دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

تحقیقات بازاریابی و تاثیر آن در برنامه فروش

فرزاد هاتفی | پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ق.ظ

تحقیقات بازاریابی می‌تواند برای یک کسب‌وکار مشخص کند که چه محصولات یا خدمات جدیدی ممکن است سودآور باشند و برای محصولات و خدماتی که در حال حاضر در دسترس هستند، مشخص می‌کند که آیا آنها توقعات و نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازند یا خیر.تبلیغات در مطبوعات، مجلات، تلویزیون، بنرهای در سطح شهر، سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی (مثل فیس بوک، توئیتر)، ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر (SEO)، کمپین‌های تبلیغاتی و… عباراتی هستند که روزانه بسیاری از آن‌ها را می‌شنویم و در مورد اثرگذاری هر یک در رسانه‌های مختلف صحبت می‌شود.صاحبان کسب و کارهای کوچک، با تحقیق برای یافتن پاسخ سوالات خاص، می‌فهمند که آیا نیازی به تغییر در طراحی بسته بندی‌شان یا روش‌های تحویل کالا یا خدماتشان وجود دارد و آیا باید خدمات اضافی ارائه کنند یا خیر.

برخی مواقع مشتریان تنها به پرسشهای شرکت پاسخ می دهند و برخی مواقع آنها با یکدیگر در ارتباط با پرسش مطرح شده گفتگو می کنند. آنها می توانند از افراد بخواهند، برای مثال، که عکسی از لباسی که دوست دارند یا چگونه دوست دارند لباس های خرده فروشی خاص را بپوشند، به اشتراک بگذارند.تحقیقات بازاریابی یکی از مهمترین برنامه های شناخت مشتریان و ارایه استراتژِی ها و راهکارهای فروش و بازاریابی اثربخش است در واقع یکی از کاربردهای مهم تحقیقات بازاریابی یافتن راه رسیدن اثربخش به مشتری است. تحقیقات بازاریابی به عنوان اولین گام و بااهمیت ­ترین مرحله از فرآیند بازاریابی در سازما ن­ها به ­شمار می ­آید و به تعیین، جمع آوری، تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم ­گیری­ هایی که با شناخت فرصت­ ها و حل مشکلات در بازاریابی مرتبط هستند، می­ پردازد. این پژوهش­ ها مصرف ­کنندگان، مشتریان، سازمان و جامعه از طریق اطلاعات بازار مرتبط می­ نماید.حتی شرکت ها می توانند خوشه خاصی ازجامعه آماری مشتریان که کمپانی خواهان دریافت بازخوردشان از موضوع خاصی هست را هدف قرار دهند و این بسیار یکپارچه‌تر از آن رای گیری قدیمی و ارتباط برقرار کردن بر گروه خاص در یک اتاق فیزیکی و یا حتی نظر سنجی آنلاین است. چراکه هزاران نفر از مردم برای ماه ها و سال ها در آن نقش دارند و دخیل میشوند.

 مزایای استفاده از خدمات حرفه ای تحقیقات بازاریابی چیست؟

آیا برای سازمان ها بهتر است تا فعالیت تحقیقات بازار خود را با شرکتهایی که در رشته بازاریابی مجرب و متخصص هستند، برون سپاری کنند و یا آنکه اساساً در خود شرکت تحقیقات بازاریابی تجربه شود؟ نتایج تجزیه و تحلیل هزینه فایده اکثر شرکتها به خوبی نشان می دهد که برون سپاری فعالیت های تحقیقات بازاریابی موثرتر از وجود واحد تحقیقات بازاریابی در داخل شرکت است. شرکت های تحقیقات بازاریابی در گردآوری، تحلیل و گزارش اطلاعات متخصص هستند. آنها در استفاده از تکنیک های تحقیقاتی پیچیده و پیشرفته مزیت نسبی دارند و می توانند این کار را در حداقل زمان ممکن و با کیفیت و کارایی بالاتری انجام دهند.تحقیقات بازار یابی را نباید با تحقیقات بازار اشتباه گرفت . تحقیقات بازار یا کنکاش در یک بازار خاص فقط یکی از اجزاء تحقیقات بازاریابی است.تحقیقات بازار بطور خاص با جمع آوری اطلاعات درباره اندازه و روند بازار سرو کار دارد اما تحقیقات بازاریابی سطح وسیعتری از فعالیتها را در بر می گیرد.در حالیکه ممکن است تحقیقات بازار را هم در بربگیرد.به عبارت دیگرتحقیقات بازار یک جزء از تحقیقات بازاریابی است که درباره تحقیق نمودن در خصوص  بازارشامل نیازهای مشتریان ، رقبا ، فرصتها و تغییرات بازارمیباشد. بنابراین اطلاعات لازم برای تصمیم گیری مدیران را در دوره زمانی کوتاه­تری فراهم می آورند. شرکتهای تحقیقاتی صاحب صلاحیت از افراد مجربی استفاده می کنند که در رشته های مختلفی همچون بازاریابی، مالی، آمار و .... متخصص هستند.یکی از مهمترین مزایای شرکت های تحقیقات بازار صاحب صلاحیت و حرفه ای، امنیت و رازداری در اطلاعات شرکت ها می باشد. آنچه مسلم است صرفا بررسی بازخورد مشتریان وفادار به نوعی اسیر شدن در تله‌ای است که کسب‌وکار را منفعل و ساکن نگه می‌دارد. در درجه اول از آنجا که مشتریان مورد بررسی جزو افرادی هستند که مکررا خرید خود را تکرار می‌کنند و به راحتی از برندی به برند دیگری تغییر موضع نمی‌دهند؛ بنابراین می‌توان به نوعی نتیجه گرفت که هم‌اکنون آنها از کالا، خدمات و نحوه قیمت‌گذاری شما رضایت کامل دارند و احتمالا نظرات کاملا مثبتی را به شما منتقل خواهند کرد. جمع‌آوری نظرات مثبت مشتریان شرکت را به حفظ استراتژی کنونی بازاریابی و فروش خود سوق خواهد داد. این امر باعث خواهد شد تا پتانسیل‌های موجود در بازار مورد بررسی قرار نگیرد. درحالی‌که مطالعه و تحقیق روی افرادی که مشتری شما نیستند و از سایر برند‌های مشابه استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا کسب‌وکار به نقاط ضعف و کاستی‌های کالا، خدمات و قیمت‌گذاری خود پی ببرد.




  • فرزاد هاتفی