دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

راهکاری های برای مراقبت از مموری کارت

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ
 اگر بخواهید چشم بسته یک مموری‌ کارت انتخاب کنید باید به این نکته توجه کنید که کار کردن با آنها با سرعت یکسان انجام نمی‌شود. این قضیه در انجام کارهایی که مهم‌تر هستند پررنگ‌تر می‌شود؛ مثلا برای ضبط فیلم با رزولوشن بالا و ذخیره‌کردن آن روی مموری‌کارت باید از یک مموری‌کارت با سرعت بالا استفاده کنید اما اگر با دوربین معمولی خود عکسبرداری می‌کنید یا از مموری‌کارت‌تان برای ذخیره‌سازی‌ در تلفن همراه استفاده می‌کنید، دیگر سرعت عملکرد مموری‌ کارت اهمیت چندانی ندارد.کارت های حافظه و همچنین حافظه های جانبی قابل حمل به یکی از قطعات مهم هر کاربر که با کامیپوتر سروکار دارد ، تبدیل شده است . حافظه های جانبی به دلیل سرعت انتقال داده ، کوچک بودن و ارزان بودن ، سهولت در استفاده و حجم بالا نسبت به اندازه خود ، یکی از پرکاربردترین ها در عرصه حافظه ها هستند . مموری کارت نیز نوعی حافظه جانبی هستند و رم دوربین های دیجیتال و گوشی های موبایل را نیز بایست به انها اضافه کرد .معمولا وقتی استفاده از هرچیزی افزایش یابد ، نیازهای مختلف پیرامون آن نیز زیاد خواهد شد . حافظه های جانبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند .  لطفاً موارد زیر را نیز در آینده در نظر داشته باشید تا مموری کارت‌های SD شما دچار خطا نشوند:
۱. هنگامی که مموری SD خود را دریافت می‌کنید، ابتدا آن را یکبار فرمت کنید. 
۲. مموری کارت خد را مستقیماً و بصورت ناگهانی از دستگاه خارج نکنید؛ ابتدا آن را Eject کرده و پس از آن از دستگاه خارج کنید.
۳. وقتی که می‌خواهید مموری کارت را از تلفن همراه یا دوربین خود خارج کنید، سعی کنید دستگاه‌تان ابتدا خاموش شده باشد.
4. همیشه کارت‌های SD خود را تا انتها پر از اطلاعات نکنید. سعی کنید که بخشی از آن را خالی نگه دارید. 
5. از برند‌های معتبر تولید کننده SD کارت خرید نمایید.

این حافظه ها تقلبی که معمولا از کیفیت پایین و ازتراشه حافظه فلش کوچکتر و معیوب ساخته شده است . کارکرد این گونه حافظه ها به طوری است که حاوی یک برنامه پنهان می باشند که این برنامه باعث می شود حجم فلش شما را زیاد نشان دهد. بطور کلی در این فلش مموریها مقدار حافظه واقعی موجود چیزی در حدود یک درصد تا ده درصد مقدار اسمی آن است که با تکنیکهای خاصی فلش کرک شده و ظرفیت آن ده الی صد برابر نمایش داده می شود.

به عنوان مثال، یک کارت SD 64GB در واقع ممکن است شامل یک تراشه حافظه ۸GB فلش است اما ویندوز ، دوربین و گوشی های هوشمند آن را به عنوان یک دستگاه ۶۴GB شناسایی و حتی پس از فرمت به عنوان یک دستگاه ۶۴GB نمایش می دهد.(هر چند اغلب، اگر آن را با NTFS فرمت کرد  ، ممکن است موفق به فرمت نشوید!.)

یک SD card تقلبی GB 64 برروی یک دوربین حتی اگر با روش معمولی توسط دوربین فرمت شود دوربین این SD card به عنوان ۶۴GB فرمت می کند .اما هر گونه فایلی که بعد ازGB 8ذخیره شود در واقع از دست رفته است وتمام عکس ها و فایل ها از بین رفته است. اطلاعات بر روی GB8 تراشه بازنویسی می شود ویا کنترل کننده داخل حافظه همه اطلاعات را بروی حافظه نخواهد نوشت اما به کامپیوتر ، دوربین و گوشی های هوشمند سیگنالی ارسال می کند مبنی بر این که کامل انجام شد.!
  • فرزاد هاتفی