دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

افراط در هیچ زمینه‌ای سودمند نیست

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۸ ب.ظ

بدون شک شما بارها و بارها درباره فرمول موفقیت خواندید و شنیدید. راه های جالب و متنوعی برای موفقیت وجود دارد که شک ندارم بیش تر شما آن ها را امتحان کردید. اما فکر نمی کنم تا به حال در مورد فرمول شکست زیاد کنجکاو شده باشید چون هیچ کس دوست ندارد شکست بخورد.

اما به نظر من دانستن فرمول شکست بسیار مهم است. قصد دارم در این مقاله درباره کارهایی صحبت کنم که باعث کم شدن احتمال موفقیت شما می شود و به شما کمک می کنند تا شکست بخورید. البته منظور من فرمول کلی شکست نیست بلکه کارهایی است که اگر بعد از بیدار شدن از خواب آن ها را انجام دهید، شما را به سمت شکست هل خواهند داد.


به تعویق  انداختن زنگ هشدار ساعت

 

معمولا بیشتر ما عادت داریم با صدای زنگ  ساعت بیدار شویم اما شاید شما هم مثل خیلی ها، دوباره هشدار زنگ را برای چند دقیقه بعد تنظیم می کنید و می خوابید. طبق بررسی های انجام شده، این کار به ظاهر ساده اثرات منفی بر زندگی و موفقیت شما دارد حتی اگر فقط برای پنج تا ده دقیقه هم چرت بزنید باز هم عادت خوبی نیست و باعث کم شدن کارایی تان می شود.

بیش تر متخصصان خواب به ما توصیه می کنند با اولین هشدار زنگ ساعت مان از خواب بیدار شویم و سعی نکنیم دوباره بخوابیم.

دلیل این توصیه  این است که اگر شما وقتی زنگ هشدارتان را خاموش می کنید و دوباره می خوابید، وارد یک چرخه خواب عمیق می شوید و حتی اگر زمان کمی هم بخوابید، باز هم در طول روز کسل خواهید بود.

یکی از بهترین توصیه هایی که من درباره بیدار شدن از خوب خواندم، مربوط به کتاب قانون پنج ثانیه است که نویسنده کتاب مل رابینز به ما توصیه می کند به حالت معکوس تا پنج بشماریم و مثل موشک خودمان را از تخت خواب به بیرون پرتاب کنیم.

این نکته را هم فراموش نکنید خواب کافی یکی از عواملی است که به ما کمک می کند صبح ها زنگ هشدارمان را به تعویق نیاندازیم. پس سعی کنید که شب ها به وقع بخوابید. البته اگر یک شب موفق نشدید به موقع بخوابید صبح باز هم زنگ هشدار خود را خاموش نکنید و دوباره نخوابید تا روز پر نشاط تری داشته باشید.

البته الگوی خواب هر کسی با دیگری تا حدی فرق دارد.

 

قهوه و چایی خوردن

 

بیش تر آدم ها فکر می کنند به محض بیدار شدن باید قهوه بخورند تا سر حال شوند اما متاسفانه این کار هم مثل مورد اول اشتباه است و شانس موفقیت تان را در طول روز کاهش می دهد.

طبق بررسی روانشناسان بدن ما بین ساعت 8 تا 9 صبح، به  صورت طبیعی مقدار زیادی  هورمون استرس یعنی کورتیزول ترشح می‌کند، و اگر در این زمان یا زودتر از آن قهوه بنوشید، چون کورتیزول کم تری در بدنتان ترشح می شود، به همبن کارایی و تمرکزتان هم کاهش می یابد.

پس بهترین راه حل این است که بعد از ساعت 9:30 سراغ نوشیدن  قهوه یا چایی بروید. فراموش نکنید این موارد به ظاهر ساده هستند اما بررسی های علمی در مورد آن ها صورت گرفته و انجام دادن این موارد می تواند موفقیت و کارایی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

محتوای مفید و معتبر:

  1. هوش مالی
  2. قانون جذب
  3. پولسازی‌
  4. کارما چیست
  5. فیزیک کوانتوم
  6. پاکسازی کوانتوم
  7. روانشناسی ثروت
  8. ثروت هماهنگ چیست؟

 

 نشستن یا بی حرکت ماندن در رختخواب

شما بعد از بیدار شدن از خواب سریع بلند می شوید یا همچنان دراز کش می مانید یا حتی سر جایتان می نشینید؟ گاهی پیش میاید که ما بعد از بیدار شدن دقایق طولانی بی حرکت در حالت درازکش یا نشسته می مانیم. این کار باعث کسلی شما  در طول روز می شود و کارایی شما را پایین می آورد.

بهتر است در این حالت بی حرکت نمانید و کش و قوسی به بدن تان بدهید. طبق تحقیقات انجام شده، بی حرکت ماندن بعد از بیداری باعث می شود تا در طول روز بی نشاط باشید. اما وقتی حرکات کششی انجام می دهید روز پر نشاط تری برای شما رقم می خورد.

یکی از این تحقیقات مربوط به امی کادی روانشناس دانشگاه هاروارد است. طبق تحقیقات امی باز کردن دست ها و حالت دادن به آن ها پس از بیدار شدن از خواب باعث می شود شما اعتماد به نفس کافی برای شروع یک روز خوب را داشته باشید.


حتما برای روزتان برنامه داشته باشید

وگرنه این اتفاقات و دیگران هستند که روزتان و زندگی‌تان را برای شما تعیین می‌کنند نه خودتان

برنامه‌ریزی کردن هر روزتان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌دانم شاید بارها شنیده‌اید ولی جالب هنوز هم تعداد زیادی از مردم انجامش نمی‌دهند. وقتی هیچ برنامه‌ای ندارید عملا شاید خودتان هم خبر نداشته باشید این دیگران و سایر اتفاقات هستند که برنامه‌ی زندگی‌تان را تعیین می‌کنند.

و برای برنامه‌ریزی درست و در عین حال به دور پیچیدگی برنامه‌ریزی‌های کتاب‌های سنگین توصیه می‌کنم حتما ویدیوی آموزشی پربازده‌ترین سیستم برنامه‌ریزی را ببینید و دانلود کنید. تا به ساده‌ترین روش بهترین و منعطف‌ترین برنامه‌ریزی ممکن را برای روزتان و زندگی‌تان داشته باشید.

نکته جالبی که امی کادی به آن اشاره می کند، این است که اگر شما بعد از بیدارشدن از خواب، بازوهایتان را به شکل V   باز کنید و بکشید ، شادتر خواهید شد  و روحیه‌ ی بهتری خواهید داشت.

 

درمان تنبلی برای بسیاری از مردم غیرممکن به نظر می‌رسد. تنبلی به مشکلی تبدیل شده که توان و انرژی فرد و متعاقباً جامعه را پایین می‌آورد.  در هر چیزی و در هر کاری ممکن است رخ دهد، اما بهترین راه شناخت علت آن و امتحان کردن راه‌های مختلف برای رفع آن است.

یادتان باشد در اینجا راه های علاج تنبلی را به شما نشان می‌دهیم ولی نیاز نیست تا همه‌ی راه‌ها را به یکباره مورد استفاده قرار دهید. بهتر است در ابتدا یک یا چند راه را امتحان کنید و در مراحل بعدی به سراغ راه‌حل‌های بعدی روید.

 

1- موانع روانی فعالیت‌های خود را شناسایی کنید و پیش از شروع هر فعالیتی انرژی روانی خود را تقویت کنید.
وقتی که در کل انسانی هستید که از نظر روانی و احساسی حال و حوصله ندارید پس برای رفع این مانع به یک ذره هیجان نیاز دارید. کارهایی مانند یک استراحت کوتاه، گوش دادن به یک موسیقی زیبا، خوردن غذای مورد علاقه‌تان و … می‌تواند انرژی احساسی شما را تقویت کند.

 

2- پیش از شروع هر کاری، مقدمات آن را فراهم کنید.
هر قدر از موضوعی بیشتر آگاهی داشته باشید و از قبل مقدمات آن را آماده کرده باشید، تسلط شما بر آن کار بهتر و سرعت عمل شما بیشتر می‌شود.

 

3- سه دلیل کاملاً شخصی و مربوط به خودتان بیاورید که بهتر است اهمال کاری را کنار بگذارید.
هر قدر دلایلتان ملموس‌تر باشد، بهتر است.

 

4- کار را از هر نقطه‌ای که برایتان راحت‌تر است، آغاز کنید؛
زیرا همین که قدم اول را بردارید، نیمی از راه را پیش رفته‌اید؛ پس چند قدم دیگر به جلو بردارید. وقتی درگیر کار شدید، دیگر برایتان سخت است که آن را نیمه کاره کنار بگذارید.

5- چشم اندازهای بزرگ اما اهداف کوچک داشته باشید.
اهداف بزرگ وقتی محقق می‌شوند که به مجموعه‌ای منسجم از اهداف کوچک تبدیل شوند.

 

6- پس از انجام هر بخشی از کار، به خودتان پاداش کوچکی بدهید،
مثلاً بگویید اگر این بخش از کار را تمام کنم، برای خود چای تازه، دم خواهم کرد. حتماً به قولی که به خودتان می‌دهید، عمل کنید؛ زیرا به این شکل، مکانیسم لذت و پاداش در هنگام انجام کارها در ذهن شما فعال می‌شود.

 

7- برای انجام کارهای مهم خود، یک ضرب الاجل زمانی تعیین کنید و با تمام وجود به آن متعهد باشید.
این کار انرژی‌هایی را در شما بیدار خواهد کرد که تاکنون از وجود آن بی اطلاع بوده‌اید، درست مانند شب امتحان.

 

13- به جای استفاده از واژه‌ی «باید» برای انجام کارها، سعی کنید مزایای ملموس و منطقی آن کار را در ذهن خود برجسته کنید.
ذهن ناخودآگاه شما از حس تحکم و اجبار بیزار است و بهتر است برای آن، انگیزه‌های ایجابی را تقویت کنید.

 

14- اگر هیچ یک از روش‌های غلبه بر تنبلی روی شما جواب نمی‌دهد، این روش را نیز امتحان کنید؛
بر روی یک صندلی بنشینید و برای مدتی سعی کنید هیچ کاری را انجام ندهید و حتی فکر هم نکنید. به زودی خواهید دید که نمی‌توانید این همه انفعال را حتی برای نیم ساعت تحمل کنید و بلند می‌شوید تا کاری انجام دهید.

 

15- انجام کارها هنگامی که حس خوبی دارید، بسیار راحت است؛
اما شما نمی‌توانید برای انجام کارهای ضروری همیشه به حس و حالتان تکیه کنید. کارهای مهم را انجام دهید؛ حتی وقتی حس خوبی ندارید یا کمی خسته هستید.

 

16- به خاطر داشته باشید بسیاری از کارها آنقدر که در ذهنمان بزرگشان کرده‌ایم، بزرگ نیستند
و وقت و انرژی چندانی از ما  نمی‌گیرند. این گونه کارها را به سادگی و حتی بدون فکر کردن و برنامه‌ریزی قبلی به انجام برسانید و در موردشان زیاد سخت نگیرید.

 

17- هرگاه ذهن شما تمایل به تسلیم در برابر لذت‌های زودگذر و کوچک ناشی از توقف انجام فعالیت را داشت، لذت‌های عمیق حاصل از اتمام کار را در ذهن خود برجسته کرده و یا جزئیات کامل آن را مرور کنید.

 

18- افراط در هیچ زمینه‌ای سودمند نیست.
در کار، تفریح، فعالیت، استراحت و … بهترین روش همان اعتدال است.

 

19- وقتی قصد انجام کاری را دارید ولی مدام آن را به تعویق می‌اندازید، دائماً درباره‌ی آن احساس گناه می‌کنید؛ اما وقتی کاری را که می‌توانید تا دو ماه دیگر انجام دهید همین حالا به انجام رسانید، ذهنتان در این دو ماه آسوده‌تر می‌شود و کمتر به آن فکر می‌کنید.

  • فرزاد هاتفی