دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

اطلاعاتی در مورد انواع مموری کارت ها که باید بدانید

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ


امروزه راه های مختلفی برای حفظ و نگه داری اطلاعت شخصی ما وجود دارد از جمله می توان در دیسکها در هارد کامپیوتر ها در حافظه گوشی ها و ...  اطلاعات خود را نگه داری نمود اما یکی از روش هایی که تقریبا محبوب ترین و پر طرفدار ترین روش حفظ و نگه داری اطلاعات به شمار می رود استفاده از کول دیسک یا همان فلش مموری میباشد.در بازار هم  انواع و اقسام مختلف از این محصول را می توانید به وفور مشاهده نمایید و هرکدام  دارای یک ظرفیت خاص و قیمتی متناسب با ان میباشند.

بررسی فلش مموری Ultima II i-Series

یکی از پرفروشترین فلش مموریهای موجود در بازار Ultima II i-Series  می باشد . دلیل این موضوع هم بر می گردد به تبلیغاتی که بر روی این فلش چاپ می شود . معمولا شرکت های و موسسات دولتی سعی می کنند فلش هایی خریداری کننده که جنس بدنه آن امکان چاپ را داشته باشد و مدل Ultima II i-Series  این ویژگی را دارد . Ultima II i-Series یک فلش مموری ساده با ظاهری کلاسیک است که در دو رنگ سفید و مشکی و توسط کمپانی سیلیکون پاور که در زمینه طراحی و تولید محصولات ذخیره‌سازی اطلاعات مانند هارد دیسک و فلش مموری بسیار فعال بوده و محصولات خوبی هم تاکنون ارایه داده است، طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. مهم‌ترین ویژگی این فلش مموری بدنه آلومینیومی و مات آن است، زیرا در مقابل خط و خش مقاوم بوده و به دلیل مات بودن، اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت افتادن خط و خش، فلش مموری را در هر جایی بگذارید و همیشه به همراه داشته باشید. وزن این فلش مموری 10 گرم و ابعاد آن 0.81 × 1.8 × 6.06 سانتی‌متر است، بنابراین این فلش مموری یک دستگاه ذخیره‌سازی جمع‌وجور و سبک وزن است که همه اطلاعات شما را به راحتی قابل حمل می‌سازد. اینجا فلش مموری برای انتقال و ذخیره‌سازی اطلاعات شما، از رابط USB2.0 بهره می‌برد، بنابراین نسبت به فلش‌مموری‌های جدیدی که از رابط USB 3.0 بهره می‌برند کندتر است. البته این فلش مموری از رابط قدیمی‌تر USB 1.1 نیز پشتیبانی می‌کند. فلش مموری Ultima II i-Seris در ظرفیت‌های 2 تا 128 گیگابایت تولید شده، بنابراین می‌توان آن را یک فلش مموری مناسب، برای پاسخ‌گویی به نیاز سطح وسیعی از کاربران دانست. کمپانی قسمت انتهایی این فلش مموری را به صورت شفاف طراحی کرده است و در آن قسمت یک نشانگر LED قرار داده تا به شما وضعیت انتقال اطلاعات و عملکرد فلش مموری را نمایش دهد. البته در همین قسمت یک شیار نیز قرار دارد که به وسیله آن شما می‌توانید با استفاده از یک بند، فلش مموری را به دسته کلید، کیف یا کوله پشتی خود آویزان کرده و بدون اینکه جایی بگیرد یا متوجه آن شوید، همیشه این محصول را به همراه داشته باشید و از گم شدن آن نیز جلوگیری کنید. فلش مموری Ultima II i-Series دارای یک درپوش پلاستیکی است که به صورت شفاف طراحی شده است و از ورود گرد و غبار به شیار رابط USB جلوگیری می‌کند.
درکل می‌توان گفت که Ultima II i-Series یک فلش مموری با ظاهری ساده و کلاسیک است و از یک بدنه بادوام آلومینومی مات بهره می‌برد که در مقابل خط و خش و ماندن اثر انگشت، مقاوم می‌باشد و برای افرادی که به دنبال یک فلش مموری ساده و بادوام هستند که دارای رابط USB 2.0 باشد، انتخاب مناسبی است.آنچه باید درباره مموری کارت ها بدانید  درحال حاضر از تلفن های همراه دوربین های دیجیتال و MP3player و موارد دیگر در جامعه بسیار استفاده می شود که برای کار با همه آنها استفاده از مموری کارت لازم می باشد. در صورت داشتن موبایل هوشمند که بتوان با آن هم عکس های باکیفیت گرفت و هم موسیقی گوش داد لازم است از مموری کارت های با ظرفیت مناسب استفاده شود. SD یا به زبان ساده تر مموری کارت غیر ولتاژی به عنوان مموری کارت برتر در بازار نمایان شده است. بسیاری از تولید کنندگان میلیون ها مموری کارت با سرعت، اندازه و ظرفییت های مختلفی تولید می کنند. برای استفاده از یک مموری کارت خوب باید ۳ مورد را در نظر گرفت : ۱- شکل ظاهری، ۲- اندازه ۳- سرعت آن. کلاس مموری کارت مشخص کننده هریک از این موارد است مثلا” از مموری کارت کلاس ۲ برای گنجایش ۱ گیگ تا ۳۲ گیگ UHS-1 SDXC استفاده کنید.      شکل ظاهری:  درهنگام خرید یک مموری کارت ،استفاده از آن دارای اهمیت است . در موبایل های هوشمند با دوربین های مختلف مموری کارت های با ابعاد مختلف استفاده می شود. با استفاده از خشاب می توان اندازه مموری کارت ها را متناسب کرد.  در انواع مموری کارت ها SD کارت‌های استاندارد با وزن ۲ گرم و اندازه ۲٫۱*۲۴*۳۲ میلی‌متر، بزرگترین نمونه است. امروزه اغلب دوربین‌های دیجیتال از اندازه استاندارد پشتیبانی می کنند. در مقایسه بین Compact Flash (CF) که عکاسان در دوربین‌های با کیفیت بالا دیجیتال مانند Canon 1D Mark IV استفاده می کنند با این نوع مموری کارت ها ، مموری کارت های استاندارد بسیار کوچک‌تر هستند.

  • فرزاد هاتفی