دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

یک گام رو به جلو برای حفظ ریه ها - توصیه متخصص

فرزاد هاتفی | سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

 حفظ سلامتی ریه ها با نکشیدن سیگار دود تنباکو می تواند راه هوایی شما را تنگ و متورم کند و تنفس را سخت کند. دود سیگار می تواند سبب تحریک ریه های شما و سرفه های مزمن شود و با گزشت زمان بافت ریه را از بین ببرد. دود سیگار در حال حاضر علت اصلی ابتلا به سرطان ریه و بیماری های مزمن انسداد ریه است، زیرا موجب آسیب رسیدن به کیسه های هوایی کوچک در ریه های شما که اکسیژن را پردازش می کند، می شود.

 خانه ی خود را برای وجود رادون آزمایش کنید

 اورانیوم طبیعی موجود در سنگ، خاک و آب به گاز رادون شکسته می شود. شما نمی توانید بوی این گاز را تشخیص دهید، آن را لمس کنید و یا ببینید. این گاز دومین علت اصلی سرطان ریه است. 

این گاز از طریق ترک ها و سوراخ های کف و دیوار و اطراف لوله کشی ها و سیم کشی برق های موجود در ساختمان ها به داخل آنها نفوذ می کنند. زمانیکه ذرات رادیواکتیو از طریق تنفس و یا بلعیدن وارد بدن شما می شود، به ریه ها آسیب می رساند.

 با استفاده از یک کیت تست ساده در خانه ی خود از پاک بودن هوای داخل خانه از این گاز اطمینان حاصل کنید. حفظ سلامتی ریه ها با تمیز کردن فرش ایده ی خوبی است که فرش ها را سه بار در هفته جارو کنید و هرسال آنها را بشویید. این به این دلیل است که آنها می توانند محل مناسبی برای کپک ها، قطرات ریز به جا مانده از سوسک ها و گرد و غبار باشند و آنها را وارد هوا کنند و از این طریق به داخل ریه های شما نفوذ کنند.

طبق نظرات و اعتبار فوق تخصص ریه در تهران

حتی مواد شیمیایی به کار رفته برای ساخت و نصب فرش می تواند مشکلات ریه را ایجاد کند. فعالیت داشته باشید و فعال بمانید ممکن شما در مورد فواید ورزش برای سلامت قلب بسیار شنیده باشید، اما لازم است که بدانید که ورزش و فعالت برای ریه ها نیز بسیار مفید است. 

ورزش کردن حتی می تواند علائم قدیمی و طولانی مدت مشکلات ریه را نیز از بین ببرد. اگر شما به باشگاه نمی روید، پیاده روی، دویدن و یا بازی تنیس به طور مرتب 5 بار در هفته و به مدت 30 دقیقه می تواند بسیار موثر واقع شود. اگر شما در معرض خطر مشکلات تنفسی هستید، در مورد برنامه های ورزشی خود با پزشک مشورت کنید.

 لوازم خانگی خود را چک کنید 

هر شعله ی گازی که روشن است مانند گازهای آشپزخانه، کوره ها و بخاری های گازی، سبب تولید اکسید نیتروژن می شود. این گاز می تواند ریه های شما را ملتهب کند و موجب سرفه، خفگی و آسم شود. 

اطمینان حاصل کنید که لوازم خانگی شعله دار خود را به درستی نصب کرده اید. آنها را به طور منظم تعمیر کنید و از خروج صحیح گازهای سمی اطمینان حاصل کنید. دستگاه رطوبت ساز خود را تمیز نگه دارید این فقط یک دستگاه ساده است که رطوبت را به داخل هوای خانه ی شما وارد می کند تا به شما در تنفس راحتتر کمک کند. 

اما اگر شما آن را به طور منظم تمیز نکنید، این دستگاه می تواند قارچ هوا را در هوای داخل خانه پخش کند و به ریه های شما آسیب برساند.

 به همین دلیل مهم است که فیلترها را به طور منظم عوض کنید و مرطوب کننده ی هوای خود را تمیز کنید.

 نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز پوشش نازکی از مخاط در داخل ریه ها وجود دارد. زمانی که شما به طور مرتب در طول روز آب می نوشید و ریه های شما آب دریافت می کند، این پوشش سالم می ماند و در نتیجه ریه ها کار خود را بهتر انجام می دهند. هیدراته کردن بدن به ویژه اگر مبتلا به COPD باشید بسیار مهم است.

 تمرینات تنفسی انجام دهید با کهنه بیرون بروید و با نو به داخل بیایید. این مبنای تمرینات تنفسی طراحی شده برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های ریه مانند آسم و COPD است که می تواند هوای خشک را بگیرد و هوای مرطوب طبیعی را به داخل ریه ها بکشاند. 

تنفس جمع کردن لب برای کند کردن تنفس و نفس کشیدن با شکم برای تنفس عمیق را امتحان کنید. متخصصان آموزش دیده که به آنها متخصصان توانبخشی ریه گفته می شود، می توانند به شما کمک کنند تا آنها را به درستی انجام دهید.

 حفظ سلامتی ریه ها با شستن دست ها عفونت دستگاه گوارش مانند سرماخوردگی می تواند به ریه های شما منتهی شود و مشکلات جدی سلامتی ایجاد کند. شستن مرتب دست ها با آب و صابون می تواند از شما در برابر میکروب ها محافظت کند. همچنین دندانهایتان را دو بار در روز مسواک کنید و حداقل دو بار در سال برای چک کردن دندان هایتان به دندان پزشکی بروید.

 اصمینان حاصل کنید که هر سال به طور مرتب واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنید و در هنگام مریضی از محیط کار خود دور شوید تا دیگران را نیز مبتلا نکنید.  

  • فرزاد هاتفی