دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

خانه های پیش ساخته از کانکس و موارد مهم در ساخت انها

فرزاد هاتفی | سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۲۷ ب.ظ

آن چه امروزه به عنوان « ساختمان های پیش ساخته » می شناسیم ، بیش از هر چیز « کانکس » هایی هستند که در گوشه و کنار شهر ها به عنوان اقامت گاه های موقت بر پا می شوند ، در این فضاهای پیش ساخته معمولا چیزی از زیبایی و راحتی لحاظ نشده است و در واقع هدف اصلی آن ها ، تامین سرپناهی ساده ، موقت و قابل حمل بوده است و نمی توان آن ها را ناشی از هنر معماری دانست بلکه بیشتر تولیدی صنعتی محسوب می شوند. کانکس ثابت در طرح های مختلف با کاربری های متفاوت تولید می شود. یکی از این نوع کانکس ها، کانکس ثابت با بدنه فایبرگلاس می باشد. دیوار های این کانکس به صورت دو جداره ساخته شده اند که باعث کاهش انتقال حرارت به محیط و همچنین کاهش آلودگی صوتی می شود. بدنه خارجی آن از فایبرگلاس پوشیده شده است. عایق بین دو جدار دیوار ها از پلاستوفوم به کار گرفته شده است و جداره داخلی از ورق گالوانیزه می باشد. قسمت های فلزی کانکس ثابت از ضد زنگ پوشیده شده اند و سپس روی آن ها رنگ براق زده شده است. سیستم برق کشی کانکس به صورت کاملا استاندارد و با بهترین کیفیت ممکن انجام شده است. فیوزهای مینیاتوری به کار رفته در سیستم برق کشی آن باعث هرگونه آسیب دیدگی به سیستم می شود. برای رعایت موارد ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی، یک عدد سیم ارت از کانکس به زمین متصل شده است. کف کانکس از سرامیک پوشیده شده که علاوه بر زیبایی استحکام بالایی نیز دارد. نوع شیشه ها می تواند به انتخاب مشتری تک یا دوجداره، ساده یا رفلکس و ... باشد. کلیه لوازم داخلی تزئینی شامل پرده ها، بخاری و ... در داخل کانکس ثابت به کار رفته است. « کانکس » ها به صورت قوطی هایی در کارخانه با تمامی اجزا تولید شده و در محل پروژه قرار داده می شوند و بدلیل این که باید قابل حمل باشند در ابعاد و ارتفاع کم قابل تولید هستند. انواع کانکس های ویلایی  کانکس های ویلایی در انواع طرح ها و رنگهای مختلف و باتوجه به سلیقه شما طراحی و تولید می گردد.  از مزایای کانکس های ویلایی می توان به ساخت و نصب سریع و آسان .محاسبه نشدن به عنوان   اضافه بنا و بدون مجوز ساخت در باغ یا هر مکان شخصی دیگری زیبایی مقرون به صرفه بودن مقاوم در برابر انواع  شرایط آب و هوایی قیمت مناسب نسبت به بناهای قدیمی و زیبایی آن اشاره نمود. 

به خانه‌های پیش‌ساخته رویکرد نشان می دهند و نمونه آن را می‌توانید در اسکان آوارگان زمین‌لرزه ازمیر ترکیه در دهه 1990 میلادی دید.  آنچه در لحظه اول با شنیدن خانه پیش‌ساخته به فکر هر شخصی می‌رسد این است که این سازه‌ها برای اقامت موقت تدارک دیده می‌شود و یا می‌توان آنها را منتقل کرد. اما این تصور اولیه کالایی دیگر را ترسیم کرده است که با خانه‌های پیش‌ساخته تفاوت دارد. در ایران ساختمان های پیش‌ساخته به دلیل سبک بودن مورد توجه بسیار قرار گرفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید نظرات تولیدکنندگان و فعالان بازار خانه‌های پیش ساخته است و پیام ساختمان آمادگی دارد تا نظرات موافق و مخالف با این گزارش را نیز منتشر نماید.  از چه ساخته می‌شوند  خانه‌های پیش‌ساخته از کالاهایی مانند قطعات آماده بتنی و نیز «درای وال» و ورق های گالوانیزه ساخته می‌شود . اتفاقاً از جمله کاربردهایی که خانه‌های پیش‌ساخته می‌تواند داشته باشد در مسکن ارزان قیمت است . ابعاد خوب ماجرا از این قرار است که تولید کنندگان ایرانی دارای این امکان هستند که بتوانند هم خود خانه های پیش ساخته و هم مواد اولیه و نیز مصالح لازم برای ساخت آنها را در مقیاس انبوه بسازند.
تنها کار به عهده شما سفارش می باشد بعد از آن شما صاحب ویلایی شیک زیبا و با تمامی امکانات و قیمت مناسب خواهید بود. از انواع دیگر ساختمان های پیش ساخته می توان از ساختمان های « مدولار » یاد کرد که معمولا با تکرار یک یا چند واحد خاص بدست می آیند ، خطر بزرگی که این ساختمان ها را تهدید می کند ایجاد حس یکنواختی و صنعتی بودن در مخاطب است که از تکرار ناشی می شود ، که البته در این زمینه تجربه های موفق و خوبی موجود است .اشاره ای به تفاوت خانه پیش ساخته با کانکس نیز خالی از لطف نیست. می توان گفت کانکس خانه محسوب نمی‌شود؛ هر چندسازه‌ای صنعتی است و یکی از مقاصد استفاده از آن، اقامت موقت است نه زندگی دائم . برای مثال می‌توان از کیوسک های نگهبانی یا محل استقرار نیروهای نظامی یا کارگران در زمانی که لازم است در کارگاه ساختمانی مستقر شوند، نام برد. اما بیشتر کانکس‌ها معمولاً قابل‌حمل هستند و از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند که برخی از آنها با فوم پلی یورتان و برخی با پلی استایرن است. برخی از آنها نیز از ورق‌های رنگی از فولاد استفاده می‌شوند. از لحاظ سازه ای ساختمان های پیش ساخته به دو صورت فلزی یا بتنی موجودند ، ساختمان های فلزی معمولا به صورت قابی طراحی شده و پوشش سقف و دیوار های آن ها به صورت سبک در نظر گرفته می شود ، اما در ساختمان های بتنی معمولا کل ساختمان به صورت یکپارچه از قطعات پیش ساخته بتنی تشکیل می شود.
  • فرزاد هاتفی

ساختمان

کانکس