دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

آشنایی با کلاس بندی فلش مموری ها

فرزاد هاتفی | جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ

http://www.itbazar.com/uploadfiles/253sandisk-usb-3-otg-flash-memory-16gb-itbazar.com-picture1.jpg

حقیقت امر این است که Flash Memory نام دسته جدیدی از قطعات حافظه‌ است. برمبنای قابلیت نگهداری داده‌ها نوعی دسته‌بندی وجود دارد که قطعات حافظه را در دو دسته کلی حافظه با توانایی نگهداری داده‌ها با کمک الکتریسیته و بدون کمک الکتریسیته قرار می‌دهد.

قطعات حافظه Flash Memory در دسته دوم قرار می‌گیرند و برای نگهداری داده‌های ذخیره شده نیازی به پشتیبانی نیروی الکتریکی ندارند. توجه داشته باشید که نگهداری داده‌ها با انجام عملیات روی آن‌ها که شامل خواندن، پاک‌ کردن یا نوشتن می‌شود تفاوت دارد. تمامی انواع قطعات حافظه موجود در عالم هستی برای انجام عملیات نیازمند نیروی الکتریکی یا مغناطیسی خواهند بود. پس تا این‌جا متوجه شدیم که قطعات Flash Memory برای نگهداری اطلاعات یا داده‌ها نیازی به انرژی نداشته و از داده‌های موجود روی چیپ‌های حافظه خود برای سال‌ها محافظت خواهند کرد.

کلاس در مموری چیست؟

برای حمایت از ضبط ویدئو در SD Speed Class استانداردهایی طراحی شده است. تولید کنندگان مموری کارت SD از انواع مدل های مموری کارت فلش جهت تولید یک مموری کارت SD استفاده می‌کنند، پس سرعت جابه جایی حقیقی می‌تواند تفاوت داشته باشد. سرعت‌های متفاوت، تشخیص دررابطه با اینکه کدام  فلش مموری برای ضبط محتوای در حال جریان (Streaming) قابل اطمینان است را مشکل می‌کند، به دلیل اینکه لازمه ضبط ویدئو حداقل سرعت پایدار برای اطمینان از یک بازپخش یکدست دارد.یکی از ویژگی های قابل توجه کامپیوتر ، قابلیت ذخیره و بازیابی اطلاعات بر روی رسانه های ذخیره سازی متفاوت است . هارد دیسک ، فلاپی دیسک و دیسک های فشرده نمونه هائی متداول در این زمینه می باشند . برخی از حافظه های جانبی دارای این ویژگی مهم می باشند که می توان آنان را براحتی جابجا نمود و از داده های ذخیره شده بر روی آنان در مکان های متفاوتی استفاده کرد . به این نوع از حافظه ها ، حافظه های Removable گفته می شود . انجمن SD ، استانداردهای کلاس سرعت (Speed Class) را توضیح داده که از طریق علائم سرعت علامت گذاری شده است تا به خریداران در تصمیم گیری و برگزیدن مموری کارت، که نیازشان را برطرف می کند ، کمک کند. دو نوع نشانگر سرعت راجع به نسل گذرگاه SD وجود دارد:

علائم Speed Class و UHS Speed Class کمترین کارکرد ضبط ویدیو را، برای مطمئن شدن از پخش یکنواخت ویدئو، نشان می‌دهد. این مورد برای رکوردرهای ویدئو ، دوربین‌های فیلمبرداری و دیگر دستگاه‌های با توانایی ضبط ویدئو دارای اهمیت است. کلاس سرعت از طریق انجمن SD به انواع کلاس ۱۰، ۶، ۴ و ۲ تعیین شده است.این دو گونه، دو تفاوت اساسی با هم دارند. در انواع NOR امکان آدرس‌دهی دقیق واحدهای حافظه همچون قطعات حافظه فلش مموری مورد استفاده در RAM کامپیوترها امکان‌پذیر است. اما قطعات NOR دو ضعف عمده دارند، اول اینکه سرعت آن‌ها کمتر از نمونه‌های NAND است و دوم اینکه قیمت آن‌ها بالاست و تولید آن‌ها در ظرفیت‌های بالا مقرون به‌صرفه نیست. در نوع دیگر، شیوه ذخیره و دسترسی به داده‌های حافظه‌های نوع NAND شباهت بسیاری به هارددیسک‌ها داشته و به ‌همین دلیل شرایط بهتری را برای ذخیره و دسترسی تصادفی به اطلاعات فراهم می‌کند.

کلاس سرعت UHS تنها برای دستگاه‌های UHS و مشخص کننده کمترین سرعت نوشتن جهت ضبط ویدئو روی محصولات UHS طرح ریزی شده است. سرعت کلاس UHS از طریق انجمن SD در دو مدل UHS Speed Class 1)U1) و UHS Speed Class 3 )U3) تعیین شده است.

توجه : Speed Class و UHS Speed Class این دو کلاس سرعت متفاوت دارند.

کلاس ۲ – Class 2

مموری کارت های میکرو کلاس ۲ دارای سرعت ۲MB/s می باشند که درحال حاضر این سرعت فایده ای ندارد و سرعت عمل شما را پایین خواهند آورد و شاید تنها برای دستگاه های قدیمی عکاسی کاربرد داشته باشد البته با پایین ترین و معمولی ترین رزولیشن.
درحال حاضر موبایل های پیشرفته توانایی عکاسی با کیفیت HD را دارا می باشند که رسما” این مموری کارت ها برای آن مورد استفاده قرار نمی گیرند ،پس خرید مموری کارت کلاس ۲ صحیح نیست.

س از اتصال یک فلش مموری به پورت USB کامپیوتر و شناسائی آن توسط سیستم عامل و نصب نرم افزارهای ضروری ، می توان بسادگی فایل های مورد نظر را بر روی آن ذخیره نمود . قدرت درایوهای فوق متاثر از پورت های USB می باشد . از درایوهای فلش USB به منظور اشتراک اطلاعات بین کامپیوترها و استفاده از فایل ها و اسناد مورد نظر در منزل و یا محل کار استفاده می گردد . حافظه های فوق دارای ظرفیت های متفاوتی بوده و می تواند تا چندین گیگابایت را شامل شود .

مموری کارت میکرو اس دی کلاس 10 با بهره گیری از جدیدترین فناوری های روز پر سرعت ترین مموری حال حاضر در دنیا می باشد که مناسب برای وسایل متعددی مانند گوشی تلفن همراه ، تبلت ها Tablet ، دوربین های عکاسی و یا فیلم برداری دیجیتال ، پلیرهای صوتی MP3 و تصویری MP4 ، کنسول های بازی ، لپ تاپ Laptop و نوت بوک NoteBook و ... می باشد. کارت حافظه که دارای ابعادی به اندازه ناخن یک انگشت دست است، میتواند حجم وسیعی از اطلاعات حتی فراتر از یک کتابخانه حجیم را در خود ذخیره کند.

خلاصه ای از ویژگی های رم های سری کلاس 10 (پر سرعت ترین رم موجود در دنیا)

  • سیستم بهینه سازی انرژی
  • سازگاری بالا با انواع وسایل الکترونیک
  • استفاده از الگوریتم اصلاح دسترسی به فایل
  • سرعت بسیار بالا جهت انتقال دیتا و اطلاعات
  • سیستم اتومایتک اصلاح برای بهینه شدن خودکار اطلاعات
  • دارای 8 پین برای انتقال بهتر دیتا
  • برق مصرفی : 2.7 تا 3.6 ولت
  • فرزاد هاتفی