دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

فلش مموری و راه حل رفع برخی مشکلات

فرزاد هاتفی | دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ب.ظ

http://teeteel.ir/wp-content/uploads/2012/10/%D9%81%D9%84%D8%B4-%D9%85%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%BE%D9%86%DA%AF%D9%88%D8%A6%D9%86.jpg

 هر دو فلش مموری محصول یک کمپانی بوده اند و با ظرفیت یکسان اما قابلیت های یکسانی ندارند و جی ۱۰ علاوه بر زیبایی قابلیت های زیادی نسبت التیما ۲ دارد. قابلیت هایی همچون ضد آب و رابط یو اس بی ۳ که برتری خود رو ثابت می کند چون توان انتقال رابط یو اس بی ۲ ، ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه یا ۶۰ مگابایت بر ثانیه می باشد اما در رابط یو اس بی ۳ این اوضاع فرق می کند و قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا دستگاه شما از پورت یو اس بی ۳ پشتیبانی می کند یا نه چون شاید بدرد شما نخورد و باعث شود که شما فقط هزینه ی بیشتری رو پرداخت نمایید

خوب مقایسه اول برای کسانی بود که این کمپانی و این ظرفیت حجم رو برای خرید انتخاب کردند و فقط باید نیاز های خود رو بشناسند و بر اساس قابلیت ها یکی رو به انتخاب خود خرید کنند . (مسئله ، انتخاب بین« زیبایی ، سرعت و قابلیت های بیشتر » یا «قیمت کمتر»)

در مقایسه دوم اما یکم اوضاع تفاوت دارد و مسئله ، فقط انتخاب بین« زیبایی و ضد آب بودن» با « قیمت » است!

می بینید که هر دو محصول از یک کمپانی ساخته شده اند با ظرفیت یکسان اما با یکم تفاوت قیمت عجیب!

یو سی ۵۰۰ به گفته ی تعداد زیادی از کاربران یکی از زیبا ترین فلش مموری های ساخته شده تا به این حال است و همچنین فقط با قابلیت ضد آب بودن و استفاده از رابط یو اس بی ۲ دیگر از قابلیت های چندانی بهره نمی برد و ارزش خرید زیادی ندارد زیرا شما با همین هزینه می توانید بهترین فلش مموری با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی رو خریداری نمایید.

ویروس شورتکات ویروس کم حجم و مزاحمی است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری و کارت های حافظه دارد و باعث می شود فایل های موجود در آن درایو به صورت شورتکات نشان داده شوند.

برای حذف ویروس شورتکات ،ابتدا فلش خود را با آنتی ویروس اسکن نمایید و ویروس آن را پاک نمایید.

سپس به قسمت run بروید(برای وارد شدن به بخش Run می توانید از کلیدهای میانبر Win+R استفاده کنید) cmd را تایپ کنید و ok را بزنید.

در cmd عبارت زیر را وارد نمایید و به جای حرف “g” نام درایو فلش خود را وارد کرده و کلید  Enter را بزنید.

*.*\: attrib   -h   -r   -s   /s   /d  g

با باز کردن فلش خود می بینید که تمام فایل ها بازیابی شده که معمولا تمام فایل های در فولدر بدون نام قرار قرار دارند.

حذف Write Protection از فلش مموری و درایو USB

۱- اولیم گام زمانی که با پیغام Write protection در فلش مموری و… مواجه شدید ، یافتن سوییچ فلش مموری می باشد .معمولا فلش مموری ها دارای یک سوییچ  هستند که در سطح خارجی قرار گرفته است و با حرکت زبانه به سمت جلو  عقب ، می توانید آن را unlock کنید.در صورتی که سوییچ موجود در فلش مموریhp مخدوش شده است و در حال حاضر قابل استفاده نیست ، با مقداری چسب نواری یک زبانه ی مربعی شکل بسازید و بخش مربوطه با بپوشانید تا بتوانید به جای بخش شکسته شده ، از آن استفاده کنید.

در صورتی که فلش مموری hp شما فاقد این سوییچ می باشد ، باید گام بعدی را دنبال کنید:

در صورتی که از کارت آداپتور USB استفاده می کنید ، روی آداپتور ممکن است این سوییچ وجود داشته باشید.

در صورتی که از کارت ریدر های مک بوک استفاده می کنید ، زمانی که آن ها را وارد می کنید ، یک سوییچ مشخص است . تلاش کنید که سوییچ مموری کارت را در دو جهت حرکت دهید.

۲-برخی از وسیله ها ، امکان تغییر sharing permissions یا مجوز های به اشتراک گذاری را با وجود رایت پروتکشن به شما می دهند. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید ، روی دستگاه مد نظر خود راست کلیک کنید و سپس مسیر زیر را طی کنید.:

Share → Advanced Settings → Permissions

از بخش permission ، باکس full control را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با پیغام file is write-protected مواجه شدید ، و این خطا مربوط به فایل فلش مموری و یا اس دی کارت نبود ، در این حالت نیازی به  غیرفعال سازی خطای رایت پروتکشن نیست.

۳-گاهی این مشکل به خاطر آداپتوری می باشد که از آن برای اتصال مموری کارد خود استفاده می کنید. به عنوان مثال در آداپتور های SDHC ، SD card یا microSD  ، ممکن است بتوانید محتوای فایل را ببینید ، اما متاسفانه امکان تغییر در فایل ها وجو ندارد. در این حالت آداپتور خود را نگاه کنید و متن روی آن را نوع مموری کارد خود مقایسه کنید.

در صورتی که برای مشاهده ی محتوای مموری کارد روی کامپیوتر ، از کارد ریدر های موجود استفاده می کنید ، بهتر است که اتصالات را چک کنید و یا کارد ریدر را تغییر دهید.

۴- در صورتی که روش های معرفی شده کارآمد نبود و یا این که نتوانستید آدایتور دیگری را تهیه کنید ، به نکات زیر دقت کنید:

با ابزار Diskpart در ویندوز ، رجیستری را تنظیم کنید.

در صورتی که از مک بوک استفاده می کنید ، Disk Permissions را تغییر دهید.

در صورتی که به فایل ها و یا بخش های مدیریتی موجود نیازی ندارید ، تا حد امکان آن ها را فرمت کنید.

  • فرزاد هاتفی

فلش مموری

مموری کارت