دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

راه حل های مقاوم ساختمانی با ساختمان های پیش ساخته

فرزاد هاتفی | چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

http://www.exir-co.com/admin/imgs/1286283959.-trailer1.jpg

امروزه با توجه به نیاز روز افزون جامعه به ساختمان و مسکن وضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید، به منظور افزایش سرعت ساخت،استفاده از ساندویچ پانلها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مزایای استفاده از ساندویچ پانل‌ها جهت اجرای ساختمان‌های پیش ساخته، دیوارهای ساخته شده از ساندویچ پانل ها در مقایسه با دیگر مصالح، بسیار سبکتر می باشد که زیان های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله را کاهش داده و صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان را به حداقل می‌رساند.مقاومت در برابر زلزله  در مناطق زلزله­ خیز مانند ایران، یکی از پارامترهای مهم در ساختمان­سازی کاهش وزن ساختمان است. چرا که نیروهای زلزله با وزن ساختمان نسبت مستقیم دارد. بنابراین تکنولوژی انتخاب شده باید دارای جهت­گیری کاهش وزن باشد.گروه صنعتی ویلامون با تولید قطعات پیش ساخته مدولار به صورت Finish گامی بلند در زمینه کاهش بارهای مرده ساختمان برداشته است و میتوان گفت بخش کثیری از وزن ساختمانهای تولیدی ویلامون را استراکچر باربر تشکیل داده است.

سوپر پانل نوع تکامل یافته سیستمهای قدیم تر  (Insulating Concrete Forms)  ICF می باشد سیستم قدیمی ICFدیوارهایی است که از چیدن بلوکهای تو خالی استایرن و قراردادن میلگردهای قائم و افقی به صورت محدود در آن، و بتن ریزی در فضاهای خالی داخل بلوکها ساخته می شود. بلوکها در طرفین به دو جداره به ضخامت حداقل 5 سانتی متر محصور می باشد. صفحات پلی استایرن توسط رابطهای از جنس پلاستیک یا فلز بهم دیگر متصل و از اتصال آن بلوکهایی تو خالی حاصل میشود که در فضای خالی آن میلگرد قرار داده شده و بتن ریزی می شود.

حاصل عملیات اجرایی آن شبیه به بلوک چینی است که مستلزم صرف زمان و محدودیتهای سازه ای می باشد.چند شکل از ICFسیستم سوپر پانل با اصلاح روش ICF قدیمی در جهت ساختمان سازی به روش های صنعتی تر، سرعت بالاتر و مقاوم تر در برابر زلزله،با تغییرات اساسی در المانهای آن، ابداع گردید.مبتکر این تکنولوژی کمپانیPLASTEDIL سوئیس می باشدکه سیستم مذکور را با نام ®PLASTBAU در سراسر دنیا عرضه نموده است. این سیستم متشکل از المانهای باربر و غیر باربر اصلی ساختمان یعنی دیوار باربر، سقف باربر و دیوار پارتیشن است. با استفاده از این سیستم می توان بیش از 60% عملیات مربوط به اجرای یک سازه بتنی را در کارخانه انجام داد و با انتقال قطعات به سایت اجرایی عملیات ساخت را به سرعت به اتمام رسانید. سهولت اجرایی عمده در این سیستم حذف عملیات قالب بندی و آرماتور بندی دیوارهای باربر بتن آرمه به میزان حداقل 90% در محل اجرای پروژه است .

ب)انعطاف پذیری در تولید  فناوری تولید خانه های پیش ساخته ویلامون قابلیت انعطاف پذیری در تولید ساختمان را داراست به نحوی که طرح نقشه های مختلف ساختمان با اندکی تغییر قابلیت ساخت را دارا می باشد وحتی بعد از نصب وچندین سال استفاده می توان در معماری این ساختمان ها تغییر ایجاد کرد 

ج)ایمنی در ساختمان  بحث ایمنی، از مهمترین مسائل صنعت ساختمان است که برای دریافت نکات بیشتر میتوانید مقاله مرتبط را مطالعه کنید. چرا که با سلامتی انسان­ها سر و کار دارد. در ساختمانهای سنتی چون وزن دیوار بسیار سنگین است در اغلب موارد سازه تنها توان برپا نگاه داشتن ساختمان را دارد و به همین دلیل در زلزله های نه چندان قدرتمند شاهد ویرانی های عظیم در شهرها هستیم.ساختمانهای پیش ساخته گروه صنعتی ویلامون با مقاومت کامل در برابر زلزله ایمنی را برای ساکنین خود به ارمغان آورده است

د)قابلیت مونتاژ و دمونتاژ به دفعات  ساختمانهای پیش ساخته گروه صنعتی ویلامون را میتوان پس از نصب دمونتاژ نموده و به محل دیگری انتقال داد. با این قابلیت خریداران محترم می توانند ساختمانهای تولید شده توسط ویلامون را در صورت تمایل به آسانی دمونتاژ نموده و در محل دیگر نصب کنند. همچنین ضخامت کم ساندویچ پانل‌ها زمینه دستیابی به فضای مفید بیشتر را برای کاربر فراهم میسازد. به دلیل جلوگیری از تبادل گرما و یا سرما و صرف انرژی کمتر، در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در تابستان و یا زمستان نیز صرفه جویی خواهد شد. استفاده از ساندویچ پانل‌ها به دلیل نسوز و مقاوم بودن آنها در مقابل آتش سوزی باعث جلوگیری از خطرات آتش سوزی و همچنین به دلیل وزن اندک قطعات سقف و دیوارهای آن،در هزینه های پی‌سازی و اسکلت ساختمانهای بلند، صرفه جویی می‌شود.

  • فرزاد هاتفی