دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانستنی های جالب برای خرید مموری کارت

فرزاد هاتفی | چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۰۲ ب.ظ

http://www.topinearth.com/File/Get/585696.jpg.ashx?maxwidth=640&maxheight=480


مدت زیادی است که حافظه های در زندگی تمامی افراد جای داشته و هر کدام به نوعی به کمک بشریت می آید. اما مموری کارت ها و یا کارت های حافظه های کوچکی که دارای چند چیپ هستند و می توانند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کنند حدود ده سالی است که در میان دیوایس های تکنولوژی بسیار نمد پیدا کرده است. آیا تا به الان میدانستید که مموری کارت هایی که در دیوایس های خود مانند تلفن و یا تبلت تان استفاده می کنید دارای انواع مختلفی هستند مطمئنا اکثر افراد پسوند ها و مخفف های روی مموری کارت ها را نمیخوانند و یا به آن ها توجه ندارند که این موضوع باعث می شود افراد خرید های موفقی را انجام ندهند.

اولین مموری کارت دارای حافظه بود که در دوربین های عکسی کاربرد زیادی داشت و از سال ۲۰۰۰ وارد بازار شد.اما میزان گنجایش آن تنها ۲ گیگابایت است که با توجه به میزان دیتا های امروزی بسیار میزان کمی می باشد.این مموری کارت معروف به پله بزرگ مموری ها می باشند زیرا میزان افراد زیادی از این مموری کارت ها استفاده کرده و درصد استفاده از آن ها بسیار زیاد می باشد. در تکنولوژی این مموری کارت های SDHC کاربر قادر خواهد بود تا میزان ۶۴ گیگابایت ذخیره سازی کند. البته این به منظور آن نیست که تنها مدل و نوع ۶۴ گیگابایتی به این اسم می باشد بلکه این نوع مموری از میزان بالای ۲ گیگابایت تا ۶۴ گیگابایت انواع مختلفی دارد که افراد با توجه به نیاز خود انتخاب می کنند و البته امکان انتخاب تا سقف یعنی ۶۴ گیگابایت نیز امکان پذیر می باشد.کارت حافظه سریع یکی از مهمترین ملاک های انتخاب می باشد برای مثال اگر میخواهید ویدئویی با رزولوشن بالا ضبط کنید و مستقیم به کارت حافظه ارسال کنید از این حافظه باید استفاده کنید. اما اگر میخواهید تعداد کمی عکس بگیرید و از یک دوربین غیر حرفه ای عکس برداری میکنید سرعت برای شما دیگر معنا پیدا نمیکند و میتوانید ازکارت حافظه با سرعت کمتر نیز استفاده کنید.

مموری نوع سوم تا به الان بسیار تکنولوژی پیشرفته ای بوده است و حتما در سال های آینده بعد از پیشرفت چشمگیر تکنولوژی به این مموری ها نیاز خواهیم داشت.حجم ظرفیتی این مموری ها مینیموم 64 گیگابایت و ماکسیموم 2 ترابایت می باشد و البته از طرفی دیگر نیز دستگاه هایی که بتواند این مموری ها را ساپورت کند بسیار محدود بوده البته بدون شک این مموری ها پله بعدی استفاده سهیم مردم خواهند بود.

زمانی که دوربین المپیوس خود راکه فقط کارت XD-Picture card پشتیبانی می کرد را خردیم، مدتی بعد یه کارت ریدر هم خریدم تا عکس هایم را با کارت ریدر به کامپیوتر منتقل کنم، ولی بعد از یکی دو بارقرار دادن کارت در کارت ریدر دیگر مموری کارتم قابل استفاده نبود، یعنی زمانی که آن را در کارت ریدر قرار می دادم، قادر نبود آن را باز کند و ویندوز پیغام می داد که باید کارت فرمت شود، و وقتی آن را تایید می کردم شروع به فرمت می کرد و در آخرین مراحل فرمت کردن پیغام می داد که کارت قابل فرمت کردن نیست.استاندارد کارت های XD را فوجی و المپیوس تدوین کرده اند و خودشان آن را در دوربین هایشان استفاده می کنند ولی گویا خودشان مشکلاتی را احساس کرده اند که مثلا المپیوس در دروبین های جدید خودش از کارت های miniSD پشتیبانی می کند.

  • فرزاد هاتفی