دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

معرفی برخی از محصولا اچ پی

فرزاد هاتفی | دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۴۶ ب.ظ

شرکت هیولت پکارد یا آنطور که امروزه از آن یاد میشود hp در واقع توسط دو دانشجوی همکلاسی در دانشگاه استنفورد به نامهای دیوید پکارد و ویلیام هیولت و با سرمایه ابتدایی 538 دلار پایه گذاری شد.همت و تلاش این دو نفر باعث شد که سرمایه اندک آنها بعد از حدود هفتاد سال به 90 میلیارد دلار برسد. در حال حاضر این شرکت در بیشتر از 160 کشور جهان فعالیت میکند نام شرکت نیز به طور اختصاری از حروف اول نام خانوادگی این دو نفر گذاشته شد و بدین سان hp در منطقه کالیفرنیا تاسیس شد شرکتی که بعدها دهها و صدها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کرد و یکی از قطبهای بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیا شد و گاراژ کوچکی که هیولت و پکارد در آن اولین محصول خود را تولید کردند به عنوان تنها نماد شرکت و محل تولد دره سیلیکون شناخته میشود. هفتاد سال گذشت و اچ پی هنوز هم در مسیر تحولات فناوری در صنعت الکترونیک پیشگام است.بعد از ادغام این شرکت با شرکت بزرگ کمیک اچ پی توانست در بسیاری از حوزه های تولیدی و خدماتی جایگاه برتر را به دست آورد و رقابت تنگی را با IBM داشته باشد. راز موفقیت HP در کارکنانش بود نه در محصولاتش .هیولت و پکارد فهمیدند که اگر مدیران کارکنان خود را باور کنند و در رویاهایشان شرکت کنند و بگذارند که آنها به طور کامل از استعدادهای خود استفاده کنند آنها میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند و این باور راز موفقیت HP بود. فیورینا کارولینا مدیر عامل سابق اچ پی معتقد است که ویژگی اصلی در موفقیت اچ پی نو آوری ، صداقت و درستی و احترام است. 

فلش مموری اچ پی

فلش مموری ها از نظر کارایی به چند کلاس متفاوت تقسیم می شوند که بسیار حائز اهمیت می باشند. اکثر کاربران فقط به ظرفیت مموری توجه دارند و به عامل اصلی که باعث بالا و یا پایین بودن سرعت مموری می باشد،توجهی ندارند. اختلاف قیمت‌ در فلش مموری‌ها فقط بر اساس حجم نیست و مسئله کلاسها و سرعت انتقال اطلاعات نیز دخیل می باشد. درجه بندی Class در مموری های بر اساس سرعت خواندن/نوشتن آن‌هاست ،بطور کلی مموری هابه 4 کلاس تقسیم می شوند و هر چه درجه آن بالاتر باشد سرعت آن مموری نیز بیشتر خواهد بود. Class 2 مموری کارت های میکرو کلاس ۲، دارای سرعت 2MB/S می باشند که، سرعت پایینی محسوب می شود و صرفا برای دستگاه‌های قدیمی عکاسی با رزولیشن های معمولی و پایین شاید مناسب باشد. گوشی‌های هوشمند امروزی با کیفیت HD می‌توانند عکاسی کنند که عملا این مموری ها برای آن‌ها قابل استفاده نیست. Class 4 و Class 6 مموری های میکرو اس دی کلاس ۴ و کلاس ۶، دارای سرعتی مابین 4MB/S و 6MB/S می‌ باشند. با این سری از مموری ها می‌توان ضبط ویدئو در حد HD نیز داشته باشید. Class 10 بهترین نوع مموری Micro SD، با مینیمم سرعت 10MB/S می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اسمارت فون های امروزی توانایی فیلم برداری HD همزمان با عکاسی است. تنها با فلش اچ پی اصل سیستم کلاس ۱۰ شما قادر خواهید بود . علاوه بر این سرعت بالای این مموری ها مزایای دیگری در بخش نرم افزاری گوشی یا تبلت شما می‌تواند داشته باشد. مموری های آینده آینده مموری های فلش سیستم “UHS” با استاندارد Ultra High Speed می‌باشد و سرعت خواندن/نوشتن آنها 312MB/S می باشد . برای نمونه سامسونگ یک مدل مموری UHS با سرعت 80MB/S ارائه داده، اما این مموری‌ها هنوز در ابتدای راهند. توجه داشته باشید که مموری‌های UHS با همه‌ی اسمارت فون ها و تبلت ها سازگار نیستند. در آینده شاید شاهد مموری های کوچک Mico SD با ظرفیت‌های ترابایتی و سرعت‌های بالا باشیم.

پرینتر چندکاره

دستگاه پرینتر چند کاره ترکیبی از پرینتر،اسکنر ، فتوکپی و گاهی فکس می باشد.  انواع پرینتر چندکاره 1- پرینتر های چند کاره خانگی یا منفرد "مورد استفاده کاربران شخصی است که فقط می توانند به یک رایانه متصل می شوند. این پرینترها برای کارهای کم حجم طراحی شده اند، این دستگاهها نیاز به حداقل زمان برای راه اندازی برای تولید یک نسخه از یک سند یا داده را دارند و بطور متوسط 6 تا 25 صفحه در دقیقه (پی پی ام)سرعت دارند و هزینه هر صفحه نسبتا بالا است. تقاضای خرید این پرینترها بالاتر از سایر انواع دیگر است .برخی ازاین پرینتر ها می توانند اسناد ذخیره شده بر روی کارت های حافظه و یا دوربین های دیجیتال و اسکنر را هم چاپ کنند. 2- پرینترهای شبکه این پرینترها طراحی شده برای چاپ با حجم و سرعت بالاهستند. آنها معمولا توسط بسیاری از کاربران بر روی یک شبکه به اشتراک گذاشته می شوند و می توانند با سرعت 45 تا 100 صفحه در دقیقه چاپ کنند.   پرینتر های چند کاره جوهری این پرینترها که از رایج ترین انواع پرینتر های موجودهستند، از رنگ مایع استفاده می کنند و با پاشیدن قطرات متغیر رنگ بر روی رسانه چاپی باعث ایجاد شکل مورد نظر می شوند.این پرینترها علیرغم قیمت ارزانتری که نسبت به سایر پرینتر ها دارند، بیشتر برای چاپ عکس استفاده می شوند و در میزان تکثیر بالا به صرفه نیستند زیرا تعداد خروجی آنها بسیار کمتر از خروجی چاپگرهای لیزری است.  پرینتر های چند کاره لیزری پرینتر های چند کاره لیزری یا تونری دارای قیمت گرانتری نسبت به پرینترهای جوهری هستند اما مزایای آنها بیشتر و از نظر هزینه های چاپ در حجم بالا کاملا به صرفه تر هستند.این پرینترها برای چاپ از پودری بنام تونر استفاده می کنند که عمر طولانی تری هم نسبت به جوهر دارد.البته سرعت خروجی پرینترهای لیزری بسیار بیشتر از انواع دیگر است. نوعی از پرینترهای چندکاره وجود دارد که علاوه بر اسکن،پرینت و کپی وظیفه ارسال و دریافت فکس را هم انجام میدهد که در اینصورت به آن پرینتر چهار کاره می گویند.


لپ تاپ های اچ پی سری پروبوک

لپ تاپ های پروبوک در رده بیزینس کلاس ساخت شرکت بزرگ هیولت و پاکارد هستند. بدنه خارجی دستگاه از ترکیبی از فلز آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است. سطح این لپ تاپ ها همواره تمیز باقی می ماند، زیرا؛ جنس بدنه این لپ تاپ به گونه ای ایست که اثر انگشت را جذب نمی کند. انحنای مناسب لبه های لپ تاپ به کاربر این امکان را میدهد تا در حمل و نقل لپ تاپ و در استفاده و کارکردن با لپ تاپ خیلی راحت تر و سریع تر باشد. طراحی سری پروبوک همانند اکثر لپ تاپ های اچ پی دارای کیفیتی عالی هستند. بسیار ساده و در لبه جلویی دستگاه شامل ورودی و خروجی صوتی و یک کارت خوان چهار کاره می باشد. به علاوه خروجی های تصویری VGA و HDMI و پورت شبکه گیگابیتی نیز وجود دارند. در دو طرف دستگاه چهار پورت USB قرار دارند .  در لپ تاپ های سری پروبوک، کیفیت تصاویر تولید شده به قدری شفاف هستند که رنگ ها کاملا طبیعی و زنده به نظر می آیند، صفحه نمایش مات و ضد بازتاب آنها، یکی از نقاط اصلی قوت صفحه نمایش این لپ تاپ ها می باشد. به گونه ای که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند با لپ تاپ خود به راحتی در فضاهای پرنور و یا در زیر تابش مستقیم نور آفتاب کار کنند. زاویه دید افقی رضایت بخش بوده و در بالای این صفحه نمایش یک وب کم 2 مگا پیکسلی قرار دارد.تصاویر گرفته شده با این وب کم از کیفیت رضایت بخشی برخوردارند. دو بلندگوی استریوی دستگاه، در بالای کیبورد قرار دارند که در زیر یک گرید یک تکه تعبیه شده اند. این بلندگوها کیفیت صدای رضایت بخشی را ارائه می دهند، بلندی صدا نیز بسیار مناسب است صفحه کلیدو تاچ پد از نوع جزیره ای می باشد که هر کلید به صورت مجزا بر روی شاسی قرار گرفته تا کار تایپ کردن با آن آسان تر شود. در سمت راست صفحه کلید نیز یک صفحه کلید عددی خیلی خوب قرار گرفته تا کار وارد کردن اعداد خیلی آسان تر صورت گیرد و آن به دلیل فضای زیادی که موجود بود می باشد، در پایین صفحه کلید، تاچ پد دستگاه قرار دارد. این تاچ پد که از نوع مالتی تاچ می باشد، کاملا حساس و پاسخگو است و عملکردی عالی را از خود به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که صفحه کلید سری پروبوک در برابر نفوذ مایعات مقاوم است. سخت افزار داخلی لپ تاپ های اچ پی سری پروبوک از لحاظ سخت افزار داخلی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. پردازنده های حافظه سری پروبوک از نسل سوم تکنولوژی استفاده می کنند باطری لپ تاپ های پروبوک بسته به سخت افزار داخلی،به همراه دو نوع باطری لیتیوم-یونی 6 و 9 سلولی ارائه می شوند، در حالت آماده به کار باطری 6 سلولی می تواند تا حداکثر 7 ساعت و باطری 9 سلولی تا حداکثر 15 ساعت شارژدهی کند. مسلما این میزان شارژدهی با مصارف روزانه بسیار کمتر خواهد بود.


انواع اسکن

اسکنر دستگاهی برای ورود عکس یا متن به کامپیوتراست ،بطور معمول شرکت های تولید کننده پرینتر تولید کننده اسکنر نیز هستند.دستگاه اسکنر مانند دستگاه فتوکپی است،بوسیله یک چشمی یا سنسور تصویر و متن تصویربرداری شده و به کامپیوتر وارد میشود. برای وارد کردن تصویر به کامپیوتر باید آن را با یک نرم افزار مخصوص تبدیل به متن کنیم.  انواع مدل های اسکنر: اسکنر صفحه تخت یا مسطح، اسکنر استوانه ای ،اسکنر دستی ،اسکنر شیت فد. اسکنرهای استوانه ای این اسکنرها بیشتر در شرکتهای بزرگ چاپ و نشر مورد استفاده قرار میگیرند و دارای کیفیت باور نکردنی هستند. آنها از تکنولوژی لامپ تقویت کننده نور استفاده میکنند در این تکنولوژی، اسناد و تصاویری که باید اسکن شوند، بر روی یک استوانه شیشه ای پیچیده میشوند. در مرکز این سیلندر، یک شعاع شکن وجود دارد که نور منعکس شده را به سه قسمت مساوی تقسیم میکند. هر شعاع نور از یک فیلتر رنگی (سبز، آبی و قرمز) عبور کرده و در لامپ تقویت کننده نور به یک سیگنال الکتریکی تبدیل میشود. اسکنر دستی تکنولوژی اولیهٔ ساخت این اسکنرها، مشابه اسکنرهای صفحه تخت است، با این تفاوت که به حای استفاده از موتور برای حرکت، از نیروی انسانی استفاده میکنند. با وجود اینکه سرعت اسکن آنها بالاست، ولی تصویری با کیفیت کمتر ایجاد میکنند. از این اسکنرها معمولاً در طراحی صنعتی، ازرسی و آنالیز کردن و وسایل پزشکی استفاده میشود. اسکنر شیت فد این اسکنرها نیز شبیه اسکنرهای صفحه تخت هستند، با این تفاوت که به جای هد اسکن کننده، سند حرکت میکند و معمولاً برای اسکن کردن متون و اسناد مورد استفاده قرار میگیرد. انتقال تصویر دیجیتال به کامپیوتر برای آنکه تصویر اسکن شده مفید واقع شود، باید از اسکنر به نرم افزارهایی که روی کامپیوتر اجرا میشوند، انتقال یابد. به منظور اتصال فیزیکی اسکنر به کامپیوتر، از چهار روش ذیل استفاده میشود: (اتصال موازی) بیشترین سرعت انتقال اطلاعات در این روش، 70 کیلوبایت بر ثانیه است، به همین دلیل کندترین روش انتقال اطلاعات محسوب میشود. مهمترین مزیت استفاده از پورتهای موازی، صرفهٔ اقتصادی آنهاست، چون نیازی به اضافه کردن کارتهای واسط، برای اتصال به کامپیوتر ندارند. (واسط کوچک سیستمهای کامپیوتری) در این روش برای اتصال اسکنر به کامپیوتر، به یک کارت واسط نیاز داریم. کارتهای واسط، از بیشترین سرعتی که کنترل کننده و اسکنر دارند، برای انتقال داده ها استفاده میکند. (گذرگاه سری همه منظوره) اسکنرهایی که از این روش برای انتقال اطلاعات استفاده میکنند، سریعتر و ارزانتر از اسکنرهای دارای تکنولوژی کارتهای واسط هستند. گذرگاههای 1.1 اطلاعات را با سرعت1.5 مگابایت در ثانیه انتقال میدادند که کندتر از کارتهای واسط (روش قبلی) عمل میکرد، ولی استاندارد 2.0 به طور تئوری، اطلاعات را با سرعتی معادل 60 مگابایت در ثانیه انتقال میدهد. (گذرگاه سریال فایروایر) واسطی که از استاندارد 1.1 گذرگاه سری همه منظوره بسیار سریعتر بوده و قابل مقایسه با استاندارد 2.0 میباشد. دارای سرعت های 25 ، 50 ، 100 ، 400 و 800 مگابایت در ثانیه است. از آنجا که به کارگیری آن ساده تر و ارزانتر از کارتهای واسط است، در بسیاری از وسایل، جایگزین کارتهای واسط شده است.نتیجهٔ اسکن، یک تصویر قرمز، سبز، آبی غیر فشرده است که میتوان آن را روی حافظه های مجازی ذخیره کرد و یا به وسیلهٔ برنامه های گرافیکی پردازش نمود. (نرم افزارهای واسط) این نرم افزارها به عنوان یک مترجم بین اسکنر و هر برنامهٔ کاربردی هستند. برخی نرم افزارهای کاربردی نظیر مغازهٔ عکس، باید با اسکنر در ارتباط باشند، اما از آنجا که اسکنرهای متفاوتی وجود دارد که هر یک از پروتکل خاصی استفاده میکند و به منظور ساده سازی طراحی این نرم افزارهای کاربردی، نرم افزارهای واسط طراحی شدند. نرم افزار واسط، واسطی متحد و یکسان بین اسکنرهاست. به عبارت دیگر، با وجود نرم افزارهای واسط، نرم افزار کاربردی به منظور دستیابی به اسکنر، نیازی به دانستن جزئیات دقیق آن ندارد. سازندهٔ هر اسکنر، نرم افزارهایی را به منظور ترجمهٔ نرم افزار واسط به دستورات اولیهٔ قابل فهم برای کنترل کننده های سخت افزار، فراهم میکند. به این ترتیب، نرم افزارهای واسط هیچگاه مستقیما به دستگاه (سخت افزار) دسترسی نخواهند داشت. برخی اسکنرها به گونه ای طراحی میشوند که بیش از یک نرم افزار واسط را پشتیبانی میکنند. یکی از انواع این نرم افزارها، نرم افزار "تکنولوژی بدون نام جالب" است که در سال 1992 ارائه شد و آخرین نسخهٔ آن، که در نوامبر 2008 ارائه شد، نسخهٔ 2.0 است. (وضوح تصویر dpi) تعداد نقاط (پیکسل یا نمونه ها) موجود در یک اینچ از تصویر اسکن شده را وضوح آن تصویر گویند که با واحد نقطه در اینچ، بیان میشود. هرچه مقدار آن بیشتر باشد، تصویر حاصل یکنواخت تر خواهد بود و بر اثر درشتنمایی تصویر و یا افزایش اندازهٔ آن، پیکسل های منفرد کمتر آشکار میشود. نکتهٔ حائز اهمیتی که در رابطه با اسناد حاوی متن وجود دارد آن است که میزان وضوح تصویر، تاثیر چندانی در نتیجهٔ اسکن نخواهد داشت، چراکه متون از دقت چندانی برخوردار نیستند. به همین دلیل است که اسکنرهای متن بیش از آنکه روی افزایش وضوح تاکید داشته باشند، بر سرعت اسکن دقت دارند.

  • فرزاد هاتفی