دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

بازاریابی دیجیتال و روش های انجام آن

فرزاد هاتفی | سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ب.ظ

در قرن حاضر، بدون شک دیجیتال مارکتینگ، مطمئن ترین روش ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب است. در این نوع بازاریابی، می توانید پیامها را به گونه ای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواسته های معین مخاطبان باشد.

در تبلیغات دیجیتالی میتوان براحتی و با صرف زمان و هزینه کم پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا داد.

نکات مهم دیجیتال مارکتینگ

1. مهم تر از تعداد ، کیفیت بازدید کنندگان است. یادتان باشد که همه مشتری شما نیستند!

2. در کمپین دیجیتال مارکتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال مارکتینگ یک هدف نیست! یک وسیله و ابزار کمکی برای رسیدن به هدف است.

3. تعداد تعاملات یعنی تعداد لایک ها، نظر ها، به اشتراک گذاری ها حائز اهمیت است و این موضوع است که نهایتا به ارتقاع برند و فروش بیشتر شما کمک می کند.

4. توجه به این نکته مهم است که هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش تعاملات کاربران در وب سایت و شبکه های اجتماعی است. و در نهایت باید منجر به کسب درآمد و بازگشت هزینه های دیجیتال مارکتینگ شود.

5. نکته ی مهم دیگر این است که بهینه سازی فقط برای وب سایت ها نیست بلکه برای تمامی کمپین های دیجیتال مارکتینگ، از جمله شبکه های اجتماعی است.

اینترنت مارکتینگ

یکی از مهمترین ارکان دیجیتال مارکتینگ، اینترنت مارکتینگ است. با بکار گیری اقدامات زیر میتوان یک سایت موفق را کمتر از یک سال ایجاد کرد:

الف- کار های مقدماتی و آماده سازی متن:

ابتدا مطالب و یادداشتهایی را که برای تهیه یک سایت حداقل بیست صفحه ای لازم است، فراهم آورید.

ب- نام دامنه:
نام دامین باید ساده بوده و قابلیت برند سازی داشته باشد. بهمین دلیل اسامی خاص به اسم های کلی و کلیدی برتری دارد.

ث- زمان بندی تولید محتوا:

• روز و زمان بندی انتشار محتوا مهم است.

• کانال شبکه های اجتماعی و همچنین خود سایت در روز و ساعات مختلف، ترافیک متفاوت و مختلفی دارد.

به عنوان مثال؛ آمار نشان می دهد که نمودار اشتراک گذاری عکس و فیلم و ساعات و روز های استفاده از شبکه های فیسبوک با اینستاگرام کاملا متفاوت هستند. در نتیجه برای به روزرسانی کانال های مختلف دیجیتال مارکتینگ باید برنامه ریزی کرد و نقاط اوج ترافیک و اشتراک گذاری ها را پیدا کرد.

امروزه دیجیتال مارکتینگ دیگر درباره فضایی پر از ابهام و رمزآلود نیست. با پیشرفت و توسعه ابزارهای تحلیل گر، هر دلار و هر کلیک مشتری شما قابل ردیابی و بررسی است. سوال اینجاست: آیا شما منابع درستی برای تحلیل گری را در اختیار دارید؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار، مدیر یا عضو گروه بازاریابی چگونگی خرج شدن بودجه بازاریابی شرکت جزو وظایف شماست. حتی اگر شرکت دیگری این کار را برای شما انجام می دهد اطلاع از شایستگی و کفایت آن گروه به چه شکلی خواهد بود؟

حتی اگر برندی با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ همکاری می کند، شرکای کلیدی باید آگاه باشند و مالکیت داده های ارزشمند بازاریابی را در اختیار داشته باشند. برای مثال اگر یک کمپین تبلیغات کلیکی دارید، باید از نحوه کار با گوگل ادوردز (Google Adwords) آشنا باشید. این امر باید برای همه کانال های دیجیتال مارکتینگ صدق کند. شما می توانید یک مشاور دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید تا همانند یک مشاور مالی هر ماهه تمامی کانال های تبلیغاتی شما را بررسی و ممیزی و روش های بی کیفیت را حذف نماید. این کار در بلند مدت مبلغ قابل توجهی صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی شما خواهد داشت. این کار بخش بازاریابی و فنی شما را ملزم رعایت قوانین و انجام بهینه امور بازاریابی و تبلیغات خواهد کرد.

طراحی سایت:هرچه که ساده تر باشد، بهتر است. در حد امکان از بکار گیری فلش، فایل و نسخه های حجیم اجتناب کنید. درس ویژه ی گوگل را به یاد بسپارید که: "کاربران خواهان سادگی هستند."سایتتان باید پاسخگو "ریسپانسیو" باشد؛ یعنی طراحی وب سایت به گونه ای باشد که سایت در صفحات و ابزارهای مختلف بر طبق رزولوشن های مختلف تغییر کند تا به درستی نمایش داده شود.

ت- اندازه ی صفحه وب:

تا میتوانید صفحات وب را کوچکتر انتخاب کنید. اگر چه دشوار است ولی ارزشش را دارد. (سعی کنید هر صفحه بین 5k تا 10k باشد). این موضوع هم برای کاربر مفید است و هم برای موتور جستجوگر.

سرعت تقریبا مهمترین عامل است. اگر صفحات بزرگتر باشد شما 10% از کاربران را از دست خواهید داد که همین 10 درصد تفاوت، میتواند فاصله از شکست یا موفقیت باشد.

ج- مکان یابی و تراکم واژه ها:

از "واژه ی کلیدی" یک بار در قسمت عنوان، یک بار در قسمت توضیح، یک بار در تیتر، یک بار در url، یک بار بصورت پررنگ، یک بار بصورت مورب، و یک بار در بالای صفحه استفاده نمایید. این تراکم باید بین 5 تا 20% باشد.

بازاریابی پرداختی موتور جستجو گاهی اوقات "اس ای ام"(search engine marketing) نامیده می شود.بهینه سازی سایت برای رتبه بالا در موتورهای جستجو وقت گیر است و سریع به محتوای موتورها اضافه نمی شود.اما از انجام این کار غفلت نکنید چون در انتها عمده ترافیک شما را در طول زمان هدایت می کند. .این کار برای ایجاد محتوا و فعالیت های تاکتیکی ثابت سال ها طول می کشد

۵.توانایی های خود را با ابزارهای تکنولوژی و طرح های زیربنایی مناسب توسعه دهید

بازاریابی با موبایل:رواج ناگهانی موبایل و ظهور موبایل های هوشمند بسیاری از بازاریاب ها را بدون آمادگی گرفتار کرده است. بسیاری از برندها وبسایتی دارند که نسبت به موبایل پاسخگرا یا فریندلی نیست و هیچ برنامه ای ندارد که وقتی شما خارج از خانه هستید مشتریان با شما به راحتی در تماس باشند.

بازاریابی ویروسی:فراهم کردن محتوا برای حرکت سریع چیزی است که لایک های بازفید (Buzzfeed)،آپ وُرثی(up worthy) و ویرال نُوا (viral nova) را به سطح جدیدی رسانده است.این به این معنی نیست که شما باید بر این موضوع تمرکز کنید اما از یک دیدگاه منطقی فراهم کردن ویدئوهای وابسته به موقعیت، پست های وبلاگی یا تصویر برای ویروسی عمل کردن ارزشمند است.  شما باید ببنید ناشران دیگر چگونه این کار را انجام می دهند و برخی تاکتیک هایی را که انجام می دهند در کمپین بازاریابی خود بسازید.

  • فرزاد هاتفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی