مخزن خالی شود برای این کار به ظرف پهن و نسبتا بزرگی احتیاج دارید. تخلیه روغن کارکرده در ظرف بزرگ برای بررسی ظاهر آن و شناسایی مشکلات احتمالی است.

پس از خالی کردن روغن کارکرده، اجازه دهید روغن سرد شود. سپس با بررسی آن مطمئن شوید که رسوب‌ها،ذرات ریز و   قطعات غیرعادی درون روغن مشاهده نمی‌شود. در صورت مشاهده چنین وضعیتی لازم است نسبت به بررسی و رفع این مشکل اقدام کنید.

تعویض روغن در برخی مدل‌ها ملاحظات مخصوص خود را نیاز دارد. به عنوان مثال گاهی فشار روغن موجود در مخزن موتورسیکلت‌هایی که فیلتر روغن فلزی دارند در اثر فشار به بیرون پرتاب می‌شود. همچنین هنگام تعویض روغن باید شرایطی ایجاد کرد که روغن موجود، به صورت کامل تخلیه شود. برای این کار زمانی که موتور خاموش است به آرامی  با ۵ تا ۸ باز دست هندل بزنید، ۱۰ تا ۲۰ دقیقه نیز صبر کنید تا تمام روغن موجود تخلیه شود. دو سه هندل در هر ۵ دقیقه نیز می‌تواند به تخلیه کامل روغن کارکرده کمک کند.

برای ریختن روغن جدید نیز هرگز تا زمانی که موتور (انجین) گرم است روغن را در مخزن نریزید. در پایان نیز نباید پیچ کارتر را بیش از حد متعارف سفت کرد.

همچنین اگر بخار روغن را روی کمک فنرها مشاهده کردید باید بدانید که کاسه نمدهای کمک فنر، خراب شده‌اند و به سرعت باید به فکر تعمیرشان باشید. از دیگر نشانه‌های نگران‌کننده کمک‌فنر نیز می‌توان به عدم ارتعاش یا بازی کمک‌ها اشاره کرد. زنگ زدگی در قسمت سیلندر می‌تواند یکی از مهمترین عوامل این مشکل باشد. در آخر نیز باید به یکی از شایع‌ترین مشکلات کمک‌فنرها اشاره کرد. خرابی غلظت روغن کمک‌ها موجب ایجاد پرش کمک در سرعت‌گیر‌ها خواهد شد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۰۱
  • فرزاد هاتفی

درباره درآمد روزانه پیک موتوری بیشتر بخوانید

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

پیک موتوری ها هم از لحاظ هزینه و هم به دلیل سرعتی که در انجام امور دارند در همه شهرها مورد استفاده هستند. خصوصا در شهر های بزرگ و کلانشهرها به دلیل ترافیک زیادی که وجود دارد هم صاحبان مشاغل و هم افراد مایل اند تا خدمات خود را به آنها بسپارند. در حال حاضر نیز با نرم افزارهای الو پیک و اسنپ راحت تر از گذشته میتوان به موتوریها دسترسی پیدا کرد. اسنپ‌باکس خدمات متنوعی را برای شما فراهم کرده است تا با آسودگی خاطر بتوانید نیازمندی‌های حمل و نقل خود را برآورده سازید.

پیک موتوری اسنپ با تحویل سریع


این شغل بسیار ساده است. داشتن یک موتور و توانایی رانندگی اولین ملزومات ورود به این کار به حساب می آید حتی بسیاری از شرکتها خود موتور سیکلتهایی نیز برای افراد در نظر گرفتهاند و تنها به دنبال استخدام راننده هستند. در حال حاضر بسیاری از افراد به دلایل زیادی چون فراهم نبودن کار و یا حتی علاقه وافری که موتور سواری دارند این شغل را انتخاب کرده اند.

درآمد روزانه بالا برای پیک موتوری اسنپ باکس

میانگین درآمد موتورسواران اسنپ باکس بسته به عوامل مختلفی مانند ساعات کاری، منطقه تردد و آشنایی با مسیرها و غیره متغیر است. اما اگر به صورت تمام وقت ( ۸ الی ۹ ساعت) در اسنپ باکس فعالیت کنید، درآمد روزانه شما حدود۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان خواهد بود.

در حقیقت سیستم قیمت‌گذاری اسنپ پویا است و عواملی مانند قیمت پایه، مسافت سفر، مدت زمان سفر و نسبت عرضه و تقاضا می‌تواند در آن موثر باشد و همین باعث می‌شود که هزینه سفرهای مختلف متنوع باشد. در واقع اسنپ تلاش دارد تا با این سیستم قیمت‌گذاری رضایت هر دو سمت ماجرا یعنی مسافر و موتورسوار را با هم کسب کند. بنابراین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که با انجام سرویس‌های مختلف می‌توانید به درآمد روزانه دلخواه خود در اسنپ باکس دست یابید.

 

اما چگونه میتوان دردسرهای این کار را به حداقل رساند؟ چه مشکلاتی پیش روی پیک موتوریها وجود دارد؟ چه خطراتی آنها را تهدید میکند؟ درآمد پیک موتوری در شرکت هایی مانند الو پیک و اسنپ بیشتر است یا کار برای فروشگاه ها و رستوران ها؟ کرایه و دستمزد پیک ها به چه صورت محاسبه میشود؟ و سوال آخر این که در کدام شهرها میتوان درآمد بهتری از راه پیک موتوری به دست آورد؟


اسنپ باکس در تهران و شهرهای بزرگ ایران مشغول به فعالیت است؛ اما نمی‌توانید بسته‌ای را از یک شهر به شهر دیگری ارسال کنید و سرویس این شرکت تنها به صورت درون‌شهری کار می‌کند. ناوگان اسنپ باکس از موتور سیکلت و وانت‌بار تشکیل شده است. جابجایی مورد اعتماد پیک موتوری عالی و سریع کالا و مسافر با راکبین آموزش دیده در سفرهای درون شهری و برون شهری.

اسنپ باکس همان سرویسی است که پس از سفارش غذا از اسنپ فود، مسئول رساندن غذا به دست شما است. در واقع بخش عمده‌ای از سفارش‌های ارسال بسته در اسنپ باکس، توسط اسنپ فود تامین می‌شوند و ارسال بسته در آن‌ها از نوع تحویل لحظه‌ای است. پس برای هر سفارش ارسال، یک پیک فرستاده می‌شود. مشتریان اسنپ باکس به دو گروه تقسیم می‌شوند.

سیاست کاری اسنپ باکس به این شکل است که هم مشتریان انفرادی می‌توانند با دانلود اپلیکیشن پیک موتوری درخواست پیک بدهند و هم مشتریان سازمانی توانایی انجام چنین کاری را دارند.

ساعت کاری دلخواه

با کار کردن در اسنپ باکس ساعات کاری در اختیار شماست؛ در نتیجه هر وقت که خواستید می‌توانید کار کنید و یا مرخصی بگیرید بدون اینکه لازم باشد به کارفرمای خود توضیحی دهید. این شرایط برای کسانی که به دنیال یک کار پاره وقت هستند هم می‌تواند بسیار مناسب باشد.

حمایت از بایکرها در کرونا

همچنین اسنپ در دوران کرونا با پرداخت وام‌ ۵میلیون تومانی بدون‌بهره به تمامی موتورسوارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌‌اند، تلاش کرد تا در این دوران سخت در کنار کاربران خود باشد. همچنین در جهت درآمدزایی و حمایت بیشتر از موتورسواران اسنپ باکس  وام ۲میلیون تومانی بر حسب عملکرد افراد در ۳ ماهه اخیر به ۱۵۰۰ موتورسوار فعال پرداخت شد.

شغل پیک موتوری در تهران یکی از رایج‌ترین شغل‌هاست که افراد بسیاری در آن مشغول به کار هستند. اگر موتورسوار هستید و به دنبال کاری با درآمد خوب و ساعات کاری دلخواه هستید اسنپ باکس بهترین گزینه است. شما می‌توانید به آسانی در پیک موتوری اسنپ مشغول به کار شوید و با ارسال بسته درآمد کسب کنید. با ما همراه باشید تا درباره درآمد روزانه پیک موتوری در اسنپ باکس بیشتر بخوانید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۰۰
  • فرزاد هاتفی