دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

رعایت استانداردهای برای خرید شیرآلات ساختمانی و دیگر ملزومات

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ

رعایت استانداردهای برای خرید شیرآلات ساختمانی و دیگر ملزومات

اکثر خریداران هنگام انتخاب شیرآلات مناسب برای منزل یا محل کارشان با توجه به تنوع گسترده‌ای که در بازار وجود دارد سر دوراهی قرار گرفته و معمولا با توجه به قیمت و بدون در نظر گرفتن دیگر شرایط خرید می‌کنند.برای اینکه حمام و دستشویی با طراحی خاصی داشته باشید، لازم نیست که حتما سراغ شیرآلات طلایی بروید.

در مورد شیرآلات نمی‌توان به قطعیت گفت که کدام جنس خارجی بهتر از دیگری است؛ چراکه تمام شرکت‌ها اعم از اروپایی یا آمریکایی سفارش محصولاتشان را به کشور چین می‌دهند و چین تحت لیسانس این شرکت‌های اصلی به تولید محصول می‌پردازند. خریداران هنگام انتخاب شیر مناسب برای منزل یا محل کارشان با توجه به تنوع گسترده ای که در بازار وجود دارد سر دوراهی قرار گرفته و معمولا با توجه به اقتصاد خانواده بدون درنظر گرفتن دیگر شرایط خرید می کنند حال آنکه اگر کمی دقت کنیم و بااستفاده ازراهکارهای مناسب خرید کنیم نه تنها خریدی اقتصادی داشته ایم بلکه به آینده و آرامش خود نیز کمک کرده ایم . به همین دلیل  در این مقاله نکاتی مهم و طلایی را گفته ایم که خواندن انها خالی از لطف نیست. نصب انواع شیرآلات راسان بر روی سینک‌ها و یا مجاری ورود آب به‌منظور هدایت آن و کنترل میزان حجم مصرفی متفاوت است البته عمده تغییرات انواع شیرآلات از گذشته تا امروز در قابلیت‌های آن برای کاهش مصرف آب و تنظیمات راحت‌تر آن است. در بازار شیرهایی از جنس مس میتوانید پیدا کنید که طراحیهای کلاسیک و  قدیمی هم دارند. اما اگر تصمیم دارید از این شیرها استفاده کنید، کمی زودتر به فکر باشید تا کاشی، پوشش و سینک دستشویی را هم با آن ست کنید. اگر به این رنگ و جنس علاقه دارید، میتوانید با قیمتی بسیار پایینتر از شیرهای طلا، دکوراسیون لوکسی داشته باشید

به‌طور کلی شیرآلات بهداشتی دارای دو بخش عمده یعنی پوسته داخلی (پایه اصلی شیر) و پوشش خارجی است که در بخش داخلی تولیدکنندگان با توجه به سفارش‌هایی که دارند معمولا از آلیاژ برنج یا سرب خشک استفاده می‌کنند. این در حالی است که رعایت مسائل بهداشتی باعث شده اکثر تولیدکنندگان امروزه از خیر سرب خشک گذشته و بیشتر به استفاده از آلیاژ برنج فکر کنند، چون سرب در صورتی که آبکاری شیر بخوبی انجام نشود در مقابل آب به مرور زمان حل می‌شود و آلودگی‌های خطرناکی برای افراد ایجاد می‌کند.

شیر های تک دستگیره اهرمی:همانطور که می دانید در این نوع شیرها کم و زیاد کردن(همچنین باز و بسته کردن) جریان آب از طریق حرکت دسته به بالا و پایین انجام می شود،عمل تنظیم گرمی یا سردی آب نیز از طریق حرکت افقی به چپ و راست صورت می گیرد.مهمترین مزیت این نوع شیر،این است که برای نصب تنها به وجود یک حفره برروی سینک نیاز دارد،همچنین امکان کار کردن با آن تنها با یک دست میسر می باشد.این نوع شیر اغلب دارای علم  بلند و قوس دار می باشد که برای پر کردن ظرف بزرگ نظیر قابلمه بسیار مفید می باشد.دقت کمتر تنظیم درجه حرارت آب در شیرهای تک دستگیره در مقایسه با شیرهای دارای دو دستگیره،نقطه ضعف عمده آنها می باشد.

اگر می خواهید برای همه فضاهای خانه تان مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی شیر آب تهیه کنید. خریدن شیرآلات به صورت ست ایده مقرون به صرفه تری است. بیشتر شرکت های فروشنده شیرآلات، ست های زیبایی را در اختیار شما قرار می دهند. ست بودن همه شیرآلات در فضاهای به اصطلاح تَر این امکان را به شما می دهند که از یکسان بودن و هماهنگی میان حتی جزیی ترین اجزای تشکیل دهنده فضای داخلی خانه تان لذت ببرید.همچنین یکی دیگر از نشانه های کیفیت خوب یک شیر،وزن آن می باشد.اگر درمورد کیفیت یک شیر مردد هستید،آنرا در دست بگیرید و سنگینی آن را با شیرهای دیگر مقایسه کنید.شیر سنگین تر ،کیفیت بالاتری دارد.شیرهایی که دارای بدنه برنجی ضخیم تری هستند(شیرهای سنگین تر)،از دوام بالاتری برخوردار بوده و نیاز به مراقبت کمتری دارند.


  • فرزاد هاتفی