دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

ویژگی‌های که تبلت شما باید دارا باشد

فرزاد هاتفی | شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۳۶ ب.ظ

تبلت‌ها را می‌توان گجت‌هایی مابین لپتاپ و گوشی دانست. در ابتدای ظهور تبلت، شک و گمان‌های بسیاری در ارتباط با ماهیت و کارکرد آن وجود داشت؛ اما امروزه تبلت‌ها جای خود را در بین کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز با نوآوری‌های شرکت‌های سازنده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید حاظر نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار خواهیم داشت. 

در این متن ما به بررسی چند نمونه از بهترین تبلت‌های بازار در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌پردازیم تا کمکی کرده باشیم به افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب تبلت شوند. اولین نکته در خرید تبلت، پاسخ به این پرسش است که از یک تبلت چه نیازی داریم؟ تبلت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متفاوتی طراحی شده‌اند.


یکی از تبلت‌های خوش‌قیمت هوآوی که امکانات قابل قبولی هم دارد، هوآوی مدیاپد تی 3 10 اینچی است. این تبلت با دارا بودن رزلوشن 800 × 1280 و تراکم پیکسلی 157 پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ صفحه نمایش چندان قوی نیست؛ اما همین مقدار هم برای دیدن فیلم و وب‌گردی کفایت می‌کند. 

مدیاپد T3 قابلیت مکالمه هم دارد و داری یک درگاه برای سیم‌کارت است. تراشه مورد استفاده در این تبلت از نوع Snapdragon 425 بوده و توان پردازش آن تا 1.4 گیگاهرتز هم می‌رسد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت تنها 2 گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی آن هم بیشتر از 16 گیگابایت نیست. البته این مقدار می‌تواند به کمک یک کارت حافظه جانبی، 64 گیگابایت افزایش پیدا کند. 

دوربین اصلی این تبلت 5 و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی است و متاسفانه روی آن خبری از فلش هم نیست. مدیاپد T3 با یک باتری 4800 میلی‌آمپری و اندروید 7.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بهترین فروشگاه تبلت

اسپایر سوییچ 10 یک تبلت هیبریدی است و مناسب افرادی است که گاهی به لپتاپ و گاهی به تبلت نیاز دارند. بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم است و وزن آن با کیبورد به 1170 گرم می‌رسد. تراشه مورد استفاده در سوییچ 10 از نوع Intel Atom است و توانایی پردازش تا 1.3 گیگاهرتز را دارد. فضای ذخیره‌سازی در این تبلت 32 گیگابایت است و 2 گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد که با کارت حافظه می‌توان آن را 64 گیگابایت دیگر افزایش داد. 

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت هم رزولوشن 768 × 1366 دارد و تراکم پیکسلی آن 155 پیکسل بر هر اینچ است که چندان عالی نیست. این تبلت فاقد دوربین اصلی است و تنها یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی دارد. 

سیستم عامل موجود روی Aspire Switch 10 ویندوز 8 است و یک باتری لیتیوم پلیمری 2 سلولی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد. هرچند این دستگاه دیگر کمی قدیمی شده است، اما با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن همچنان بالا است.


آی‌پد نمادین اَپل، محبوب‌ترین تبلت است و بی دلیل هم نیست: عملکرد بی‌نظیر، app store فوق‌العاده بزرگ و یک اکوسیستم خارق‌العاده که به بی‌نهایت برنامه، بازی، برنامه‌های موسیقی و فیلم دسترسی می‌دهد. پردازشگر آی‌پد پرو ۹.۷ انتخاب اول ماست و یکی از سریع‌ترین چیپ‌های موبایل در دسترس می‌باشد. 

بهترین مدل آی‌پد است و مدل بزرگتر و ۱۲ اینچی آن نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، آی‌پد قدیمی‌تر انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

اگر اندروید را ترجیح می‌دهید، گوگل پیکسل C برای شما ساخته شده است. اندازه آن ۸.۹ اینچ است و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارد و پرسرعت است. اکوسیستم رو به رشد گوگل با اعتماد به نفس پیش می‌رود و در حال رسیدن به اَپل است، گر چه هنوز برنامه‌های مخصوص تبلت آن، کسری دارد.

 این تبلت همچنین یک کیبورد مغناطیسی محکم دارد (که به صورت جدا فروخته می‌شود) که آنقدر خوب وصل می‌شود که حتی می‌توانید آن را سر و ته نگه دارید و قطع نشود.

  • فرزاد هاتفی

تبلت