دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

بررسی هود آشپرخانه و راه های نظافت آن

فرزاد هاتفی | شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ

هود شومینه ای CAN - 90:cm - 300 مدل

مواد روغنی که روی بدنه مکنده دود یا هودهای آشپزخانه می‌نشیند گاهی اوقات آن قدر چسبنده است که به قول معروف: آدم را از کت و کول می‌اندازد!

از خصوصیات زنان کدبانو می‌توان به داشتن خانه‌ای تمیز و مرتب اشاره کرد. برای تمیز کردن سطوح خانه احتیاج به خرید انواع و اقسام سفید کننده‌ها و جرم‌گیرها نیست، بلکه با استفاده از محلول‌‌های ساده و دست‌ساز هم می‌توان خانه‌ای تمیز و براق داشت.


در بیشتر مواقع مواد چرب و چسبناک روی هود حتی با مایع ظرفشویی هم پاک نمی‌شوند. از سوی دیگر به کار بردن اسکاچهای زبر ممکن است خط و خشهایی روی بدنه هود اخوان استیل بیندازد که با این کار در واقع کثیفی جای خود را به زشتی و خرابی داده است.اگر داخل فر، تکه‌های غذا مانده باشد، با روشن شدن مجدد آن، بوی بد و دود از گاز برمی‌خیزد. برای تمیز کردن غذاهای خشک شده، ابتدا با آبپاش سطح مورد نظر را آب پاشیده و روی آن مقدار کمی جوش شیرین بریزید، سپس چند قطره سرکه سفید به آن اضافه کنید. محلول بدست آمده کف خواهد کرد. حدود یک دقیقه اجازه دهید حباب‌های کف روی سطح فر باقی بمانند. اکنون می‌توانید تکه‌های غذا که به راحتی از فر جدا می‌شوند را با کمک اسفنج تمیز کرده و با دستمال خشک کنید.

فیلترهای فعال زغالی که قابل شست و شو نیست باید عوض شود.زغال با کثیف شدن اثر خود را از دست می دهد بنابراین هر سال و اگر زیاد پخت و پز می کنید، هر چند ماه این فیلترها را تعویض کنید.یکی از راه‌های مناسب استفاده از محلول‌های گاز پاک کن است. این محلول‌ها در فروشگاه‌ها و حتی بقالیهای محل هم در دسترس است. به جای زحمت زیادی، یکی از این محلول‌ها بخرید و با خواندن راهنمای آن هود آشپزخانه خود را پاک کنید.

در هر  روش، دستکش را فراموش نکنید و اگر از اسکاچ استفاده می‌کنید نیز دقت کنید که بافت آن زبر نباشد. تمیز نگه داشتن آشپزخانه و وسایل آن به دلایل بهداشتی اهمیت زیادی دارد زیرا بیماری های زیادی از طریق وسایل موجود در آشپزخانه به فرد منتقل می شود. یکی از این وسایل که بوی دود، رطوبت و چربی اضافه را هنگام پخت غذا جذب می کند، هود روی گاز است.ابتدا فیلترها را از هود جدا کنید، آن ها را داخل ظرف گودی که در نظر گرفته ایدی قرار دهید، محلول ضد عفونی کننده را داخل ظرف بریزید تا روی فیلتر ها را بپوشاند، سپس ظرف را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و بگذارید تا ۱ ساعت همان جا بماند، سپس فیلتر ها را از ظرف خارج کنید و با آب بشویید. هود آلودگی موجود در هوا را به سمت خود می‌کشد، به همین خاطر داخل هود فضای مناسبی برای رشد کپک‌ها و باکتری‌ها است. حداقل ماهی یک بار، به ویژه اگر از گریل استفاده می‌کنید، هود را تمیز کنید.اسکاچهای نرم برای این کار مناسب ترند. پس از پاک شدن مواد نیز چند بار با دستمال مرطوب مواد شیمیایی پاک کننده را بزدایید تا بو یا لمس باقیمانده آن‌ها باعث اذیتتان نشود.

  • فرزاد هاتفی

هود