دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

انواع کانکس ها و پیش ساخته های ساختمانی در صنعت

فرزاد هاتفی | يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ق.ظ

ساختمان پیش ساخته ویلایی


عموماً خانه های مذکور به چند صورت ساختمان‌های پیش ساخته  بتنی ، فلزی ،چوبی و … موجود هستند که هر یک دارای مزیت‌ها و معایب خاص بوده که بر اساس مقتضیات مکانی و شرایط جغرافیایی هر کشور متفاوت می‌باشد.اگر کانکس که خریداری میکنید برای کاربری دفترکار خریده میشود ، بهترین رنگ مناسب برای محیط کار رنگی است که علاوه بر انتقال احساس آرامش کمک شایانی به فعالیت های فکری داشته باشد. یعنی باید رنگی را انتخاب کرد که به ایجاد خلاقیت و باز کردن افکار انسان در محیط کار کمک کند.اگر از آن به عنوان محل استراحت و خواب کارگران استفاده می شود، باید رنگی انتخاب شود که علاوه بر احساس آرامش، انرژی تازه ای برای فرد و شروع روز کاری خود به ارمغان بیاوردمثلا اگر این کانکس حکم خوابگاه و استراحتگاه کارگران را دارد، کارگران زمانی که میخواهند بعد از یک روز کاری پر تنش استراحت کنند رنگ آبی کم رنگ، کمک میکند زودتر ریلکس کرده و آرام شوند، یا رنگ سبز کمک میکند شخص راحت تر بخوابد، اما رنگ قرمز و نارنجی رنگ های مناسبی برای دریافت آرامش نیستند. البته در نهایت بهتر است این رنگ به گونه ای انتخاب شود که با سلیقه و حالات روحی افرادی که میخواهند در آنجا استراحت کنند سازگار بوده و مورد پسند آنان واقع شود، چرا که در غیر اینصورت شخص از رنگ مورد نظر لذتی نبرده و نیز در زمان استراحت ، آرامش کافی کسب نمی نماید و این باعث می شود فرد روز بعد کاری خود را با کسالت و تنبلی سپری کند و فعالیت شخص رو به کاهش خواهد رفت.

به طور کلی چند مسئله باعث استفاده هر چه بیشتر از ساختمان‌های پیش ساخته می گردد که عبارتند از :

ساختمان پیش ساخته ویلایی

  1. تسریع در اجراء
  2. نظارت دقیق وکافی
  3. عایق بسیار مناسب
  4. ضد زلزله

ساختمانهای پیش ساخته یکی از آخرین محصولات جدید در جهت گسترش واحد‌های مسکونی می باشند که می تواند نیازهای مدیریتی برای ایجاد توازن جمعیت را فراهم کند. این صنعت آنچنان پیشرفت داشته که نه تنها آسایش مورد نیاز را در حد استاندارد تامین نموده، بلکه توانسته است سایر صنایع خانه سازی را تحت تاثیر قرار دهد.دیواره ساندویچ پانل چیست؟
دیواره هائی که قبلا به صورت صنعتی ساخته شده است و دارای ابعاد و اندازه های مختلف و جنس های مختلف می باشد که از نظر ابعاد در چند مدل هستند، از نظر طول قابل تغییر می باشند و از نظر عرض دارای چند مدل عرضهای 28cm و 68cm و 98cm و 100cm و 105cm می باشند.
از نظر عایق دارای چند مدل هستند، یکی دو ورق با عایق پلی اورتان و دیگری با عایق پلی استایرن و مدل دیگر از الیاف و سیمان و ترکیب چند عایق می باشند.
در این قسمت قصد داریم تا دلیل استفاده از کمپ پیش ساخته پانلی به جای ساختمان پیش ساخته چیست را بررسی کنیم:
علت استفاده از این نوع سازه آن است که در محل های خیلی دور که نیاز به مکان دارند و از آنجائی که این نوع مکان ها یا خیلی دور و بدون امکانات هستند و یا خیلی صعب العبور هستند و تامین نیروی کار برای ساخت سازه سنتی در آنجا دشوار می باشد. بنابراین گروه صنعتی کاوه توانائی ساخت سازه های پیش ساخته پانلی را دارد که از سرعت نصب خیلی بالایی برخوردار است، بعنوان مثال یک ساختمان سنتی به مساحت 100 مترمربع زمان ساختی برابر با 108 روز می باشد که اگر از این امکانات مجموعه کاوه استفاده شود این زمان به 28 روز کاهش می یابد و نحوه به اجرا این پروژه به این صورت می باشد که اول نقشه طراحی می شود و پس از مشخص شدن ستون ها در نقشه آکس اقدام به ساخت پی سازه می نمائیم و بعد از آن ستونها را با پروفیل های 60*60، 80*80 و 90*90 اجرا می شود و پس از نصب ستونها نبشی کشی های دور ستون و تیرریزی ها صورت می پذیرد و سپس پانلها و درب و پنجره نصب می گردد و پس از آن تاسیسات برق و آب نصب می شود و بعد از درزبندی محصول آماده استفاده می باشد.

ساختمان پیش ساخته ساندویچ پانلی

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دو ورق متصل شده که در وسط آن یک لایه عایق قرار دارد، سطح بیرونی ورق ها می تواند صاف، کمی راه راه و یا با یک پروفیل قابل توجهی (به عنوان مثال برای سقف و یا طراحی نمای خارجی) باشد.

گسترده ترین روش پیش سازی در جهان ساختمان پیش ساخته ساندویچ پنلی می باشد. با استفاده از پانلهای بزرگ، درجه صنعتی شدن ساخت ساختمان بالا رفته و تعداد اتصالات و درزها کم شده و نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است و سرعت نصب بالا می رود و از نظر معماری انعطاف پذیرتر می‌باشد

برخی از انواع ساختمان‌های پیش ساخته شرکت فایبرکانکس

  • ساختمان پیش ساخته ویلایی
  • ساختمان پیش ساخته اداری
  • ساختمان پیش ساخته فروشگاهی
  • ساختمان پیش ساخته ورزشی
  • ساختمان پیش ساخته مدرسه
  • ساختمان پیش ساخته مرغداری
  • ساختمان پیش ساخته نمازخانه
  • فرزاد هاتفی