دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

برای خانه خود یخچال مناسب بخرید

فرزاد هاتفی | شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۹ ب.ظ


شاید بر اساس یک اصل کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر خرج کنید، محصول بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این موضوع در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. اولین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد. 

گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون استفاده خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند شاید برای بسیار از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است ابتدا به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با علم به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خود انجام دهید. 

قبل از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز از فضای در دسترس خود در آشپزخانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر فضا برای قرار دادن یخچال فریزر خود در آشپزخانه در اختیار دارید. توجه داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. پس بهتر است قبل از خرید به نکات زیر در خصوص اندازه‌‌ی محصول توجه کنید.

ورودی یخچال

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از اطراف نیز محدود باشد، بهتر است عرض و ارتفاع و عمق این محدوده را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در اطراف برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.

فضای در دسترس برای باز شدن درب

این نکته زمانی اهمیت می‌یابد که یخچال شما در کنار دیوار قرار می‌گیرد. برای این‌که بتوانید درب یخچال را کاملا باز کنید باید توجه داشته باشید که جهت باز شدن آن به سمت دیوار نباشد.

 در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر گرفته شود؛ البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند؛ اما در سایر موارد باید به این نکته توجه کرد.

اندازه‌ی ورودی برای خرید یخچال

این‌که تمام سختی‌های خرید و حمل‌ونقل یخچال را تحمل کنید و در نهایت متوجه شوید که نمی‌توانید یخچال جدید خود را وارد آشپزخانه کنید بسیار ناخوشایند است. پس قبل از خرید، اگر آشپزخانه‌ی شما در دارد و به‌اصطلاح اوپن نیست، بهتر است چهارچوب آن را اندازه‌گیری کنید و ابعاد را به همراه داشته باشید تا در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

۲. عادات خرید و آشپزی خود را در نظر بگیرید

این مورد در انتخاب ظرفیت یخچال فریزر اهمیت بالایی دارد. اگر عادت به ذخیره‌ی مواد غذایی ندارید، یخچال بزرگ تنها جای بیشتری در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند و مصرف برق شما را بالا می‌برد. سبک زندگی شما در انتخاب یخچال مناسب می‌تواند بسیار نقش داشته باشد.

اگر هفته‌ای یک بار خرید می‌کنید، به یخچالی با ظرفیت بالا و اگر هر روز به خرید می‌روید یخچالی با ظرفیت کم نیاز دارید. اگر خیلی از نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، محل‌های قرارگیری بطری‌ها را بررسی کنید که از ظرفیت کافی برخوردار باشند. 

پس استفاده از فضای داخل یخچال و مدیریت و طبقه‌بندی آن نیز حائز اهمیت است. در قسمت فریزر باید دقت کنید این فضا به‌خوبی مدیریت شده باشد؛ چرا که ممکن است بخواهید یک پیتزای کامل را در آن قرار دهید. در این صورت ممکن است با وجود بزرگ بودن فریزر، طبقه‌بندی نادرست مانع کار شما بشود.

فضای داخلی

فضا داخلی یخچال‌ها را عموما با واحد فوت مکعب که برابر با ۲۸.۳ لیتر (۰.۰۲۸ متر مکعب) است، اندازه‌گیری می‌کنند. یخچال‌ها می‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مکعب فضا برای ذخیره‌ی مواد غذایی در اختیار کاربران قرار دهند. توجه داشته باشید که یخچال مناسب برای یک خانواده‌ی چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مکعب است.

 یخچال متوسط برای یک آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و یک یخچال متوسط از نوع مینی که معمولا فقط برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ تا ۷ فوت مکعب فضا دارد. لازم است بدانید عدد فوت مکعب دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست و معمولا به دلیل استفاده از موارد مختلف مانند طبقه‌ها و کشوها، فضای کمتری نسبت به عدد عنوان‌شده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت. 

این نوع مدل‌ها از این جهت مستقل هستند که از تمام جهات طراحی شکیل و زیبایی دارند و می‌توانند در هر مکانی جدا از اینکه در اطراف آن‌ها کابینتی باشد یا خیر به‌صورت مستقل قرار بگیرند. چنان‌چه بخواهید این مدل‌ها را در میان کابینت‌ها جاسازی کنید، به دلیل داشتن عمق زیاد معمولا حدود ۱۵ سانتی‌متر از جلوی یخچال خارج از دکور شما قرار خواهد گرفت که مطلوب خیلی از خانواده‌ها نیست.

مدل‌های یکپارچه با پیشخوان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمق آن‌ها بدون محاسبه‌ی درب محصول ۶۱ سانتی‌متر باشد. این اندازه، استاندارد عمق کابینت در دنیا است. بنابراین، یخچال به‌طور کامل توسط کابینت‌های اطراف آن پوشش داده می‌شود و تنها درهای آن بیرون خواهند ماند تا دکور شما یکپارچه‌تر به نظر بیاید.

در این نوع طراحی فریزر در بالا و یخچال پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید مدام خم شوید. این سبک از طراحی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته متداول‌ترین نمونه‌ی موجود در بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی یخچال دانست. شروع قیمت این مدل یخچال فریزرها معمولا از ۵۰۰ دلار است.

  • فرزاد هاتفی