دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

همه چیز در مورد ساعت های هوشمند امروزی

فرزاد هاتفی | چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

 ویژگی‎های ساعت های هوشمند یا Smart Watch

همانطور که پیشتر ذکر شد، ساعت‎های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی‎های هوشمند را دارند که به‌وسیله آن می‎توانید بسیاری از کارهای گوشی همراه را با ساعت‌تان انجام دهید. 

هدف از تولید این محصول انجام تمام کارهای تلفن همراه به‌وسیله این ساعت‎ها است تا در نهایت از تلفن همراه خود بی‌نیاز شوید که تا به امروز این هدف محقق نشده است.

  • مستقل بودن (مانند موبایلی است که به در دست شماست)
  • مکالمه و قابلیت داشتن تماس‌های تلفنی
  • استفاده به‌عنوان ساعت
  • دوربین اختصاصی
  • دارای حافظه جداگانه
  • مجهز به سیستم‌عامل‎های مختلف
  • دارای حسگرهای مختلف از جمله شتاب‌سنج، دماسنج، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و حسگر ضربان قلب
  • صفحه نمایش لمسی
  • GPS و مسیریابی
  • ماشین حساب
  • بلوتوث و NFC
  • نمایش نقشه
  • صفحه نمایش گرافیکی
  • و …

با استفاده از این ساعت‎‎ها می‎‎توانید تماس بگیرید، عکاسی کنید و هنگام خرید به عنوان کارت اعتباری از آن بهره ببرید. این ساعت‎ها میزان حرکات، کالری مصرف و دریافتی توسط شما را ثبت و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این موارد تنها نمونه‎ای از بیشمار قابلیت‎های این ساعت است.


تا امروز در سال ۲۰۱۵، حضور ساعت های هوشمند در بازار گجت ها بسیار داغ و پر رنگ است. ساعت هوشمند به عنوان یک گجت الکترونیکی موضوعی جدید است که برای بسیاری از افراد موضوعی جذاب و در عین حال ناشناخته است.

بسیاری از کاربران برای کشف این تجربه جدید اقدام به خرید یک ساعت هوشمند بر اساس مقالات و بررسی های اینترنتی می کنند.
 این یک ریسک حدود ۳۰۰ دلاری ست. در پایان این ریسک ممکن است متوجه شوید که ساعت هوشمند یک گجتی ست که تمام عمر آرزوی آن را داشته اید یا شاید هم دریابید که این نوع گجت ها برای شما مناسب نیست.

آرمانیکا از ابتدای سال ۲۰۱۴ در قسمت ساعت های هوشمند اقدام به تهیه و توزیع بهترین های بازار نموده است. در این نوشتار قصد داریم که تجربه آرمانیکا را از استفاده و بررسی تمامی این ساعت ها، تا به امروز با کاربران سایت به اشتراک بگذاریم.

 در ابتدا در خصوص بعضی از مسائل شفاف سازی صورت می گیرد و در ادامه بهترین انتخاب ها را در حوزه های مختلف به کاربران معرفی کنیم.

 نکات کلی در مورد تمامی ساعت های هوشمند

 

دسته ای از موضوعات وجود دارد که نمی توان از این موضوعات به عنوان مشکل یاد کرد. این نکات حواشی ای است که باید در کنار استفاده از ساعت های هوشمند آنها را در نظر بگیرید.

 ۱- ساعت هوشمند به عنوان جایگزین ساعت های مچی سنتی

 ساعت مچی سنتی برای بسیاری از افراد، بیش از یک ساعت مچی ارزشمند است. بسیاری از افراد حدود چند ده هزار دلار بابت خرید یک ساعت مچی پرداخت می کنند تا یک ساعت مچی ارزشمند داشته باشند. در این حالت ساعت مچی بیش از اینکه کارایی نشان دادن ساعت را داشته باشد، کارایی زیور را خواهد داشت. در چنین شرایطی هرگز یک ساعت هوشمند نمی تواند جایگزین ساعت مچی سنتی باشد. اما در صورتیکه ساعت مچی برای شما چنین ارزشی ندارد و به عنوان یک زیور و یا دستبند ارزشمند استفاده نمی کنید می توانید ساعت هوشمند را جایگزین ساعت مچی سنتی کنید.

 

علیرغم اینکه برخی از ساعت های هوشمند نظیر مدل های خاص Apple watch Edition و یا LG watch Urbun با دیدگاه ساعت هوشمند مچی لوکس طراحی و تولید شده اند و قیمت نسبتا زیادی دارند اما از دید افرادی که تعصب خاصی روی ساعت های لوکس دارند به هیچ وجه توانایی جایگزین شدن با ساعت های سنتی را ندارند.

 به هر حال باید در نظر داشته باشید که حس و حال استفاده از ساعت هوشمند کمی با حس استفاده از ساعت مچی سنتی متفاوت است. شما با یک موجود هوشمند طرف هستید. این موجود به شما پیغام می دهد. گاهی از شما سوال می پرسد.

 در برخی از انواع این ساعت ها نظیر ساعت هوشمند اپل (Apple watch) مراقب سلامتی شما ست و در صورتیکه بیش از مدت تعیین شده در یک جا بنشینید به شما پیغام می دهد که حالا وقت آن است که تکانی به خود بدهید و کمی قدم بزنید و بسیاری از تعاملات دیگر که در ساعت های مچی سنتی وجود ندارد.

 

۲- شارژ و تامین انرژی الکتریکی

 این روزها باطری و شارژ باطری تجهیزات الکترونیکی به یکی از معضلات تبدیل شده است. در صورتیکه یک ساعت هوشمند داشته باشید نگرانی اتمام شارژ باطری آن نیز به نگرانی اتمام شارژ باطری موبایل، تبلت و لپتاپتان اضافه خواهد شد. علاوه بر این ساعت هوشمند با برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق اتصال Bluetooth مصرف باطری تلفن همراه را نیز افزایش می دهد.

این صنعت سرعت رو به رشد قابل توجهی را طی کرده است. امروزه شاهد عرضه ساعت‎های هوشمند جدید هستیم. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تکنولوژی اهمیت می‎دهید و پیشرو در استفاده از آ‎ن‎ها هستید و داشتن ساعت هوشمند وسیله کاربردی برایتان است. 

  • فرزاد هاتفی