دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

خرید و نگهداری از اجاق گازه و فر برقی برای منزل

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۴۳ ب.ظ

http://www.meshoptv.net/fckeditor/editor/filemanager/connectors/aspx/Images/image/meshoptv/Black&Decker/TRO44/TRO-44.jpg

برای تهیه یک غذای خوشمزه و سریع نیاز به دستگاهی بود که از همه طرف محتویات و غذا رو گرم و باعث یکنواخت پخته شدن ان بشود. از طرف دیگر برای صنعت شیرینی پزی نیز نیاز به چنین دستگاهی حس می شد و امروزه ما شاهد انواع فر در خانه ها هستیم. فر های معمولی و فر برقی که از انرژی گاز و برق برای طبخ غذا استفاده می کنند.انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی تقسیم میگردد در شیوه توکار نصب از داخل کابینت صورت میگیرد و در روش معمولی یا به اصطلاح مبله بصورت پرتابل یا قابل جابجایی میباشد.به طور کلی فر برقی دستگاهی کامل برای آشپزی است که دارای چندین طبقه فضای بسته و گاهی با جوجه گردان میباشد که از جریان برق برای حرارت دهی استفاده میکند .

فرهای الکترونیکی به دلیل داشتن برنامه های غذایی از پیش تعیین شده، ممکن است غذاها را مطابق با ذائقه ما ایرانی ها نپزد. یعنی ممکن است در برنامه پخت یک مرغ کامل ، آنرا کمتر یا بیشتر از مقداری که ما انتظار داریم طبخ کند. کمترین حالت حرارت دهی در فر نیز احتیاجات شما را بر آورده خواهد کرد چون برای پختن کیک ٬ پیتزا ٬ مرغ ٬ سوسیس ٬ مرغ و سایر مواد غذایی شما اگر فری با المنت بالا پایین و هوای سه بعدی داشته باشید کفایت می کنه سایر حرارت دهی ها کار شما را راحت تر یا سریع تر خواهد کرداز این رو ممکن است برخی از برنامه های پخت غذا در فر برقی پیشرفته با روشهای پخت ما منطبق نباشد و برای همیشه بلا استفاده قرار بگیرند. از طرفی ، فرهای ساده به دلیل سادگی در عملکرد ، مناسب برای هرگونه پخت و پز هستند فرگازی نیز دستگاهی است که دارای چندین طبقه محصور با جوجه گردان و بدون آن میباشد که جوجه گردان آن با برق کار میکند .

سیستم تمیز کننده :این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می کند که سپس پاک کردن آن ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می شود.  امروزه این سیستم ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.

آشپزخانه بدون اجاق معنا و مفهومی ندارد. اجاق‌گاز مهم‌ترین وسیله در آشپزخانه به شمار می‌رود و باید بیش از بقیه وسایل در انتخاب آن دقت داشته باشید تا مطابق شرایط "آشپزخانه‌"تان مناسب‌ترین را برگزینید.جاق گاز‌های هوشمند و قابل برنامه‌ریزی به کدبانوی خانه امکان می‌دهد که با خیال آسوده در حالی که غذایی را روی گاز گذاشته از منزل بیرون برود و مطمئن باشد در زمان مقرر، شعله زیر غذا خاموش می‌شود.فرهای الکترونیکی به دلیل داشتن برنامه های غذایی از پیش تعیین شده، ممکن است غذاها را مطابق با ذائقه ما ایرانی ها نپزد. یعنی ممکن است در برنامه پخت یک مرغ کامل ، آنرا کمتر یا بیشتر از مقداری که ما انتظار داریم طبخ کند. هر چند در آغاز اجاق‌گاز‌ها تنها چند شعله برای پخت غذا داشتند.

برای تمیز کردن فر برقی میتوانید در منزل، پاک کننده ارزان بسازید. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق چایخوری لیموترش و یک ونیم قاشق چایخوری مایع سفیدکننده را در یک لیوان آب گرم حل کنید. محلول را با اسفنج به دیوارهای داخل فر بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس با دستمال مرطوب چند بار سطوح را تمیز کنید. این پاک کننده مواد خشک شده و چربیهای سوخته را از دیوارها جدا میکند

  • فرزاد هاتفی

اجاق گاز

فر برقی