دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود برنامه و مقالات روز

دانلود انواع نرم افزار های روز دنیا

دانلود نرم افزار تامین امنیت شبکه Sunbelt Personal Firewall

فرزاد هاتفی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ق.ظ


عبارتهای «امنیت شبکه» و «امنیت اطلاعات» اغلب به جای یگدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. عدم آشنایی بسیاری از کاربران و کارکنان سازمان ها، به نفوذگران کمک می کند تا به راحتی وارد یک شبکه کامپیوتری شده و از داخل آن به اطلاعات محرمانه دست پیدا کنند یا این که به اعمال خرابکارانه بپردازند. هر چه رشد اینترنت و اطلاعات روی آن بیشتر می شود نیاز به اهمیت امنیت شبکه افزایش پیدا می کند. امنیت شبکه به طور کلی برای فراهم کردن امکان حفاظت از مرزهای یک سازمان در برابر نفوذگران (مانند هکرها) به کار می رود. برای تامین امنیت بر روی یک شبکه، یکی از بحرانی ترین و خطیرترین مراحل، تامین امنیت دسترسی و کنترل تجهیزات شبکه است. تجهیزاتی همچون مسیریاب، سوئیچ یا دیوارهای آتش. با این حال، امنیت اطلاعات به صراحت بر روی محافظت از منابع اطلاعاتی در برابر حمله ویروسها یا اشتباهات ساده توسط افراد درون سازمان متمرکز شده است و برای این منظور از تکنیکهای جلوگیری از از دست رفتن دادهها (DLP) بهره می برد. یکی از این تکنیک ها، تقسیم بندی شبکههای بزرگ توسط مرزهای داخلی است.امنیت شبکه از تصدیق هویّت کاربر و معمولاً توسط یک نام کاربری و یک رمز عبور آغاز می شود. از آنجایی که این موضوع تنها نیازمند به یک چیز در کنار نام کاربری ( یعنی رمز عبور) است، لذا گاهی اوقات تحت عنوان «احراز هویت تک عامله» نامیده می شود. با «احراز هویت دو عامله» برخی از چیزهایی که شما دارید، نیز استفاده می شود (به عنوان مثال یک توکن امنیتی یا قفل سخت افزاری، یک کارت ATM و یا تلفن همراه شما)، و یا با «احراز هویت سه عامله» بعضی از چیزهایی که معرف شماست نیز استفاده می شود (مانند اثر انگشت).
راه کارهای افزایش امنیت سیستمها
- بررسی میزان امنیت مورد نیاز کامپیوترها با توجه به اطلاعات ذخیره شده روی آنها، محیطی که در آن قرار گرفته اند، موارد و روشهای استفاده از آنها
- بررسی تنظیمات موجود روی کامپیوترها و تشخیص آسیب پذیریها و سوراخهای امنیتی با استفاده از برنامه های جدید و حرفه ای
- انجام تنظیمات و نصب برنامه های لازم جهت ارتقای امنیت منطقی کامپیوترها پیاده سازی امنیت برای فایلها
- کنترل میزان دسترسی کاربران به فایلها بر اساس موارد زیر: الف- فقط خواندن ب- خواندن و ویرایش ج- خواندن، ویرایش و حذف د- خواندن، ویرایش، حذف و کنترل دسترسی دیگران
- ثبت دسترسی کاربران مورد نظر به فایلهای تعیین شده (برای مثال جهت تشخیص کاربری که فایلهای خاصی را ویرایش می کند) - پیاده سازی رمزگذاری فایلها (Encrypting File System ) جهت جلوگیری از دسترسی کاربران دیگر (حتی مدیر شبکه) به آنها

یک نقشه عملیاتی برای دستگاههای قابل حمل در نظر بگیرید
دستگاههای قابل حمل میتوانند، چالشهای امنیتی و مدیریتی بسیار مهمی ایجاد کنند . خصوصاً زمانی که این دستگاهها حاوی اطلاعات مهم هستند یا توانایی دسترسی به شبکه را دارند. از استفاده کنندگان از این دستگاه ها بخواهید روی دستگاههای خود رمز ورود بگذارند، اطلاعات خود را رمزنگاری کنند ونرمافزارهای امنیتی نصب کنند تا در زمانی که تلفن هوشمند به یک شبکه عمومی وصل شده است، مجرمین نتوانند اطلاعات حساس را سرقت کنند .

چند نکته برای محافظ بیشتر:

استفاده از نرم افزارهای محافظتی (مانند ضدویروس ها) و به روز نگه داشتن آنها
از وجود ضدویروس بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. این نرم افزارها برای محافظت از کامپیوتر در برابر ویروس های شناخته شده به کارمی روند و در صورت استفاده از آنها کاربر نیاز به نگرانی در مورد ویروس ها نخواهد داشت. در شرایطی که روزانه ویروس های جدید تولید شده و توزیع می شوند، نرم افزارهای ضدویروس برای تشخیص و از بین بردن آنها باید به صورت منظم به روز شوند.
برای این کار  و تامین امنیت شبکه می توان به سایت شرکت تولید کننده ضدویروس مراجعه کرد و اطلاعات لازم در مورد نحوه به روز رسانی و نیز فایل های جدید را دریافت نمود. عموما نرم افزارهای ضدویروس ابزار های به روز رسانی و زمان بندی این فرایند را در خود دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد ویروس ها و آشنایی با طرز کار و قابلیت های ضدویروس ها به سایت گروه امداد امنیت کامپیوتری ایران مراجعه نمایید.
● دوم : باز نکردن نامه های دریافتی از منابع ناشناس
این قانون ساده را پیروی کنید، «اگر فرستنده نامه را نمی شناسید، نسبت به نامه و پیوست*های آن بسیار با دقت عمل نمایید». هرگاه یک نامه مشکوک دریافت کردید، بهترین عمل حذف کل نامه همراه با پیوست های آن است.
برای امنیت بیشتر حتی اگر فرستنده نامه آشنا باشد هم باید با احتیاط بود. اگر عنوان نامه نا آشنا و عجیب باشد، و بالاخص در صورتی که نامه حاوی لینک های غیرمعمول باشد باید با دقت عمل کرد. ممکن است دوست شما به صورت تصادفی ویروسی را برای شما فرستاده باشد. ویروس “I Love You” دقیقا به همین صورت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده نمود. تردید نکنید، نامه های مشکوک را پاک نمایید.
● سوم : استفاده از گذرواژه های مناسب
گذرواژه( رمز عبور) تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. گذرواژه های خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک گذرواژه در بیشتر از یک جا استفاده نکنید. در این صورت اگر یکی از گذرواژه های شما لو برود، همه منابع در اختیار شما در معرض خطر قرار نخواهند گرفت. قانون طلایی برای انتخاب گذرواژه شامل موارد زیر است:
گذرواژه باید حداقل شامل ۸ حرف بوده، حتی الامکان کلمه ای بی معنا باشد. در انتخاب این کلمه اگر از حروف کوچک، بزرگ و اعداد استفاده شود (مانند xk۲۷D۸Fy) ضریب امنیت بالا تر خواهد رفت.
▪ به صورت منظم گذرواژه های قبلی را عوض نمایید.
▪ گذرواژه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
● چهارم : محافظت از کامپیوتر در برابر نفوذ با استفاده از حفاظ فایروال – دیواره آتشFirewall
حفاظ دیواری مجازی بین سیستم کامپیوتری و دنیای بیرون ایجاد می کند. این محصول به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری تولید می شود و برای حفاظت کامپیوترهای شخصی و نیز شبکه*ها به کار می رود. حفاظ داده های غیر مجاز و یا داده هایی که به صورت بالقوه خطرناک می*باشند را فیلتر کرده و سایر اطلاعات را عبور می دهد. علاوه بر این حفاظ در شرایطی که کامپیوتر به اینترنت وصل است، مانع دسترسی افراد غیرمجاز به کامپیوتر می شود.
● پنجم: خودداری از به اشتراک گذاشتن منابع کامپیوتر با افراد غریبه
سیستم های عامل این امکان را برای کاربران خود فراهم می آورند که با هدف به اشتراک گذاری فایل، دسترسی دیگران را از طریق شبکه و یا اینترنت به دیسک سخت محلی فراهم آورند. این قابلیت امکان انتقال ویروس از طریق شبکه را فراهم می آورد. از سوی دیگر در صورتی که کاربر دقت کافی را در به اشتراک گذاشتن فایل ها به عمل نیاورد، امکان مشاهده فایل های خود را به دیگرانی که مجاز نیستند ایجاد می کند. بنابراین درصورتی که نیاز واقعی به این قابلیت ندارید، به اشتراک گذاری فایل را متوقف نمایید.
● ششم " قطع اتصال به اینترنت در مواقع عدم استفاده
به خاطر داشته باشید که بزرگ راه دیجیتال یک مسیر دوطرفه است و اطلاعات ارسال و دریافت می شوند. قطع اتصال کامپیوتر به اینترنت در شرایطی که نیازی به آن نیست احتمال اینکه کسی به دستگاه شما دسترسی داشته باشد را از بین می برد.
این موارد در نزد کاربران خانگی و افرادی که تلفنی به کامپیوتر متصل می شوند به دلیل محاسبه هزینه اتصال کمتر اتفاق می افتد اما در ادارات و ارگانها و مکانی هایی که دایم می توانند به اینترنت متصل باشند دیده می شوند بدون هیچ کارایی به اینترنت متصل می مانند !!!


نرم افزار Sunbelt Personal Firewall

قطع ترافیک ورودی و خروجی رایانه: بسیار مناسب برای زمانی که حرکات مشکوک و نا خوشایند بر روی شبکه رخ می دهد. نگارش وقایع: با ثبت تمامی ارتباطات شبکه به شما امکان مرور و پیدا کردن مشکل احتمالی را می دهد. مرور کلی ارتباط ها و آمارگیری از وقایع: آمارگیری دقیق از ارتباطات برقرار شده و پورت های باز توسط نرم افزارهای دیگر و موقعیت بلاک شده ها و زمان های حمله و جلوگیری را نمایش می دهد. به روز رسانی: با بروز شدن نرم افزار آخرین ویرایش و قویترین آن همیشه در دسترس خواهد بود.

تکنولوژی بالقوه این فایروال دیده بانی یا زیر نظر گرفتن پورت های متصل برای جلوگیری از ورود یا خروج بی اجازه نرم افزار های مخرب برای حمله می باشد. Sunbelt Personal Firewall با جلوگیری از ارتباطات پنهانی از حملات شناخته شده و ناشناس این امکان را می دهد تا به راحتی در وب به گردش بپردازید و خیالتان از هر حمله احتمالی راحت باشد. فایروال یک نرم افزار اساسی برای امنیت شما در اینترنت در مقابل حملات هکرها، تروجان ها، کرم ها، نرم افزار های مخرب و دیگر ویروس ها می باشد.

دانلود (حجم : 5.53 مگابایت)   http://dl. fdlserver.com/dl4/ Sunbelt-Personal-Firewall-4.6.1845-www .fdl.ir.exe
رمزرمز عبور فایل : www.fdl.ir

  • فرزاد هاتفی