دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

مموری کارت های و روش های نگهداری آن

فرزاد هاتفی | چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

http://dl4.masterdl.com/uploads/2010/10/memory-card.jpg


یکی از ویژگی های قابل توجه کامپیوتر ، قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات بر روی رسانه های ذخیره سازی متفاوت است.پس از اتصال یک فلش دیسک به پورت USB کامپیوتر و شناسائی آن توسط سیستم عامل و نصب نرم افزارهای ضروری ، می توان بسادگی فایل های مورد نظر را بر روی آن ذخیره نمود . هارد دیسک ، فلاپی دیسک و دیسک های فشرده نمونه هائی متداول در این زمینه می باشند.

 مزایای استفاده از حافظه های Removable = عرضه نرم افزارهای تجاری -بکاپ گرفتن اطلاعات مهم-اننتقال داده بین دو کامپیوتر ذخیره نرم افزار و یا اطلاعاتی که از آنان بطور دائم استفاده نمی گردد .فلش مموری" یک نوع از تراشه‌های حافظه فقط خواندنی قابل برنامه‌ریزی پاک کردنی می‌باشد ولی خیلی سریعتر از آن کل تراشه را پاک و دوباره می‌نویسد.

یک روش آسان و استاندارد را برای اتصال ۱۲۷ دستگاه به کامپیوتر، فراهم می کند. برای استفاده از فلش مموری FLASH MEMORY در کامپیوتر خود کافی است مموری کارت خود را بادقت در پورت (جای) فلش کامپیوتر خود وارد کنید (مطابق شکل) سپس منتظر شودید تا کامپیوتر فلش را شناسایی کند سپس از آن استفاده کنید.
هر دستگاه می تواند شش مگابیت در ثانیه پهنای باند داشته باشد-ایمن سازی داده هائی که تمایل نداریم سایر افراد به آنان دستیابی داشته باشند .

حافظه های فلش یکی از متداول ترین نوع حافظه های Removable هستند که از آنان در دستگاه های کوچکی نظیر دوربین های دیجیتال، PDA و یا فلش دیسک استفاده می شود.فلش دیسک های USB دارای یک واسط از قبل تعبیه شده USB هستند که با پورت های۱.۱ USB و USB۲.۰ کار می کند. امکان استفاده از فلش دیسک های USB در سیستم های عامل متفاوتی وجود دارد.
امروزه فلش مموری ها در اشکال مختلفی وجود دارند که شامل کارت های حافظه USB، کارت حافظه ی دوربین های دیجیتال به شکل فلش فشرده (compact flash ) یا حافظه اس دی (Secure Digital ) است. از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند.علاوه بر این، از مموری کارت مموری در MP3 player ها و گوشی های همراه و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر، جهت ذخیره سازی استفاده می شود.
بسیاری از افراد به خصوص کسانی که همگام با تکنولوژی روز حرکت می‌کنند گاها با این مسئله روبرو شده‌اند که تعداد زیادی از ورژن‌های مختلف یک کالا را در اختیار دارند.  اکثر کارت های حافظه ی دوربین های دیجیتال در لپ تاپ ها امروزی جایی دارند تا اطلاعاتشان دیده شود که به آن ها رم ریدر RAM READER  گفته می شود که به صورت جداگانه نیز بازار موجود است .فلش مموری های NOR، نسبتا برای دفعات زیاد قابل پاک شدن و نوشتن بودند. بار دیگر شرکت توشیبا، تکنولوژی این فلش ها را بهبود بخشید و در کنفرانس بین المللی وسایل الکترونیکی (IEDM ) سال 1987، از تکنولوژی جدید NAND خبر داد. از جمله این وسایل فلش مموری‌ها هستند. اگر تعداد زیادی از آن ها را در اختیار دارید می‌توانید تعدادی از آن ها را به کسانی که به این وسیله جالب و کاربردی احتیاج دارند ببخشید!!

  • فرزاد هاتفی