دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

نکاتی برای خرید انگشتر طلا

فرزاد هاتفی | شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ب.ظ
فنون خرید طلا و جواهرات برای مشتری : خرید طلا از لحظه ای که یک خانم و یا آقا به طور مثال انگشتری از طلا را در پشت ویترین می بیند شروع می شود و پیکار مشتری و مغازه طلا فروشی آغاز می گردد در مقاله های گذشته تاثیر ویترین بر نوع آغاز این پیکار را عرض کردیم . لحظه شروع با سلام مشتری و قیمت گیری انگشتر طلا آغاز می گردد ، این انگشتر طلا چند است >؟ مغازه طلافروشی : 1.480.000 تومان - لحظه ای صبر کنید این قیمت از کجا آمده !! به صورت کامل برای شما خواهیم گفت : مثلا در تاریخ مورد نظر طلا گرمی 100 هزار می باشد یعنی هر گرم طلای 18 عیار 100.000 تومان است که این قیمت در تابلوی اکثر طلا فروشی ها نوشته شده و ثبت شده می باشد ، حال اگر وزن انگشتر مورد نظر انتخابی فقط 10 گرم باشد و هرگرم طلا 100 تومان باشد در نتیجه : قیمت انگشتر : وزن انگشتر * قیمت هر گزم طلا = 1.000.000 تومان می باشد ، پس چرا مغازه طلا فروشی قیمت 1.480.000 تومان را اعلام میکند خوب مسلما شما میدانید که قیمت اعلام شده برای هر گرم طلای 18 عیار قیمت طلای خام می باشد و کاری که شما خریداری می کنید به اصطلاح کار ریخته یا پخته می باشد ، پس کار خام + اجرت = کار پخته ، پس اجرت کار به قیمت انگشتری اضافه میشود ولی بازهم این اندک مقدار به اندازه 480.000 تومان اختلاف قیمت کفایت نمی کند . پس مقداری سود هم مغازه طلافروشی برای خود تایین می کند که معمولا اگر طلافروش منصف باشد مقدار 7 درصد سود برای خود کنار می گذارد و همچنین ارزش افزوده یا همان مالیات بر ارزش افزوده نیز به کار اضافه میشود . پس متوجه شدید این اختلاف 480.000 تومانی شامل 1 - اجرت 2 - سود طلافروش 3- مالیات بر ارزش افزوده می باشد . پس آگاهانه برای خرید طلا از طلافروشی گام بردارید با شنیدن قیمت تعجب نکنید ، اجرت کار معمولا هر ساله توسط اتحادیه اعلام میشود ولی باید توجه داشته باشید که این اجرت فی ما بین انگشتر و دستبند و النگو متفاوت است . نکته : النگو اجرت ساخت بسیار پایینی دارد در حد 3.000 تومان و به همین ترتیب هرچه کار پیچیده تر میشود کار دارای اجرت ساخت بیشتری میشود ، معمولا این رقم بیشتر از 15.000 تومان نمیباشد . واگر بود باید یا به کار یا به طلا فروش شک کرد . البته این رقم فقط برای خرید طلا میباشد و خرید جواهرات (سنگهای سوار شده بروی طلا) متفاوت است . این توضیحات برای خرید طلا بوده و فروش آن دارای شرایط دیگری است که در ادامه توضیح داده خواهد شد . خرید جواهرات : خرید جواهرات به گستردگی یک دریا و حتی بیشتر از آن به گستردگی زمینی میباشد که روی آن سکنا داریم زیرا سنگ های جواهرات هم به گستردگی زمین می باشد ولی سنگ های رایج در بازار معمولا به چهار یا پنج عدد بسنده می کند که شامل : برلیان (الماس) - زمرد - یاقوت - عقیق - فیروزه و ... و در بعضی موارد توپاز می باشد . سود جواهرات بین 25 تا 30 درصد می باشد و همچنین قیمت برلیان و سنگ به صورت مجزا محاسبه میشود به طور مثال هر قیراط برلیان تک پیک قیراطی (هر 200 سوت یکپنجم گرم یک قیراط است) 680.000 تومان است . خرید جواهرات رایج در بازار تهران که از سنگ های برلیان اتمی استفاده شده است معمولا وزن برلیانهای اتمی را در هنگام خرید با وزن طلا محاسبه میکنند و در هنگام فروش وزن آن را از طلا کم کرده و خریداری می کنند یکی از دلایل به صرقه بودن خرید طلا به جای جواهرات همین کسر وزن سنگ ها می باشد .

: در هنگام فروش طلا به مغازه طلافروشی معمولا طلا را 10 خط پایینتر برمی دارند این اصطلاح به معنی خرید طلا از شما به جای 750 عیار 740 عیار است . محاسبه قیمت آن زیاد سخت نیست به این شکل که امروز طلا گرمی 95.000 تومان است ، 95.000 را بر 750 تقسیم میکنید و قیمت هر یک عیار بدست می آید . یعنی 126.6 هر عیار و بعد عدد بدست آمده را در 740 ضرب مکنید تا هر گرمطلای 740 عیار بدست آید.

 خرید ده خط پایینتر طلا به دلیل وجود احتمالی کثیفی ها و همچنین جرم موجود در طلا می باشد زیرا بعد ازخرید طلا و دادن آن به آزمایشگاه برای تعیین عیار (به اصلاح ری گیری) طلا معمولا دچار کسر شده و 740 تا 748 می ایستد .
 اگر جواهرات را برای فروش می برید اگر طلا فروش با انصاف باشد 30 درصد هزینه برلیان ها را پرداخت میکند و اگر برلیان ها اتمی باشد وزن آن را از طلاکم کرده و بعد خریداری می کند . خرید طلا فروش طلا راهنمای خرید و فروش طلا و جراهرات دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید. 

دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند وسومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. 

اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این مقاله بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود. 

● طلایی که طلایی نیست درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود.

 در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.
  • فرزاد هاتفی