دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

چگونه باید یک هدفون مناسب را انتخاب کرد

فرزاد هاتفی | چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ

هدفون های بی سیم برای استفاده روزمره گزینه بسیار مناسبی است، اگر شما از دسته افرادی هستید که زیاد از هدفون استفاده می کنید و در انتخاب یک هدفون بی سیم خوب مردد هستید، این مطلب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

https://media.bamilo.com/p/anker-7401-9858004-1-catalog_grid_3.jpg

شاید شما نیز در کمد خود و در وسایل خود انبوهی از هدفون های با سیم را دارید که مدت ها است از بسیاری از آن ها استفاده نکردید و بسیاری از این هدفون ها نیز دارای اشکالاتی هستند. این هدفون ها ارزان قیمت هستند و بدون شک هر فردی هنگام خرید هدفون این موضوع را نیز مد نظر داشته است. اگر منطقی فکر کنیم؛ خرید یک هدفون خوب با قیمت نسبتاً بالا می تواند ما را برای مدت ها از هرگونه هدفونی بی نیاز کند، این هدفون ها معمولاً کیفیت های بسیار خوبی دارند ولی قیمت پایینی ندارند. پس با این تفاسیر برای خرید هدفون بی سیم باید اطلاعات کافی در حین خرید داشته باشیم تا از خرید خود پشیمان نشویم.

ابعاد و اندازه

اندازه مناسب و سبک بودن هدفون یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که هر فردی در خرید هدفون بی سیم به آن توجه دارد. بسیاری از افراد عادت دارند که هدفون خود را ساعت های طولانی بر روی گوش خود بگذارند، بدون شک برای این افراد قبل از هر چیزی سبک بودن و راحت بودن هدفون روی گوش مهم است.

جدا از این مسئله زیبایی هدفون نیز برای بسیاری از کاربران در درجه اول اهمیت قرار دارد. معمولاً هدفون های بی سیم دارای ظاهر زیبایی هستند و در میان این هدفون ها مدل های بسیار عجیب دیده نمی شود. سه مدل هدفون بی سیم وجود دارد که دسته بندی آن ها عبارت است از: هدفون های بی سیم درون گوشی، هدفون های بی سیم روی گوشی و هدفون های بی سیم Over-ear هستند.

ر هدفون های درون گوشی یا In-ear هدفون در داخل گوش قرار می‌گیرد و احتمال پخش صدا در اطراف وجود دارد و ممکن است در فضاهای عمومی نتوانیم موسیقی با صدای بسیار بلند گوش دهیم. در برخی از این هدفون ها نیز صداهای بیرون به گوش ما می رسد. البته امروزه با استفاده از تکنولوژی های دنیا هدفون های درون‌گوشی با فرم گوش هماهنگ شده اند و این ایرادان به حداقل رسیده است.

هدفون های درون گوشی On-ear بر روی گوش قرار می گیرد و قسمت خارجی گوش را به راحتی پوشش می دهد، البته هدفون های Over-ear پوشش بیشتری بر روی گوش دارد ولی فرقی میان این دو هدفون وجود دارد، تفاوت هایی که میان این دو هدفون وجود دارد در ابعاد و اندازه و کیفیت صدای آن ها است.

کنترل صدا و قابلیت‌های دیگر

هدفون های بی سیم اغلب دارای دکمه هایی هستند که کنترل صدا را آسان تر می کند و کاربر می تواند به راحتی و با بیرون نیاوردن گوشی هوشمند خود صدای آهنگ خود را کم و زیاد کند و به آهنگ بعدی و یا قبلی برود. هدفونی که دارای این قابلیت‌ها باشد بدون شک برای کاربر بسیار خوشایند تر است.

کنترل داشتن بر روی هدفون بی سیم فاکتور بسیار مهمی است که در شرایط شلوغی می تواند بسیار مؤثر باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این انتخاب به نیاز کاربر بستگی دارد و ممکن است فردی هدفون بی سیمی را انتخاب کند که هیچ کدام از این قابلیت ها را نداشته باشد و صرفاً به یک هدفون بسیار عالی نیاز داشته باشد و این ویژگی ها از نظر بسیاری از کاربران کار اضافی بر روی دستگاه است. البته باید گفت که هدفون های بی سیمی که دارای حافظه هستند برای ورزش گزینه ای بسیار مناسب است.

برخی از هدفون های بی سیم نیز از طریق بلوتوث و NFC به سایر دستگاه ها متصل می شوند. هر دو این قابلیت ها مزایایی دارند و برای یک هدفون بی سیم گزینه مناسبی هستند.

خرید هدفون با عمر باتری بالا

نکته ای که بسیاری از افراد در حین خرید هدفون های بی سیم از آن غافل می شوند عمر باتری این هدفون ها است. این ویژگی برای یک هدفون بی سیم بسیار مهم است و هرگز از عمر باتری چشم پوشی نکنید و به دقت عمر باتری هدفون بی سیم مورد نظر را بررسی کنید.

هدفون بی سیمی که زود شارژ باتری خود را از دست می دهد بدون شک برای شما آزار دهنده خواهد شد. شما هدفون بی سیم را انتخاب کرده اید که حداقل دو الی سه ساعت بدون دغدغه به موسیقی خود گوش دهید و نگران تمام شدن شارژ آن نباشید.

یکی دیگر از مشخصاتی که شما باید به آن توجه کنید زمان شارژ شدن هدفون است. باید در نظر داشته باشید که هدفون در کمترین زمان ممکن شارژ شود و شما برای دو ساعت استفاده از هدفون نیاز نداشته باشید تا ساعت ها منتظر بمانید. البته بسیاری از هدفون های بی سیم دارای قابلیت اتصال سیم نیز هستند که این ویژگی می تواند نیاز های ضروری ما را بر طرف کند.

کیفیت صدا

یکی از ویژگی های یک هدفون خوب کیفیت صدای آن است. کیفیت صدا در هدفون های بی سیم بسیار مهم است. معمولاً اولین شکایتی که از هدفون های بی سیم بی کیفیت می شود کیفیت صدای کم این هدفون ها است. این روزها بسیاری از هدفون های بی سیم از تکنولوژی aptX بهره مند شده اند، بلوتوث قابلیت بسیار خوبی است ولی هیچ گاه زمینه ایده آل برای اتصال هدفون بی سیم به گوشی هوشمند نیست.

کیفیت صدای منتقل شده با aptX بسیار بهتر از بلوتوث است و کیفیتی شبیه به CD و پخش صدای CD دارد. بسیاری از هدفون ها و اسپیکر های از aptX پشتیبانی می کنند.

نکته سوم : محل قرار گیری گوشی هدفون را مد نظر داشته باشید

بسیاری از افراد علاقه ای به این ندارند که گوشی هدفون مستقیما در گوششان فرو کنند و با هدفون های نارنجکی که روی گوش قرار می گیرد راحت ترند. البته این امر هم اهمیت دارد که بدنه گوشی هدفون نباید به گوش شما ضربه وارد کند بلکه بسیاری از کمپانی ها از الیاف های مخصوصی استفاده می کنند که هم گوش و لاله گوش را اذیت نمی کند هم اینکه از تماس مستفیم صوت با گوش جلوگیری می کنند. در واقع هرچه پهنای این روکش ها و اسفنج های روی هدفون بیشتر باشد به شما کمک بیشتری می کند که گوشتان کمتر اذیت شود. پس هنگام خرید دقت داشته باشید که هدفون درون گوشی می خواهید یا روی گوشی. این دو اصطلاح بین فروشندگان به ترتیب به صورت in-ear و on-ear خوانده می شود.

 

نکته چهارم : برخی هدفون ها قابلیت حذف نویز دارند

بسیاری از اوقات شما نیاز دارید روی کارتان تمرکز داشته باشید و از کارتان لذت ببرید و در نهایت دقت آن را تمام کنید. بسیاری از هدفون ها هستند که قابلیت حذف نویز دارند و برای خلبان هایی که پرواز های طولانی مدت دارند بسیار مناسب هستند. البته نمونه های ساده تری از این مدل هدفون ها هم هنوز ساخته می شود و می تواند به شما کمک کند با صرف هزینه ای کمتر یکی از این هدفون ها را خریداری کنید. در این هدفون ها که با استفاده از اصل تداخل مخرب، موجب می شود که امواج صوتی شکسته شوند و به گوش شما نرسند. البته این هدفون ها بیشتر برای افرادی بکار می آید که بخواهند صداهای نسبتا ضعیفی نظیر پچ پچ کردن، حرف زدن، روخانی کتاب و… را از خود دور کنند اما نمونه های قوی تر هم هستند که برای برخی خلبان ها مورد استفاده قرار می گیرد که موجب می شود شکست دیواره های صوتی بر اثر حرکت هواپیما به گوش خلبان نرسد.  پس اگر به چنین امکانی نیاز دارید می توانید به راحتی یکی از این هدفون ها را خریداری کنید.

  • فرزاد هاتفی

هدفون