دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

پیشنهادی های قبل از اقدام به خرید دریل

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ب.ظ

http://www.abzarmeraj.com/thumb/400/400/uploads/PCAB6B3F3.jpg

پیشنهادی های قبل از اقدام به خرید دریل

زمانی که شما قصد خرید دریل دارید، بازه انتخابی کوچکی پیش رو ندارید، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مشخصات دریل ها بسیار متفاوت است. از اینرو انتخاب و خرید آسانی نخواهید داشت.امروزه این ابزار یکی از لوازمیست که تقریبا”تمام استادکارانی که با دفعات زیاد بستن پیچ یا سوراخکاری سر و کار دارند ناگزیر ازخرید آن هستند.اما قبل و بعد از خرید این ابزار نکاتی وجود دارد که دانستن آنها بسیار مفید است.

 این ابزار همانگونه که از نامش پیداست توسط یک باطری قابل شارژ تغذیه میگرد نیاز به اطلاعاتی هرچند مختصر در مورد دریل ها پیش نیاز خرید درست است،قبل از خرید دریل شارژی و البته هر ابزاری پیشنهاد میشود به تکنیکال دیتا یا همان مشخصات فنی دستگاه مراجعه کنید.حال این مشخصات را از کجا میتوان بدست آورد؟معمولا” مهمترین پارامتر ها را بر روی پلاکی که روی دستگاه چسبانده شده قید میکنند ولی زیاد کامل نیست.امروزه به کمک اینترنت دسترسی به سایت سازنده و دریافت کاتالوگ کار مشکلی نیست.در کاتالوگها معمولا”مشخصات دقیق درج میشود و هرچه برند دریل شارژی معتبر تر باشد نظم و دقت کاتالوگ بیشتر است.در این بین نکته ریزی وجود دارد و آن اینکه معمولا”، (البته نه در کاتالوگ اصلی)، بلکه بیشتر در سایتهای فروش که مشخصاتی از دستگاه را قید میکنند، پارامتر هایی را که ضعیف است و در رقابت با محصولات رقیب سبب امتیاز منفی میشود برای آشنایی با این ویژگی ها این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.اولین مسئله ی مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشت کاربرد دریل مورد نظر و فعالیتی که می‌خواهید با آن انجام دهید، می‌باشد.

دریل بدون سیم:این دسته از دریل ها با باتری کار می‌کنند، که صد البته قابلیت شارژ مجدد باتری نیز وجود دارد. دریل بیسیم برای افرادی مناسب است که کار چندانی با دریل ندارند و قصدشان از خرید آن انجام کارهای شخصی‌ای است که خود بتوانند به تنهایی از عهده‌ی آن برآیند و یا برای کسانی که در محل‌های خاصی از آنها استفاده می‌کنند که دسترسی به برق همیشه وجود ندارد، مانند تعمیرکاران وسایل که به صورت سیار کار می‌کنند.این مدل از دریل ها بر خلاف قدرت کمی که نسبت به دریل های سیم دار دارند، از یک سری  ویژگی هایی از جمله سبکی، استفاده ی آسان، امن بودن، قابلیت استفاده در هر مکان و... برخوردارند. اگر از یک دریل سیمی استفاده می‌کنید (غیر شارژی)، باید مطمئن شوید که سیم آن به اندازه کافی بلند باشد که به محل مورد نظر برسد. اگر از دریل شارژی (بدون سیم) استفاده می‌کنید باطری‌ها باید کاملاً شارژ باشند تا در طول پروژه دریل قابل استفاده باشد.آشنایی با توصیه‌های ایمنی برای استفاده از ابزارهای برقی مانند دریل شارژی  تأثیر زیادی بر ایمنی فرد و نیز افزایش طول عمر ابزار خواهد داشت.  توصیه‌هایی که همه افرادی که از دریل استفاده می‌کنند، باید بدانند.به طور مثال شما می توانید از دریل بیسیم به راحتی در محل هایی چون بالای درخت، نردبان و ... بدون حرکت به سمت عقب فعالیت خود را انجام دهید که این مزیت خود دلیلی بر امن بودن این سری دستگاه ها می باشد.در استفاده از دریل های بدون سیم این امکان وجود دارد که از یک باتری اضافی که شارژ شده باشد و درصورت اتمام باتری اولیه از آن استفاده کرد نیز وجود دارد.

کیفیت دستگاه (دریل مگنت و دریل شارژی) را خودتان بررسی نمایید و کشور سازنده هیچ ملاکی جهت کیفیت دستگاه دریل مگنت نمی باشد اگر می توانید از فروشندگان در خواست نمایید تا دستگاه هایشان را در اختیارتان، به مدت چند روز قرار دهند دو شرکت دستگاه انتخاب نموده و جهت تست، نزد دو اپراتور قرار دهید و بعد از تست دریل مگنت دستگاه دریل مگنتی که بهتر بوده را خرید نمایید.این دستورالعمل برای کمک به کاربران باتجربه و کاربران تازه‌کار دریل طراحی‌شده، و کاربرد مناسب دریل و نیز توصیه‌های ایمنی در هنگام استفاده از آن را نشان می‌دهد.لازم به ذکر است که باتری های Li-Ion کوچکتر از باتری های Ni-Cad بوده و مقدار شارژ بیشتری را درخود ذخیره می‌کنند از این رو قیمت دریل با این باتری نیز بالاتر از دیگریست.



  • فرزاد هاتفی