دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

بررسی چند نکته در انتخاب قفسه و کابینت یک خانه

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ

http://www.agahi360.ir/thumb/?src=advertisement%2F123755048%2F0fb1b8ba819a8f2cf5eccf91cf11d8fa97f2fc06.jpg&w=256&h=256

در زمینه تولید در کابینت، می توان از دو محصول مرغوب ساخت کشور ترکیه نام برد که البته یک شرکت ایرانی نیز به تازگی اقدام به تولید این نوع درها کرده است.با توجه به اینکه انتخاب یک کابینت خوب و مناسب نقش قابل توجهی در زیبایی و کارآیی فضای آشپزخانه منزل شما ایفا می‌کند و آشپزخانه یکی از اجزای اصلی یک واحد مسکونی است که ساعات مهمی از روز و شب فرد یا افرادی اوقات خود را در آن سپری می‌کنند، بهتر است قبل از انتخاب آن شناخت درستی راجع به اجزای یراق کابینت این عضو جدانشدنی از آشپزخانه تان داشته باشید.

ضخامت این درها بر خلاف درهای معمولی، ۱۸ میل است که با روکش PVC دارای ۶ تیپ و تنوع رنگی بیش از ۲۰ رنگ است. نوع دیگری از درهای کابینت نیز اخیراً به بازار وارد شده که هایگلوس نام دارد. این درها همان مشخصات فوق را دارد ولی در رنگ آمیزی آن از رنگ های براق شبیه رنگ های تمام پلی استر (شیشه ای) استفاده شده که جذابیت خاصی در ترکیب کابینت ایجاد می کند.در زمینه مواد استفاده شده و یراق کابینت در بدنه باید به دو نکته کلی توجه داشت: جنس بدنه باید با روکش ملامینه باشد و دوم اینکه لبه بدنه با نوار پوشیده شده باشد. در بازار، کابینت ها اکثراً با بدنه نئوپان و روکش کاغذ و نوار اطویی ساخته می شود که در مجموع کیفیت مناسبی ندارد و استفاده از این نوع بدنه توصیه نمی شود. در واقع بهتر است جنس بدنه نیز از نوع MDF انتخاب شود.ام‌دی‌اف مخفف واژه تخته فیبر با دانسیته متوسط» جزو فرآورده‌های چوبی است. ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود. این جنس را پس از تولید می‌توان روکش کرد. روکش‌های تزیینی علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌ آشپزخانه کمک می‌کنند. روکش ملامینه، متداول‌ترین نوع روکش برای کابینت‌های ام‌دی‌اف است و کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب، با فشار و حرارت پرس روی تخته چسبانده می‌شود. ورقه‌های ام‌دی‌اف را در کارخانه در برابر رطوبت بالا، آتش‌گرفتگی و رشد قارچ‌ها مقاوم می‌کنند. اگر می‌خواهید کابینتی از جنس ام‌دی‌اف انتخاب کنید، باید مراقب باشید که روکش آن به خوبی اتوکشیده شده باشد.

صفحه کابینت بیشترین سطحی است که در تماس با آب قرار دارد؛ به همین دلیل اجزاء تشکیل دهنده آن باید از مقاومت بالایی در برابر آب برخوردار باشد؛ روکش های HPL که مقاومت بالایی در برابر آب و خراش به وسیله اشیاء نوک تیز دارد، برای کابینت مناسب است. کابینت‌های چوبی از کابینت‌های قدیمی و گران‌قیمت هستند. این کابینت‌ها معمولا از چوب راش یا بلوط ساخته می‌شوند. تمام قطعات تشکیل‌دهنده کابینت از چوب ساخته نمی‌شود و بدنه درها و قفسه‌ها معمولا از جنس نئوپان استبر همین اساس معمولاً صفحات نئوپان که دارای مقاومت کم در مقابل آب و حرارت هستند پیشنهاد نمی شود، درباره صفحات MDF با روکش ملامینه هم باید گفت که این صفحات به دلیل روکش ملامینه دارای خش پذیری و فرسایش زودهنگام است و برای کابینت مناسب نیست.یراق کابینت رایج د‌ر بازار از انواع بد‌نه و د‌ر فلزی، بد‌نه فلزی و د‌ر لترونی، بد‌نه فلزی و د‌ر‎ ‎ام‌د‌ی‌اف، بد‌نه لترون و د‌ر‎ ‎ام‌د‌ی‌اف، بد‌نه‎ ‎ام‌د‌ی‌اف و د‌ر ام‌د‌ی‌اف، و د‌ر‎ ‎ام‌د‌ی‌اف‎ ‎و د‌ر پروفیل هستند‌‎. هر چند شناخت اجزای کابینت به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید، اما بهتر است انتخاب و ساخت کابینت را به طراحان و سازندگان مورد اعتماد و منصف واگذار کنید و نسبت به کیفیتی که سازنده در مورد محصول خود می‌گوید تضمین‌های لازم را از وی دریافت کنید. اما به همان اندازه که انتخاب درست و شناخت اجزای اصلی کابینت می‌تواند در ایجاد فضایی زیبا و کارآمد در آشپزخانه آپارتمان شما ایفای نقش کند، نگهداری صحیح از کابینت‌ها نقش مهمی در طول عمر و جلوگیری از کهنه شدن کابینت‌ها دارد

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره های بلندی که به صورت عمودی نصب شده اند استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ هایی که شما برای کابینت ها انتخاب می کنید بسیار مهم است.رنگ کابینت باید با کل منزل و کاشی و سرامیک موجود در آشپزخانه‌تان همخوانی داشته باشد. در مورد رنگ کابینت‌ها باید به علاقه‌تان و هماهنگی آن با نورپردازی آشپزخانه توجه کنید. در مورد آشپزخانه‌های کوچک، هر چه رنگ کابینت شما روشن‌تر و طرح آن ساده‌تر باشد، بهتر است در یراق کابینت که درِ آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت هایی که درِ آنها پروفیل (قاب دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند می توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه های عمودی داشته باشد.

  • فرزاد هاتفی