دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

بهترین سرعت مموری کارت و کارت حافظه امروزی

فرزاد هاتفی | سه شنبه, ۱ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

http://images.farnet.ir/2014/08/memory-card.jpg

مموری کارت ها کاربردهای زیادی در ابزارهای دیجیتال امروزی پیدا کرده‌اند و روز به روز بهتر و باکیفیت‌تر می‌شوند. مموری کارت های SD در ادامه‌ی پیشرفت مموری کارت‌های MMC یا مالتی‌مدیا مموری کارت معرفی شدند؛ باریک‌تر، سریع‌تر و با ظرفیت بیشتر.مموری کارت میکرو اس دی در حال حاضر کوچکترین مموری تجاری است که بیشترین استفاده را دارد. اندازه این مموری 11 در 15 میلی متر بوده و همین اندازه کوچک، این مموری را برای انواع وسایل پرتابل نظیر موبایل و تبلت ایده‌آل می‌سازد. البته SD یک تفاوت دیگر هم دارد و آن نحوه‌ی قرارگیری در شکاف مموری کارت است. MMC در هر دو جهت وارد شکاف می‌شود ولیکن تنها در صورتی که جهت درست باشد کار می‌کند. اما SD تنها به یک شکل وارد شکاف می‌شود و احتمال اشتباه صفر است.
رم‌های میکرو اس دی را می‌توان پیشرفته ترین تحول در سری حافظه‌های فلش مموری دانست که در سال 1980 توسط توشیبا اختراع شد. حافظه‌های فلش واقعا مفید هستند، زیرا شما به وسیله آن‌ها به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را جابه‌جا کنید. شما میزان زیادی از اطلاعات را می‌توانید در حافظه‌ای به اندازه ناخن انگشت کوچک خود ذخیره کنید.کمپانی سامسونگ عضو جدیدی را به خانواده مموری کارت های سری Pro Plus خود اضافه کرد که در حال حاضر به عنوان سریع ترین مموری کارت ۱۲۸ گیگابایتی جهان شناخته می شود.سامسونگ که پیشتر نیز سابقه تولید کارت های حافظه میکرو اس‌دی را در کارنامه دارد در این خصوص ادعا می کند که این کارت حافظه از بیشترین سرعت در میان محصولات مشابه موجود در بازار برخوردار است به طوری از سرعت Read (خواندن) ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت Write (نوشتن) ۹۰ مگابایت برثانیه بهره می برد.

سان دیسک برای اولین بار کارت حافظه با ظرفیت 512 گیگابایتی را در جهان تولید کرده است.این یعنی نیم ترابایت در یک تراشه به اندازه یک تمبر پستی قرار داده شده است.اگر فضای دوربین شما دارای دو شیار کارت حافظه باشد شما می توانید فضای ذخیره سازی فیلم و عکستان را تا 1 ترابایت ارتقا دهید و این واقعا عالیست.سرعت نوشتن این کارت حافظه 90MB/s و سرعت خواندن آن 95MB/s است که برای ذخیره ضبط 4k با فریم بالا کاملا مناسب است.مموری کارت های میکرو کلاس 2 سرعت 2MB/s را به شما خواهند داد که امروزه این سرعت عملا بی‌فایده و ملال آور است! و صرفا برای دستگاه‌های قدیمی عکاسی شاید مناسب باشد؛ آن هم با رزولیشن‌های معمولی و پایین.
گوشی‌های هوشمند امروزی با کیفیت HD می‌توانند عکاسی کنند که عملا این مموری ها برای آن‌ها قابل استفاده نیست؛ پس مواظب باشید مموری کلاس 2 نخرید! ممکن است برخی از فروشندگان این مموری‌ها را به جای کلاس 10 بفروشند! و این هوشیاری شماست که باید فروشندگان مطمئن را تشخیص دهد.این کارت حافظه دارای ویژگی های دیگر مانند ضد آب، ضد ضربه، ضد اشعه ایکس و همراه با گارانتی مادام العمر می باشد.تا اینجا همه چیز خوب بود اما خبرهای بد هم داریم:برای خریدن این مموری کارت استثنایی باید حدود 799.99 دلار پول بدهید که قیمت بالایی است.البته برای افرادی که کارشان با دوربین های حرفه ای و گران است و نیاز به کارت های با ظرفیت بالا و سرعت خوب هستند این گزینه بسیار مناسب است.شاید تصور کنید که این افزایش سرعت به چه کاری خواهد آمد؟ یکی از کارآیی‌هایی که این افزایش سرعت برای شما خواهد داشت در قسمت دوربین گوشی‌های خواهد بود همانطور که می‌دانید گوشی‌های امروزی می‌توانند چندین عکس متوالی را به سرعت و در کسری از ثانیه تهیه کنند بنابراین با این سرعت بالای ضبط بر روی این مموری کارت‌ها می‌توانید به راحتی عکس‌ها را بر روی مموری کارت ذخیره کنید.

کمپانی Lexar چندی پیش اعلام کرد کارت حافظه جدید Professional 3333XCFast 2.0 را آماده عرضه به بازار کرده است.اینجا مموری کارت با ظرفیت های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت تولید می شود و برای استفاده از قابلیت های دوربین های فیلمبرداری ۴K و دوربین های عکاسی حرفه ای DSLR رزلوشن بالا طراحی شده اند.حداکثر سرعت رایت این کارت رقم اعجاب انگیز (۵۰۰ مگابایت در ثانیه) است که حدود سه برابر سرعت فلش کارت های کنونی است. Lexar غیر از این مموری کارت، یک USB ریدر جدید USB 3.0 را نیز طراحی و عرضه کرده است. Professional Workflow CR1 برای کاربران حرفه طراحی شده است. این وسیله جدید یک هاب ریدر چهار باند است که این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا فایل های تصاویر RAW، عکس های رزلوشن بالا و فیلم های فول HD، سه بعدی و ۴K از حداکثر تا چهار کارت حافظه را بطور همزمان منتقل کنند.

مدل دیگری از کارت‌حافظه وجود دارد که فقط در دستگاه‌های خیلی خاص، کار می‌کند.این نوع کارت حافظه علاوه بر ارائه فضای ذخیره سازی بالا، باعث خواهند شد تا امکانات دیگری نظیر GPS و وای-فای به دستگاه خاص شما اضافه شود! بد نیست که شما را نام‌گذاری کارت حافظه بیشتر آشنا نماییم؛ کارت‌ حافظه‌ها را بر اساس سرعت نیز، طبقه‌بندی می‌کنند. هنگامی که می‌خواهند طبقه بندی را براساس سرعت کارت حافظه انجام دهند، یک شماره برروی کارت حافظه درج می‌شود که نشان دهنده سرعت آن بر حسب (m/s) است. همچنین یک واژه نظیر C در کنار آن نقش می‌بندد.آیا هنوز شما از سرعت کارت های حافظه کلاس 6 راضی نسیتید؟ ایا تمایل به سرعت بیشتردارید ؟ شرکت ADATA مفتخر است تا کارت حافظه مموری اس دی کلاس 10 (کلاس 10) را معرفی نماید که با جدیدترین دوربینهای عکاسی و فیلم برداری دیجیتالی سازگار بوده و برای ضبط تصاویر ویدئویی Full HD بسیار مناسب می باشد.

  • فرزاد هاتفی